Hej alle, jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeres rejser er finansierede, opgjort om de er betalt af arbejdsgiver, privat eller bonus-rejse for f.eks. de sidste 12 mdr? For mit eget vedkommende gælder det: Arbejde: 90% Privat: 10% Bonus: 0% (ind til videre). Hvad med jer? Jeg beklager hvis dette har været oppe at vende før...
Jamen, så har jeg da lavet min beregning for det sidste år (fra 1. maj 2017 til 30. April 2018): Arbejde: 43% Privat: 53% Bonus: 4% Jeg har dog en enkelt kommentar: Arbejdsrejserne er ofte længere end de private rejser. arbejdsrejserne har ofte 2 mellemlandinger, mens de private rejser (og bonusrejserne) ofte er direkte eller med en enkelt mellemlanding. Når vi nu er ved at skrifte: En opgørelse over min pointoptjening hos Eurobonus i samme periode: 8% af er basispoint optjent hos SAS 35% er basispoint fra andre *A selskaber 57% er ekstra point (Mastercard, Avis og Shopping)
Når man er selvstændig, er det oftest umuligt at skelne. På en bonuspoint-tur til Tallinn spiser man frokost med et par stykker fra en NGO og snakker om muligheder for at holde et kursus. Er det så forretning? Det er i al fald nok til at vi med god samvittighed bruger point, optjent både på private og forretningsmæssige flyvninger. I år er nok 60-70% arbejdsrelateret; andre år er det op mod 90%. Men fordi en rejse er arbejdsrelateret, er den ikke nødvendigvis arbejdsfinansieret.
Forstadsfruen har, præcis som @PENSIONISTEN, kun sig selv som arbejdsgiver. Således rent privatfinansieret rejseri og en bonusrejse i ny og næ. Men har primært brugt point på upgrades.
Jeg har også en del af disse ture, og valgt at sige: Det er arbejdsrelateret, hvis billetten er købt for at løse en arbejdsrelateret opgave. At der så er lagt et par ekstra dage ind, for at lege turist gør ikke at billetten er privat. Hvis billetten er købt for at lave en privat tur, gør at rejsen er privat. At jeg så tager et forretningsmøde på turen, er stadig OK. Det har jeg ikke lige tænkt over - men du har jo ret, for alle os, der arbejder som selvstændige / freelancere og dermed ikke sidder i fast job.
Stort set samme retningslinier, som jeg bruger. Vi regner altid et par ekstra dage ind, når vi holder kursus - for man skal jo være sikker på at nå frem, selv med forsinkede fly, ligesom der skal være tid til at løse tekniske problemer med udstyr, projektor, kabler m.v. (sker oftere end man skulle tro, også på veludstyrede kursussteder) Er fordelingen 50-50 på en rejse vil jeg ofte medregne halvdelen i regnskabet.
Snakkede netop med en kollega om dette i dag i frokostpausen. Min status er 0% arbejde 100% privat Jeg er rigtig glad for mit job, men en enkelt tur i ny og næ ville da ikke være at foragte. At de sidste 12 måneders fordeling så faktisk er 0% kontant 100% bonusrejser kan jeg dog godt være tilfreds med. Men det er nok ikke holdbart i længden!
Mit ser således ud: Arbejde: 80% (Inklusiv InsideFlyer relateret) Privat: 10% Bonus: 10% (MasterCard Premium er en god hjælp her, samt Norwegian VISA kort)