Plusgrade eller lignende - andre end SAS

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af T4L, 17/2/19.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Jeg holder meget af Plusgrade systemet og benytter mig næsten altid af det, når jeg flyver med SAS. Det er fantastisk, at man optjener EB point baseret på den opgraderede klasse.

    Der er mange andre flyselskaber der har et samarbejde med Plusgrade, se her https://www.plusgrade.com/partners/. Vi har allerede en tråd med Plusgrade erfaringer for SAS. Jeg tænkte det kunne være rart også med en tråd, hvor vi samler vores erfaringer med at byde på en opgradering hos andre flyselskaber end SAS.

    Jeg lægger ud med en tur på Tap. Jeg har et fly fra FRA til LIS, hvor minimumbud fra economy til business er 110 EUR og så LIS til CPH med minimumbud 130 EUR. Til sammenligning er minimumbud på europæiske ruter med SAS generelt 50 EUR. Jeg vil tjekke priserne igen, når jeg er kommet lidt nærmere til afgang, for at se om de er gået ned. Ellers har jeg ikke tænkt mig at byde, da jeg synes det er for dyrt.
     
    Henry, miri90, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93

    Jeg formoder at TAP har et “rigtigt” intra-Europa biz produkt kontra SAS, hvilket delvis kan forklare den store prisforskel.

    Jeg flyver med Iceland Air CPH-KEF i morgen og har modtaget mail om at byde på upgrade til deres Saga premium class. Mener min-bud er omkring 1500dkk. De har en reel premium kabine med 2-2 konfig kontra 3-3 i Eco.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    Jeg kender det mest fra de 3 (tre!) email per tur per vej jeg får fra CSA. Minimum bud er EUR 100 per næse mellem Prag og København. Taget i betragtning at FB Guldkortet virker til alle fordele på jorden, og at de for det meste er begyndt at indsætte 737er fra Travelservice, uden gardin og for det meste business class kun række 1ABC, og enda 1DEF som economy, så har jeg ikke gjort yderlige end at slette emailsene. Det giver heller ikke flere points i deres eget program OK Plus, jeg regnede ikke med det var nødvendigt at spørge FB også.
     
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Jeg ved ikke, hvad en opgradering giver af point i OK Plus. Men en business billet vil tælle som 1,5 eller 2 segmenter (hvor economy er 1 eller 0,5) - og dermed får man hurtigere de 30 segmenter, der kræves for at få et guldkort.
     
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    Jeg koncentrer mig på FB, men antager at når en plusgrade ikke giver flere points, vil det også kun give segmenter baseret på den originale klasse.
    FB betragter en OLCI opgradering hos KL/AF som opgradering af sædet, ikke af rejseklassen, så konklusionen må være, at en plusgrade hos OK vil give samme points og XP hos FB som den originale klasse.
     
    Bekgaard, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  7. Mathias

    Mathias Medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    93
    Point:
    18
    Beaglen, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  8. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,095
    "Synes godt om" modtaget:
    4,310
    Point:
    113
    Har en tur til SFO via Frankfurt torsdag morgen.
    Købte billigts mulige billet og bød via Plusgrade på en upgrade til Premium Eco med et bud på 300$ den er gået igennem her i dag.

    Så er det spændende og se om hjemturens bud til Business til 895$ går igennem på søndag.
     
    Beaglen, Baadsgaard, miri90 og 6 andre "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Spændende, du må fortælle og sammenligne PE med LH vs SAS... får du point efter PE bookingklasse ?
     
    THammer, MrJensen, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,095
    "Synes godt om" modtaget:
    4,310
    Point:
    113
    Jeps, ligesom med SAS får jeg points efter den nye klasse, 100% og der er vist ca. 5.600 miles fra Frankfurt til SFO så det luner.
     
    THammer, MrJensen, clager og 5 andre "Synes godt om" dette.
  11. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    God tur - var 300 $ minimum bud til Premium Eco?
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  12. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,963
    Point:
    93
    Hvad sker der egentligt, hvis man byder (og får) en opgradering på en bonusbillet? Kun lov til at betale, eller også nogle points oven i hatten?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Hos SAS får du bare lov at betale, der er ingen point at hente.
     
    Joan, jespersm og Henry "Synes godt om dette"
  14. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,095
    "Synes godt om" modtaget:
    4,310
    Point:
    113
    Jeps, minimumbud.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,095
    "Synes godt om" modtaget:
    4,310
    Point:
    113
    Tur overstået og hjemturens upgradebid fra eco til biz for 900$ gik desværre ikke igennem så jeg måtte hutle mig igennem 11 timer på sæde 58A.
    Men Lufthansas PE produkt er absolut ligeså godt som SAS, entertainmentsystem er det samme, men hos LH er der altså et godt stykke over 200 film at vælge imellem.
    Sædet er ikke ligeså komfortabelt som SAS som jeg syntes kan lægges mere ned og hvor man ikke havde følelsen af at blive ned på gulvet konstant.
    Turen til SFO fra Frankfurt gav 5700 basispoints og upgraden gik igennem for $300 / 2000 DKK og biletten havde kostet 3000 DKK så egentligt en ok deal.
    IMG_3677.jpg IMG_3674.jpeg
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Baadsgaard og 14 andre "Synes godt om" dette.
  16. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Så i dag har jeg for første gang nogensinde booket et fly med BA. TXL til LCY, ret fantastisk at man kan flyve til London City lufthavnen. Den billigeste billet kostede 79 EUR. Men det er uden bagage og duer ikke i det her tilfælde. Så jeg betalte 99 EUR i stedet for, nu altså med bagage. Jeg kan stadigvæk ikke vælge et sæde uden at betale ved kasse 1, minimum 8 EUR.

    En business billet ville have kostet 177 EUR. Et par timer efter booking gik jeg ind i "manage booking" for at se om der var nogle muligheder for at opgradere min billet til Business. Jeg har ingen Avios, så den eneste mulighed var en cash upgrade. BA var glad for at kunne meddele mig at jeg kunne opgradere min billet til Business for 158 EUR. Seriøst?!!!!!:eek:
     
    Beaglen, Henrik Olsen, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    821
    "Synes godt om" modtaget:
    1,918
    Point:
    93
    Hvis jeg var BA ville jeg sætte upgrade priserne efter hvad forretningsrejsende, der er tvunget til at købe økonomi pga rejsepolitik, er villige til at betale. Frem for at holde sig til/under prisforskellen ;)
     
    Henrik Olsen, T4L, DanielBahn og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Virkelig god pointe!
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Strækning: MUC-BOM 01/04-2019
    Kabineklasse fra og til: ECO til Eco Plus
    Bud i penge/point/Valuta: 205 USD/1360DKK pr person
    Min/Max budmulighed: min 205 USD - xx
    EBB Status: Diamond, men selvfølgelig Guld i Staralliance
    Gik opgradering igennem: JA - 48 timer før afgang
    Lurede også på Eco til Business, startede på 695 USD for 8 timers dagsfly, tænkte det ikke var det værd...
     
    Senest redigeret: 29/3/19
    clager, Baadsgaard, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  20. Modvig

    Modvig Aktivt medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    215
    Point:
    33
    Gad vide om plusgrade sælger data til flyselskaberne - vores bud giver jo virkelig brugbar information om villigheden til at betale alle slags billetter i de højere klasser.
     
    DanielBahn, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"

Del denne side