Jeg er først for nylig blevet medlem og aktiv her på Bonusfeber, og selv om 3/4 af 2014 er gået, er det vel aldrig for sent at gå igang med en rejselog. Indtil videre har jeg haft 57 flyvninger i år, hvoraf 13 af disse er indenrigs (uden for Danmark). Orange streger angiver en enkelt flyvning på ruten. Rød betyder mindst 2 flyvninger og lilla og blå endnu flere. I kan følge udviklingen i min flyvninger her: http://flightdiary.net/EBGflyer Jeg er først rigtig begyndt at logge mine flyvninger for et par år siden, og jeg graver stille og roligt oplysninger om gamle flyvninger frem. Det er lidt af et detektivarbejde at finde disse oplysninger, men man kan finde lidt i gamle mails samt forskellige bonusprogrammer. Det er straks sværere med oplysninger fra før emailens tid, så det lykkedes nok aldrig at få registreret hele dynen. Status for de seneste år: 2014: 62 Flyvninger (100.823 miles and counting pr. 4. november 2014) 2013: 85 flyvninger (159.424 miles) 2012: 66 flyvninger (117.134 miles) Total oversigt for 2014 so far: Et lille udsnit af Europa: Har haft i tankerne, at jeg skulle lave et par rejsebeskrivelser, men synes altid, at jeg kommer fra det, men dette er måske en meget god måde at starte på. Har haft en del seværdige ture i år, hvor den måske aller mest seværdige tur var med United Airlines' 'Island Hopper' hen over stillehavet med 5 landinger mellem Guam og Honolulu. Jeg har taget en del billeder fra turen, så jeg må lige se, om jeg kan få bikset en rejsebeskrivelse sammen på et tidspunkt. I søndags (den 5. oktober) var jeg på arbejdsrejse til Paris og hjem igen i går. Der var kun 2 muligheder for direkte flyvninger om aftenen. SAS' var mega dyr og Air France er nærmest et no-go, selv om jeg har fløjet med dem et par gange på det seneste og det egentlig har været ok. Istedet valgte jeg at booke udturen til CDG med Swiss (via ZRH) og hjem via FRA med Lufthansa, hvilket alt i alt gav en meget billigere billet. SAS' seneste flyvning retur fra Paris om mandagen går allerede 18.10, og det er noget tidligt, når ens møde først slutter kl. 17. Iøvrigt kostede SAS' billet ca 4Kilo (one-way), og da Lufthansa havde en flyvning kl. 19.40 var det en bedre mulighed hjemover. På udturen var det SAS som opererede flyvningen med Swiss codeshare, men det viste sig, at den til at starte med var 1 time og 15 min forsinket, så jeg kunne godt regne ud, at det ikke ville kunne lade sig gøre at nå forbindelsen videre i ZRH. Derfor spurgte jeg SAS i loungen om de ikke lige kunne booke mig om, hvilket tog lidt tid, da det egentlig var en Swiss-billet. Det lykkedes, men til at starte med kun i Go. De kender mig i loungen, og da jeg spurgte pænt om jeg ikke kunne sidde lidt længere fremme og de i øvrigt vidste, at jeg er Diamant, blev det hurtigt lavet om til Plus og jeg røg på 1D. Flyvningen (med OY-KAL) var on-time med ankomst 6 min. før tid. Efterfølgende kunne jeg se, at min oprindelige flyvning med SAS blev yderligere forsinket til 1 time og 35 min. Den videre flyvning, som jeg skulle have været med, endte også med at blive forsinket og ankom således 41 minutter forsinket til Paris, så alt i alt et meget godt bytte at være blevet booket til den direkte flyvning. Hjemturen med Lufthansa gik glat. Var en tur i LH loungen (vis-a-vis gate A60) på mit SAS-kort (på trods af at have registreret mit M&M nummer), og det var egentlig ok. Der var gin og kold tonic til en GT'er samt gode sandwich og lidt asian fried rice. Loungen ligger i kælderen og kan ikke matche udsigten fra SAS' lounge, som ligger i gate-niveau ved den anden satellit-finger. Vi pushede fra gate ca 10 min for sent, men selv om flyvningen var kort, ankom vi ca 45 min senere i Frankfurt ca 5 min før tid. Flyet (en gammel 733 med reg D-ABEI) blev parkeret noget remote og det tog en evighed med bus til terminalen. Herfra var der en længere gåtur til gate A52, hvor vi igen blev kørt til flyet (en ny A320 med winglets reg D-AIPZ). Begge flyvninger havde servering af en fin sandwich og drikkevarer (også øl/vin) til maden. Meget imponerende i betragtning af den korte flyvetid. Det kunne SAS lære noget af. Ankomst til CPH ca. 10 min før tid, hvilket var fint da klokken var næsten 23. Tak til Lufthansa. Indsatte på disse 2 flyvninger mit Miles&More bonusnummer og noterede mig, at de 2x750 point allerede var blevet indsat på kontoen her i dag. De er noget hurtigere end SAS til at vise pointene på oversigten.
Super. Hvis du har lyst til at skrive om den Island Hopper tur, så vil jeg meget gerne sætte den på forsiden af Bonusfeber. Smid mig en privat besked hvis du har lyst til det. Det kunne være en rigtig spændende artikel af læse
Det lyder rigtigt spændende og jeg vil også meget gerne læse om "Island Hopper" turen her i forum eller på forsiden Og du har godt gang i antallet af miles så det bliver sjovt at se hvor mange miles folk rejser her i slutningen af 2014 og hvor mange miles vi tilsammen rejste rejste - mere om det senere i Q4. Hilsen Henrik Olsen
Flyvning nr 58 Rute: CPH-SVG (Stavanger) Dato: 24. oktober 2014 Flynummer: SK1874 Flytype: CRJ900 (OY-KFL) STD: 16.30 ATD: 16.27 STA: 17.45 Landed: 17:29 Skulle på en hurtig weekendtur til Stavanger for at besøge en god ven fra studietiden og valgte at tage afsted på en bonusbillet til 279 kr i skatter (tur/retur) fredag eftermiddag. Klart en fordel at bruge sine point på sådan en tur, som ellers ville have kommet op i 2600-2700 kr og samtidig havde givet minimal indtjening af point. Nåede en tur i loungen og der var som annonceret her lidt whiskeysmagning for guldkunderne og jeg nåede også lige et par hotdogs, som jo er på menuen fredag eftermiddag. Rigtig god kombi! Købte en flaske rom ved finger A på min vej ud til gate A18, og noterede mig, at systemet ikke ville tage mit Miles&More nummer ved manual indtastning, så jeg gav op. Kom lidt sent til gaten og var måske en af de sidste til at gå ombord, og fik sat mig i en fuld flyver på 9F. Som bekendt kan der ikke sættes jetbro på CRJ900, hvorfor man lige skulle en tur ned af trappen og ud på jorden, men det gav jo lige mulighed for at tage et billede. Selve flyvningen foregik rimelig udramatisk. Betjeningen var rent faktisk venlig. Højdepunktet var en kop kaffe og en snak med naboen, som var en sød yngre norsk jente med et venligt smil. Fik også lige et billede ved indflyvningen. Hvis man kigger godt efter kan man måske skimte en fjellabe eller to Vi landede 17.29 godt før tid, og jeg hastede til udgangen, hvor tolderne stod og skulede. De tjekkede mig dog ikke, men der var heller ikke noget at komme efter.
Hehe.. måske lige en tand for offensivt, men idéen er god. Man kunne tage den et skridt videre og indføre en form for BF 'Side 9 pige' i alle rejselogs.
@PeterA - ja, hvad sker der lige der for dig? - hun var sød, ung, smilende og Jente.. og så kommer der ikke et billede... - hmm, Whisky og Hotdogs... - lyder ikke som en kombination der bliver kåret til bedste danske ret...
Flyvning nr 59 Rute: SVG-CPH Dato: 26. oktober 2014 Flynummer: SK1875 Flytype: CRJ900 (OY-KFA) STD: 09.50 ATD: 09.51 STA: 11.05 Landed: 10.52 Retur lidt tidligt om morgenen om søndagen, da jeg havde en frokostaftale derhjemme søndag. Checkin på app'en forløb uden problemer og selv om jeg dukkede op 45 min før afgang var der rigelig tid efter hurtig security gennem fasttrack. Flyet skulle afgå ved Gate 5 i den fjerne ende af 'international', som er nyopført. Inden boarding fik vi lige en blue-screen-of-death. Det forhindrede os nu ikke i at boarde. Der var rimelig hidsig med blæst udenfor. SAS Plus gik til og med række 7, som var tom. Jeg skulle sidde på 8A, men eftersom at kabinen var rimelig fyldt bagtil spurgte jeg, om jeg ikke bare kunne sidde på 7C. No problem. Fik dog ingen freebies. Kun kaffe. Meget venlig stewardesse. Denne gang ingen sød norsk jente som nabo. Landede i CPH 12 min før tid. En filippinsk pige på rækken bag mig skulle tilsyneladende videre med SQ til Singapore. Hun så lidt lost ud ved ankomst, så jeg guidede hende ned til finger C. Heller ikke her fik jeg noget billede. BF må indføre noget bonus for at poste billeder af søde medpassagerer
Flyvning nr 60 Rute: CPH-SFO Flynummer: SK935 Klasse: Sas Plus Sæde: 14H Load: 99% (der var vist 1 plads ledig på økonomi) Flytype: A340-313 (LN-RKG) STD: 12.25 ATD: 12.35 STA: 15.45 Ved gate: 15.50 Jeg skulle en forlænget weekend til US og havde naturligvis benyttet mig af Optiontown som gav en positiv tilbagemelding ca. 3 dage inden flyvningen. Inden flyvningen havde jeg luret lidt på, hvilket fly der mon skulle tage mig over Grønland, og umiddelbart dagen forinden troede jeg, at det ville være OY-KBM, da den stod i Washington og var den eneste 340 som skulle retur til CPH. Men det blev det ikke. LN-RKG fløj retur fra EWR til OSL og færget derfra til CPH nogen timer inden afgang mod SFO. Ved ikke om der var passagerer med. Ved check-in på nettet kunne jeg konstatere at Plus-sektionen var helt fuld, og det viste resten af flyet også at være. Faktisk var flyet overbooket, men det viste sig, at puslespillet alligevel gik op, da enkelte passagerer ikke nåede frem pga et forsinket tilsluttende fly. Vejret var dårligt, men man kunne da spotte et par widebodies. Sad på 14H. Undervejs fik vi lidt mad og jeg hoppede på fishcake (fiskefrikadelle). Der var kun en. En af højdepunkterne på sådan en tur er naturligvis, når man flyver over Grønland. I starten var der ikke meget af se pga skyer, men heldigvis klarede det op. Herefter var der en lille snack i form af en polarklemme med rensdyr. Kunne godt have undværet den. Vi fik også en rigtig 2. servering ca. 1 time og 45 min inden ankomst som var af den sundere slags - noget ris/bulguragtigt. Fik ikke lige taget et billede. Ved ankomsten til vestkysten kom vi ind lidt nord for Bay Area og blev sat på hold og 'bankede' kraftigt styrbord (til højre). Efter vi kom næsten hele vejen rundt kunne man se til San Fran. Et lille billede af vores 'loop': Vi parkerede ved siden af en LH A380'er som nok havde været lidt sjovere at flyve med end den gode gamle SAS 340'er. Immigration gik forholdsvis glat, men jeg smuttede også gennem køen for residents, da jeg har grønt kort. Fik lige dette shot fra Airtrain. Alt i alt en god tur som ikke virkede så lang som man kunne frygte. Jeg bød mig selv velkommen til US med en burger fra In-N-Out. Guds og burgerens eget land. Vender tilbage med en returrejse.
Jeg vil gerne "bidrage" med hende her. Det er et officielt pressefoto fra SAS, og ikke et jeg selv har taget. Men hun ser altså dejlig ud!