Barer:
Phuket Town har ikke det barmiljø, men ellers kender fra resten af Thailand. Jeg tror de modne expats hang ud på Michael's Bar, mens jeg derimod kan anbefale Pint Factory med et fantastisk ølkort, der udover eksempelvis Evil Twin og Brewdog, også har et imponerende udvalg af belgisk øl.
Historie og attraktioner:
I modsætning til vestkystens grimme betonbyer, så er Phuket Town faktisk en gammel by, og en af landets ældste. Grundlagt som havneby, hvor man udskibede tin og andre råvarer fra øens miner. Både kineserne, hollænderne og portugiserne har været her, hvilket kan ses på den interessante arkitektur.
Det er ikke fordi det vrimler med klassiske charterturistattraktioner som badelande og deslige. Men der er vist en ”Butterfly Farm” og et ”3D museum”. Jeg besøgte ingen af stederne.
Der er også nogle templer.
Shopping:
Night market, der ligger i byens vestlige udkant, er et relativt stort marked, hvor de klassiske souvenirs sælges, og mit umiddelbare indtryk var, at priserne var markant lavere end hvad man ellers ser i Thailand.
Ranong-gaden i det historiske centrum, er afspærret om søndagen, og fyldt med boder, der sælger souvenirs og mad.
Der er også nogle få shoppingcentre, hvor Central Festival klart er at foretrække over Ocean/Robinsons. Limelight er et helt nyt, mindre center i centrum, ved siden af The Tint Hotel (i samme bygning ligger ovennævnte Pint Factory).
MICHAEL'S BAR:
PINT FACTORY:
ROMMANEE STREET:
Senest redigeret: 15/10/15
Beaglen, Henrik Olsen, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.