Problemer med registrering af codeshare på SQ

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af niceguy1001, 4/3/19.

  1. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Jeg har netop afsluttet en returflyvning mellem FRA-SIN med Singapore Airlines.
    Billetten blev booket på LH nummer (billigere), men opereret af SQ på business. Jeg ved at booking klassen hos SQ blev til J = 200% (C på LH reservationen - det tjekkede jeg nemlig op)

    EB nummeret er korrekt registereret hvilket fremgår af boarding pass. Men, ingen af de to flyvninger er gået ind på kontoen. LH flyvningerne mellem CPH-FRA er gået ind.

    Er der nogen tidligere erfaring med problemer med SQ booket på LH nummer? Jeg har flere reservationer hvor jeg flyver derud på LH nummer opereret af SQ - Det vil være ærgerligt hvis man skal lave efterregisterering hver gang!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Nu kan jeg selv give svaret på mit eget spørgsmål :eek:
    SQ flyvninger booket på LH nummer, må efterregistres. PÅ trods af at EBD (*G) er registreret i booking og på boarding pass, går flyvningerne IKKE automatisk ind hos eurobonus. Jeg har haft tre returflyvninger på både business og økonomi. Alle booket på LH nummer og fløjet af SQ (billigste måde at flyve SQ på via FRA)...

    Næste gang er med SQ booket på SK nummer. Elsker disse komplekse ture. Der er altid et overraskelse moment når man (hvis man får) point.

    Bemærk at pr. 1. maj 2019 giver SQ booking class L IKKE længere eurobonus point. De gav tidligere 10%.
     
    asf, Ali Taran, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side