Phuket Town - Guide

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af jefi99, 15/10/15.

  1. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Phuket Town – guide

    Der findes snart ikke en skandinav, der ikke har været på øen Phuket, men langt de fleste har spenderet ferien på vestkystens badebyer som Kata, Patong, Surin, Kamala og så videre. Men øens hovedby ligger faktisk på østkysten, og hedder Phuket Town.

    Jeg har opholdt mig nogle uger i byen, og deler her lidt af mine erfaringer.

    Hoteller:

    Jeg boede på tre forskellige, nemlig:

    The Tint – et hyggeligt, centralt beliggende hotel i lidt alternative pastelfarver. Nyt og moderne.

    Sugar Palm Residence – egentlig mere ferielejligheder end hotel. Super value-for-money. Der finder suites og junior suites, hvor jeg boede i sidstnævnte. Et par kilometer vest for centrum, og begrænset udvalg af restauranter i umiddelbar nærhed. Kæmpe pool, moderne fitnesscenter.

    Casa Blanca – meget centralt, helt sublimt boutique hotel med fantastisk service. Lille pool.

    Derudover bemærkede jeg også The Memory on On, som jeg på trods af at jeg ikke boede der, også tror jeg kan anbefale, ligesom Rommanee Boutique Guest House så utroligt hyggeligt ud.

    Jeg bemærkede også et par tarvelige og faldefærdige hoteller, der på trods af deres stand, langt fra var billige på bookingportalerne. Det drejer sig eksempelvis om Pearl Hotel og Phuket Garden Hotel.

    Øst for centrum ligger der et Westin Resort, som jeg ikke var ude ved, men har hørt godt om. Særligt relevant for Starwood fans, naturligvis.

    THE TINT:

    pt1111.png

    SUGAR PALM RESIDENCE:

    pt1125.png

    THE MEMORY ON ON:

    pt1188.png

    CASA BLANCA:

    pt1204.png

    Anbefalelsesværdige og testede restauranter:

    Kopitiam - thai

    Eleven Two – thai og western

    Natural Restaurant - thai

    OSOT – italiensk

    Pint Factory – western

    ELEVEN TWO:

    pt1187.png
     
    Senest redigeret: 15/10/15
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    pt_map.png

    Barer:

    Phuket Town har ikke det barmiljø, men ellers kender fra resten af Thailand. Jeg tror de modne expats hang ud på Michael's Bar, mens jeg derimod kan anbefale Pint Factory med et fantastisk ølkort, der udover eksempelvis Evil Twin og Brewdog, også har et imponerende udvalg af belgisk øl.

    Historie og attraktioner:

    I modsætning til vestkystens grimme betonbyer, så er Phuket Town faktisk en gammel by, og en af landets ældste. Grundlagt som havneby, hvor man udskibede tin og andre råvarer fra øens miner. Både kineserne, hollænderne og portugiserne har været her, hvilket kan ses på den interessante arkitektur.

    Det er ikke fordi det vrimler med klassiske charterturistattraktioner som badelande og deslige. Men der er vist en ”Butterfly Farm” og et ”3D museum”. Jeg besøgte ingen af stederne.

    Der er også nogle templer.

    Shopping:

    Night market, der ligger i byens vestlige udkant, er et relativt stort marked, hvor de klassiske souvenirs sælges, og mit umiddelbare indtryk var, at priserne var markant lavere end hvad man ellers ser i Thailand.

    Ranong-gaden i det historiske centrum, er afspærret om søndagen, og fyldt med boder, der sælger souvenirs og mad.

    Der er også nogle få shoppingcentre, hvor Central Festival klart er at foretrække over Ocean/Robinsons. Limelight er et helt nyt, mindre center i centrum, ved siden af The Tint Hotel (i samme bygning ligger ovennævnte Pint Factory).

    MICHAEL'S BAR:

    pt1144.png

    PINT FACTORY:

    pt1254.png

    pt1145.png

    ROMMANEE STREET:


    pt1150.png pt1154.png pt1161.png
     
    Senest redigeret: 15/10/15
    Beaglen, Henrik Olsen, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Lækker guide! Det kribler helt for at efterabe lidt og tage en måned eller to på vinter-retræte i starten af næste år (mangler bare en fornuftig pris på turen derover) :D
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Hovsa, måske man skulle et smut deromkring en gang :eek:
     
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Er der ikke barer mere på en af afstikker vejene ved stranden og op mode byen mere? Mindes jeg da, at der har været?
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jo, det er muligt at der er noget nede på den anden side af det center med Robinsons. Det så nu noget trist ud, det område.
     

Del denne side