Post Corona

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kenneth K, 21/7/20.

  1. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Sad og gjorde mig visse tanker efter corona som har vendt op og ned på rejsebrancen og vores rejsemønstre.

    Vi har alle set og læst hvorledes flyselskaber efter coronaudbruddet har forvaltet vores indbetalte penge til rejser som så enten er blevet udskudt eller aflyst for derefter at vente ualmindelig lang tid på vores retmæssige krav på tilbagebetaling.

    Alle andre, og her mener jeg alle andre steder vi handler er det jo således at vi først betaler i det øjeblik at vare afsendes eller vi modtager varen, hvorfor er det så at vi acceptere at det er således anderledes med når vi køber et sæde hos et flyselskab ofte måneder lang ti ude i fremtiden og som nu ser ser ude af stand til at honorer det køb eller at tilbagebetale aftalen?

    Hvorfor acceptere vi det, og kan vi stille krav efter Corona til at vores køb kan gøres anderledes, således at vi som rejsende/forbrugere ikke stilles i en tilsvarende sitation fremadrettet?
     
    SophieHendriksen, Nielspg, Henrik Olsen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Ret interessante spørgsmål.

    I princippet kan man jo vente med at reservere billetten til dagen før afrejsen. Jeg ved godt, at den så koster noget mere - og måske er alle pladser i flyet solgt. Men det er da en reel mulighed.

    Men vi har vel bildt os selv ind, at disse fantastiske rejser skal købes og betales lang tid i forvejen. Og så går vi i vores stille sind rundt og mener, at vi har gjort en rigtig god handel.
     
    Beaglen, SophieHendriksen, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Hotelbranchen har i mange år ønsket sig nogenlunde samme sted hen som flyselskaberne. Både pga bøvl ved no shows, men også pga cashflow. Der er så mange fordele for flyselskaberne, at jeg tvivler på, at de vil droppe pre-payment.
    Så skulle det være, hvis 1 aktør valgte at sælge uden pre-payment og andre så mente at de skulle følge efter... Men tror ikke det kommer til at ske.
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, obs og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Prepayment er vel som sådan fint nok, og det bunder vel også i tradition. Men så burde der medfølge en garanti og mulig sanktion mod flyselskabet, hvis de ikke leverer (enten flyvningen eller refunderingen). Optimalt ville det selvfølgelig være, hvis vi kunne komme bort fra det. Men det kommer sikkert ikke til at ske.

    Har nu selv ventet i 3 måneder på at SAS skal refundere en stak bonusbilletter, som skulle have været anvendt nu i foråret. Sendte en klage til Customer Care i sidste uge og fik i går et ret så "Goddag mand økseskaft"-agtigt svar retur ("Vi beklager ..." og alt det andet sædvanlige nonsens). Svaret var på engelsk, selvom jeg havde skrevet på svensk, så jeg mistænker at vedkommende heller ikke havde forstået budskabet.
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93

    Jeg kan ikke se problemet i APEX/pre payment, det er jo en fordel for både kunder (lavere pris mod låsning af dato) og flyselskab , men helt enig i at denne form så ved aflysning skal kunne refunderes indenfor max 14 dage uanset begyndelse.
    Det er ganske enkelt noget vås og løgn når de siger det tager +90 dage at refundere, det er jo bare salget der skal spejlvendes, det kan et bookingsystem klare uden problemer.
     
    Beaglen, obs, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Man undres jo over, at det skal tage så lang tid at refundere, netop når der som oftest er betalt med CC.
    Har lige været nødsaget til at annullere parkering i CPH. Pengene var retur på mit CC dagen efter.
    Jeg tænker, de er ofre for deres legacy IT og er sovset ind i utidssvarende Amadeus kludetæppeløsninger (altså bare et gæt:rolleyes:)
     
    Beaglen, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"
  7. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Mit gæt er mangel på cashflow.
     
    Nielspg, Beaglen, RasmusH og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Der er ingen tvang om at købe tidligt, hvis man hellere vil vente med at købe til tæt på rejsetidspunktet. Det er udbud-efterspørgsel som regulerer dette og hvis der er stigende efterspørgsel jo tættere man er på afgangstidspunkt, så stiger prisen naturligvis. Mon ikke de fleste virksomheder vil forsøge at få mest mulig for deres vare?

    Der er produkter på markedet, hvor man først betaler for flyvningen, når man har fløjet. Jeg kender selv bedst SAS produkt, da jeg bruger det en del til min rejser i Europa. Rejsen bookes i app'en og hvis jeg flyver kommer regningen dagen efter flyvningen. Prisen er typisk lidt under en Plus Pro. Hvis jeg ikke skal bruge reservationen er der intet bøvl, da jeg bare annullerer eller kan faktisk lave en no-show uden at det koster.

    Udbud og efterspørgsel vil regulere dette og man kan jo vælge at rejse med dem, som giver fleksibilitet.
     
    Beaglen, asf, Erwin Lansing og 6 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side