Point der udløber.

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Jørgen, 9/10/20.

  1. Jørgen

    Jørgen Aktivt medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    Hvad sker der hvis man booker en billet med eurobonus point, og sas aflyser. Hvis pointene i mellemtiden er udløbet, eller dele af dem, vil man så kunne få en ombookning, eller er de tabt?
     
  2. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Ved ikke hvad der er officiel politik hos SAS, men en jeg kender fik lov at booke en ny bonusbillet selvom pointene var udløbet. Da de fik pointene for den aflyste flyvning fik de 14 dage til at bruge pointene på en ny rejse.
     
    Beaglen og Jørgen "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Godt du siger det! Jeg har nogle points, som udløber her i oktober. Dem har jeg glædeligt glemt alt om eftersom de andre hotel- og flyprogrammer har lavet fine regler om at automatisk forlænge points i disse tider. Men nej, ikke SAS. Jo, der er mange andre ting, man kan bruge EB points på end fly, men nej, det er bare ikke godt nok. Selvfølgelig er det en ærgelig situation for SAS, men hvis man ønsker loyale kunder, skal man også behandle dem sådan.
     
    Beaglen, jespersm, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Ikke bare det, men der er også en grænse på 30k points på ikke-flyvning relaterede pointbetalinger i en tid, hvor man ikke kan rejse. Det er godt nok sløjt!

    Det lykkedes dog, at brænde de points af inden de udløb til den sølle kurs af 2,4 øre per point. Det blev dog points + cash til den kurs, men heller ikke her var SKIT villig til at arbejde med. Jeg kunne i hvert fald ikke betale fra min iPad pga. "Fejl i parametre sendt fra forretning til Nets", hvad det så også måtte betyde. Det virkede fra laptoppen. Jeg kan så også se, at beløbet i ordebekræftelsen på mail er med øreafrunding, og derfor ikke det beløb, der reelt er betalt. Sløseri.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Kan man ikke længere købe biograf billetter? Har også pointe der udløber i april i år, og gider ikke betale fragt fra eurobonus shoppen for lidt slik.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. ChristianR

    ChristianR Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    13
    Jo, det kan man her: https://www.saseurobonusshop.com/dk/cinema

    Måske har du indstillet shoppen til levering i udlandet (?), så fremgår de nemlig ikke i shoppen. I den udenlandske (EUR) shop kan man til gengæld købe Spotify gavekort, som ikke er i den danske shop.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Tak, jeg ved ikke hvordan jeg har fået ændret land. Kunne nemlig godt se Spotify, men ikke biografbillet.
     
    Henrik Olsen, Henry, ChristianR og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Håber der er lidt tid endnu til point udløber.
    Bemærker at der står “Denne kupong skal indløses samme dag, som den printes.”, og der er vist ikke mange åbne biografer det næste stykke tid.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Som jeg husker det fra goodie-bag: Du får gavekortet (eller rettere sagt en kode) - og går ind på en hjemmeside, hvor du indtaster koden. Og her skal du samme dag udskrive og bruge billetten.

    Du kan sagtens vente et stykke tid, før du indløser koden.
     
    Henrik Olsen og ChristianR "Synes godt om" dette.
  10. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Er der nogen der ved hvordan det forholder sig med datoændring af en Eurobonus-billet købt for derefter udløbne point? Har en stak der udløber i juli, og ville booke en bonusbillet til USA for så at ændre datoer senere (ikke destination). Synes mange programmer tilbyder datoændringer uden "betaling" igen men bliver lidt i tvivl med Eurobonus.

    Ifølge vilkårene (https://www.sas.dk/juridiske-oplysninger/eurobonus/eurobonus-terms-and-conditions-2/) afsnit 4.7 (som er lidt uklart formuleret generelt..) ligner det at man ikke kan ombooke hvis pointene er udløbet?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Det står her: https://www.flysas.com/en/traffic-information/faq-corona-eurobonus/

    Can I rebook my SAS bonus trip even if-points have expired?

    Yes, due to the situation, we are now offering you to rebook even though your points have expired.

    You can rebook flights with original departure date from 20 October 2020 for travel by 31 August 2021.


    Rebooking is valid for SAS, Wideroe and Star Alliance airlines.
     
    Henry og asf "Synes godt om" dette.
  12. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Fedt, tak for det.

    Det er jo næsten også en bekræftelse på at man ikke kan ombooke hvis pointene er udløbet normalt, dvs. efter 1/9-2021.

    Tænkte at booke til forår 2022 men i så fald ville det nok være relevant at pille ved datoerne inden. Der er selvfølgelig også chance for schedule change, hvor det så ville være muligt.

    Må vist ind og se om der overhovedet er (business-)bonus-sæder at få.
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Jeg står med ca. 60k point, der udløber ved udgangen af juni, så skal have dem brugt meget snart. Mine rejseplaner er noget usikre, så tænkte om det er muligt at booke to rejser - og så bare afbestille den ene på et senere tidspunkt? Jeg kan forstå på vilkårene, at man ikke kan ændre en udstedt billet - den skal i så fald aflyses og bookes på ny. Derfor de to rejser frem for blot én. Men; er der nogen der ved om systemet husker hvilke point, der er brugt til hver af de to rejser? Mao er det vigtigt i hvilken rækkefølge der bookes ift. senere afsbestilling?
    Desuden hører jeg meget gerne andre forslag til fleksibel brug af pointene.
    EDIT: har også overvejet muligheden for at live diamant - men mangler ca 8000 point, og det er alligevel en slat at skulle købe...
     
    Senest redigeret: 22/6/22
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Dertil kommer usikkerheden med en eventuel strejke / rekonstruktion af SAS.

    Jeg ser umiddelbart 4 muligheder:
    • Den meget sikre: Bruge pengene i shoppen (hvor du får en meget lav indløsningsværdi - vel omkring 3 ører, d.v.s. ca. 2.000 kroner).
    • Den gavmilde: Forær pointene til velgørenhed / giv en rejse til en god ven.
    • Handelsmanden: Overfør dine point til en anden konto (lad evt. ægtefælle / børn oprette en konto), Men det koster vel omkring 2.400 kroner. Men så er de også gyldige i 5 år. Er det pengene værd?
    • Spillefuglen: Brug pointene på en billet. Og her er jeg fuldstændig blank på dine spørgsmål.
     
    Peter F., Offlyer og Jeblin "Synes godt om dette"
  15. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Som jeg husker det, hvis du annullerer en billet købt for point der i mellemtiden er udløbne, får du ikke pointene igen - de går tabt?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    @Henry giver gode indspark. Du kommer også selv med et - købe point til Diamant. Men er enig i at det virker dyrt at give ca. 6.000 for at forlænge levetid på 60.000 point - hvis det er det eneste du reelt får ud af det.

    Systemet husker hvilke point der er brugt hvornår - og når pointene først er udløbet så kan du ikke ændre eller afbestille uden at pointene går tabt.
     
    Jeblin, tbh og Henry "Synes godt om dette"
  17. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Hvad sker der egentlig hvis man bestiller en rejse for point - SAS aflyser rejsen og vil tilbagebetale point, men points som var brugt er udløbet?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Rigtig godt spørgsmål.

    Kundeservice vil sikkert fortælle dig at det ikke er noget problem, og så forsvinder pointene nok og man skal på jagt efter dem :rolleyes:

    Så jeg ville insistere meget meget fast på ombooking selv om det kan være en slåskamp efter andres erfaringer herinde (har heldigvis ikke haft fornøjelsen selv endnu).

    Har nogen her førstehåndserfaring med det scenarie?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Tak for forslagene. Jeg fik desuden bekræftet hos Eurobonus-supporten, at systemet husker hvilke point, der er benyttet hvornår. Eftersom jeg ikke kan finde bonusbilletter de perioder hvor jeg er sikker på at skulle rejse, står det nok mellem at overføre til en god ven for ca 2400 kr - eller at bruge pointene på at opgradere til diamant (de knap 60k point samt ca 1000 SEK).

    Det spurgte jeg ikke til. Men jeg har tidligere hørt fra en ven, at de fik mulighed for at bestille en ny rejse for de udløbne point indenfor 14 dage efter SAS havde aflyst deres bonusbillet.
     
    asf, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side