Polterabend - grupperejse

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Allan Pedersen, 11/4/17.

  1. Allan Pedersen

    Allan Pedersen Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    3
    Hej alle,

    Jeg står og skal arrangere én polterabend for min bedste ven og i den forbindelse pønser jeg på, at lave en lille rejsetur fremfor den klassiske paintball-gokart-strip kombination - aaargh måske sidstnævnte også kunne snige sig ind på en sådan rejse.

    Jeg vil høre om der er nogen som har erfaringer med, at arrangere grupperejser (ca. 8 mand) og hvorvidt det har været muligt, at forhandle en rabat hjem på fly og hotel? Hvis ja, hvem er det bedst at få fat i, når man skal forhandle sådan noget hjem?

    Og er der nogle forslag til hvorhen rejsen kunne gå, når man har et rådighedsbeløb på 500-1.000 kr. per mand, ikke mit fulderådighedsbeløb, men det jeg håber, at jeg kan få en rejse fra Fredag/Lørdag til Søndag med fly og hotel til at slå til - med udgangspunkt i CPH. Og ja, der er flere der kan sove på værelse sammen. :)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    For en weekend?!? Eller for flyturen??

    og du skal nok være mere end 8 for at få grupperabat, og det er sjældent billigere end bare at købe dem selv under et godt tilbud.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Allan Pedersen

    Allan Pedersen Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    3
    Jeg har 1.500 kr. i total rådighedsbeløb, deraf kunne jeg godt tænke mig, at der måske ikke blev brugt det hele på rejsen og overnatning - om muligt. Beklager, hvis det var misvisende med det andet beløb.

    Ok. Hvad er grænsen for grupperabat hos de fleste? Jeg har også tænkt, at det måske er en minimal besparelse, men om muligt, så vil jeg gerne maksimere udbyttet på rådighedsbeløbet. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    For grupperejser er det ofte over 9 personer.. og ofte betyder det også at de billige bookingklasser er fyldt op og derfor en dyrere rejse.

    Tip: AirBnB er nok billigere og så klem 8 sammen på samme værelse. Ellers har jeg tidligere booket junior-suites på hoteller og så medbring soveposer og bedt om ekstra håndklæder på hotellet. Så kan man klemme en del folk sammen.

    Mht. destinationer ville jeg anbefale østeuropa, eksempelvis Krakow eller Warsawa hvor man får utroligt meget for pengene, og hvor det er nemt at komme til og fra.
     
    Senest redigeret: 11/4/17
    Beaglen, Michael Wahl, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Riga, Vilnius, Bukarest vil give mest valuta for pengene og er til at komme til fra CPH eller Malmø, kig efter billigste flybilletter og så tag den derfra vil være mit råd
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    Jeg kiggede på en grupperejse for omkring 10 personer for nogen tid siden. Det var godt nok kun fly, men erfaringen var at gruppebookingen bestemt ikke kunne betale sig, og vi endte med bare at booke selv over nettet og splitte gruppen op i 2 bookinger.

    En "rigtig" grupperejse hos flyselskabet var dyrere, og såvidt jeg forstod er det altid lidt (eller meget) dyrere end at booke selv. Det man til gengæld får er en del mere fleksibilitet: Ændring af navne, antal rejsende, datoer mv (indtil et vist tidspunkt før afgang, f.eks. 14 dage hos SAS) og selvfølgelig alle på samme bookingreference så man har større chance for at forblive samlet på turen i tilfælde af uregelmæssigheder.

    Når I er 8 kan I i hvert fald nøjes med een booking, og tror man skal op på 15 eller flere for at det begynder at kunne svare sig ikke bare at booke turen selv direkte.
     
    Beaglen, Henry og jakobv84 "Synes godt om dette"
  7. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Berlin er også rigtig billig mht både hoteller og spisning. Og easyJet har tit snydebillige billetter - sidst gav jeg 249,- for en retur!
     
    Nielspg, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg støtter Berlin som destination. Der er noget for enhver pengepung og masser af gå i byen muligheder.
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side