Prepaid sim kort - USA

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Pedersen88, 25/4/18.

Tags:
  1. Pedersen88

    Pedersen88 Nyt medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    24
    Point:
    3
    Hvilke erfaringer har folk gjort sig med Prepaid Data Sim kort i USA?

    Muligheder i/omkring LAX, bestemte udbydere at foretrækker? Fælder at være opmærksom på?

    /P
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    866
    "Synes godt om" modtaget:
    2,548
    Point:
    93
    Inden 3LikeHome brugte jeg T-Mobile. Det er ret let at købe et prepaid sim med data - dengang mener jeg, at jeg gav noget i retning af $2 per dag...
     
    Pedersen88 og Henry "Synes godt om" dette.
  3. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Jeg har både brugt AT&T og T-Mobile. Men 3’s 3LikeHome gør et taletidskort overflødigt i USA.
     
    Pedersen88, Kasper og Henry "Synes godt om dette"
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Mee too :)
    Faktisk har vi et par AT&T mobiler liggende i 'rejseskuffen' fra 2008, hvor vi havde medbragt mobiler, der ikke dækkede 1900 hz båndet. Det billigste var at købe et par telefoner med taletidskort, men de er så blevet overflødige i mellemtiden.
     
    Henrik Olsen, Pedersen88, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Et T-Mobile Simkort koster vist 20-25 USD uden taletid. Har vist et, men det er ikke så relevant at bruge efter 3LikeHome. Her kan du jo roame på både T-Mo og AT&T. T-Mo er altså noget spotty i dækningen.

    Har man brug for et lokalt US-nummer, så opret et med Google Voice. På den måde kan folk ringe fint til dig via din dataforbindelse. Du kan naturligvis også ringe ud fra denne, men det kan man jo også gratis via det danske nummer (hos 3).
     
    Henrik Olsen, tbh, Pedersen88 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Jeg forsøgte sidste år men de er gået i terror mode, man kan ikke købe prepaid uden et amerikansk kredit kort, så skal man evt. købe et prepaid MC eller Visa og bruge det o_O


    "For security purposes, Tourist Kits must be shipped to U.S. addresses. We suggest asking friends, family or hotel management to use their address.

    To keep information secure, only U.S. credit cards can be used to purchase the kit. Ask friends and family to help you, or purchase a U.S. MasterCard® or Visa® gift card."
    https://prepaid-phones.t-mobile.com/Prepaid-International-Tourist-Plan

    Min løsning gik i Wallmart og købt deres https://www.myfamilymobile.com/ det er på T mobile og er billigere kontra de andres turist planer og T mobile, 49,88, så har du fuld tale og 4 G en måned, gem SIM så kan du bruge det næste tur.

    Du kan også forudbestille planen til den Wallmart der er tættest på dig, jeg landede i PHL og havde bestilt kit til afhentning, tog en Uber brugte lufthavns WiFi, I Wallmart satte jeg kort i, aktiverede genstartede mobil 2 gange tog 5 min også ud og bestille Uber tilbage til lufthavn.

    Jeg har 3likehome men 10 GB ikke nok data når man streamer alt man gør :p og jeg glemte at MiFi ud af baggage - skulle videre fra PHL
     
    Senest redigeret: 25/4/18
    Pedersen88 og Henry "Synes godt om" dette.
  7. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Ah, helt ligegyldigt efter 3likehome, er det nu ikke. Hvis jeg forventer at lokale skal ringe til mig, sætter jeg troskyldigt det lokale Simkort i, være sig i usa eller Thailand. Har jeg misforstået noget ? Jeg kan ringe billigt til deres lokalnumre, men hvis de ringer til mit 3 nummer koster det en bondegård.

    PS tænker på at anskaffe mig en dualsim telefon
     
    Pedersen88 og Henry "Synes godt om" dette.
  8. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Det er lavet om til 20GB nu? :)


    I USA kan du bruge et google Voice nummer til indkomne kald :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,472
    Point:
    93
    Med 3likehome kan du ringe til folk i det land du befinder dig i gratis. Samtidig kan folk fra det land også ringe til dig uden det koster dig noget. Faktisk kan folk fra alle lande ringe til dig uden det koster dig noget.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Korrekt. Hvis man har behov for at ringe/texte med lokale numre, så er 3LikeHome ikke nødvendigvis sagen. Til det formål har jeg købt et permanent US-nr. hos Skype. Med data i 3LikeHome fungerer det fint.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Ikke nødvendigvis i USA. Over there findes der fortsat mange abonnementer, der ikke kan modtage/foretage opkald/texts fra udenlandske numre
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Ja nemlig, hvis jeg ringer til den lokale pizzahut, koster det hverken mig eller dem noget, men hvis de ringer til mit 3 sim, med evt opfølgende spørgsmål, er det stadig gratis for mig, men de ringer og betaler for et oversøisk opkald til dk, det vil jeg trods ikke byde de fleste mennesker.
    Derfor bruger jeg også et lokalt sim, nu har jeg sgu også haft det samme nummer i 15 år. Nå copenhagenboy er i byen, same same number
    Men skifter imellem dem, alt efter mit forbrugsmønster, og hvem jeg skal have kontakt til.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,472
    Point:
    93
    Forstår det godt, jeg arbejder i et internationalt firma og vi har rykket næsten al samtale og chat beskeder over på whatsapp, det virker selvfølgelig kun hvis du ved dem det er der primært ringer dig op.

    Fordelen ved whatsapp er at man ikke skal oprette konti, man skal bare kende hinandens telefonnummer.. hvilket tydeligvis er tilfældet her.. ellers kunne de jo ikke ringe til dig.
     
    copenhagenboy og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Handberg

    Handberg Medlem

    Beskeder:
    24
    "Synes godt om" modtaget:
    70
    Point:
    13
    Enig med alle de andre omrking 3LikeHome har gjort det hele lettere.

    Men nogen gange er det praktisk med et amerikansk nummer, så jeg har et T-Mobile. Som jeg betale 3$ for om måneden incl 30min tale, og kan tilkøbe 1G data for 10$, hvis der er behov. Jeg hentede mit direkte i en T-Mobile butik.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    Plejer at købe et T-Mobile "Tourist Plan" SIM. $30 for 21 dage med 2GB data og noget opkald og SMS, hvilket er fint til en 2-3 ugers tur så længe man ikke streamer.

    Der er ikke lige nogen T-Mobile biks i LAX men hvis du alligevel skal forbi In-n-Out Burger så ligger der en længere oppe ad vejen ;)

    Har haft 3 med derovre et par gange men syntes ikke kvaliteten var god. Det virkede som om man blev nedprioriteret i forhold til anden trafik pga roamingen. Måske det er blevet bedre!
     
    copenhagenboy, Henry og AaB_CPH "Synes godt om dette"
  16. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Jeg synes nu 3lh virker upåklageligt, når jeg bruger det til hvad det er beregnet til, har lige været lidt over 2 uger i Thailand som nomade, og selvom jeg selvfølgeligt brugte WiFi på hoteller på labben, der sidder et 3 Sim i, og mest havde mit thaisim i mobilen, var forbindelsen upåklagelig når jeg brugte 3 simkortet. Det fungerede fint om jeg var i en lille landsby nordpå eller nede på en ikke særligt udviklet ø.
    Da jeg kom hjem fik jeg besked om at jeg havde sparet over 5000 kr. Synes det er et stort beløb, når jeg tænker på hvor lidt jeg brugte det. Men overvej alligevel om et lokalt Sim ikke kan være et godt, nemt og billigt supplement. Iøvrigt et skide godt produkt.
    Sidst jeg var på gran canaria med en kammerat, ringede vi jo gratis til hinanden, når vi bare ville spørge hinanden: har du for mange tømmermænd, eller du klar til en tur i svømmepølen, eller lidt morgenmad.?..genialtl!!
     
    Senest redigeret: 26/4/18
    asf, AaB_CPH og Henry "Synes godt om dette"
  17. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg har det på præcist samme måde, og må sige der er meget stor forskel på, hvornår folk syntes noget fungere rigtig godt, og andre syntes det fungere meget dårligt.

    Har prøvet at have 3 med i både USA og Australien, og forbindelsen er MEGET langsom. Det skyldes hovedsageligt at trafikken sendes via 3 til DK før den sendes ud på internettet. Derudover er hastigheden meget begrænset og du kan da glemme alt om streaming, facetime med video og den slags. Alt i alt ville det være fint nok, hvis det var, hvad man meldte ud til kunderne, men i navnet "like home" må man jo forvente det er mere eller mindre som derhjemme.

    Jeg køber altid et prepaid T-mobile simkort på ebay.com i USA og får dem til at sende det til hotellet. En enkelt gang har jeg også fået dem til at sende det til DK (mod betaling), så vi var online fra flyet satte hjulene på jorden.

    https://www.ebay.com/itm/21-99-1st-...641372?hash=item2aa576a05c:g:nZ4AAOSwWiNaniOj

    Koster 134DKK sendt til en US adresse, og lige 85 oveni, hvis det skal sendes til DK.
     
    AaB_CPH, Henry og asf "Synes godt om dette"
  18. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Lige hjemkommet fra Californien, og snuppede lige et hurtigt billed til gruppen: IMG_4476.jpg
     
    Henrik Olsen, asf, Claus Heine og 6 andre "Synes godt om" dette.
  19. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Husk at nogle af de nye iPhones har e-sim, hvor man kan signe up til diverse mobilpakker. Bruger det i min ipad og det er ret cool. Har subscription hos T-mobile og får 200 MB data gratis hver måned.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Trolix2000

    Trolix2000 Medlem

    Beskeder:
    53
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Hvis man lige zoomer i billedet kan man se at “Unlimited data” kun inkluderer “op til 2GB på 4G nettet” og efterfølgende er det så som så med hastigheden skal jeg hilse og fortælle fra personlig erfaring. ;-) og så er det klart en fordel hvis man lige får en medarbejder til at hjælpe en med opsætningen i butikken. Det var i mit tilfælde ikke så plug n play som det fremstod.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side