Hej allesammen (og måske især Beaglen ) - vi har booket ophold i Langkawi/Malaysia på Berjaya Langkawi Resort via Amoma.com (jeg checkede på Trustpilot og de så ikke kritiske ud), vi er 2 voksne og 2 børn på 5 og 8 år. Så langt så godt, nu viser det sig at de har booket os på et såkaldt Studio room, da jeg så kigger nærmere på den kategori på hotellets egen hjemmeside er denne kun beregnet til 2 pax, så kommer der en ganske komisk korrespondance med Amoma.com "Dear Mr. Daniel Thank you for using AMOMA.com! We confirm that you have booked one Studio Room only in the hotel Berjaya Langkawi Resort from the 19/10/2017 to the 25/10/2017 for 2 adults. You have paid the total amount of 5,796.00 DKK not including breakfast." "Hi Sara, thanks for the answer, however as we have booked 2 adults and 2 children which is stated on our booking, we wonder which room we will get as the studio room is only for 2 pax. Kind regards Daniel" "Dear Mr. Daniel Thank you for contacting AMOMA.com! Please note that following your request, we are currently dealing with your reservation number XXX. We have contacted the hotel in regards to the bedding configuration for your room. The reservation is confirmed for 2 adults and 2 children and the room has a king sized bed. As per hotel policy, children share bedding with parents. They have also informed us that extra beds can be added for the amount of 290 DKK per unit, per night." Dear Amoma, you have sold me a booking for 2 adults and 2 children, which is clearly stated in the booking Either you deliver the confirmed with no absurd fees like dkk 290 for a spare bed per night or you cancel and return my money. You have made the mistake and make no mistake, I am not going to pay for it, please answer within 23 July. Det er så situationen pt., i voucheren står der tydeligt 2 voksne og 2 børn, så bookingsystemet hos dem må udløse et forkert værelse,det er slet ikke muligt at booke Studio med børn på hotellets egen hjemmeside. Det sidste svar er så tåbeligt at jeg ikke helt hvad jeg skal gøre, så lad mig høre nogle råd - jeg overvejer at gøre indsigelse hos Mastercard, men ved ikke hvad det kræver?
Jeg har prøvet noget lignende. Vi bookede 2 voksne 1 barn. (radisson i london) Vi anmodet om 2 singel seng samt 1 til barnet. Man skulle notere barnets alder. Vi skrev 13. Da vi ankom sagde hotellet at barnet skulle sove sammen med forældrene. Vores situation var at det var mig og min bror samt hans datter på 13 år. Det var det ret ligeglad med. Vi sagde at vi havde booket 2 singel senge( man kunne vælge på hotellets hjemmeside) de var stadig ligeglad og ikke så behjælpeligt. Så fik min bror raseri andfald og truede med samarbejde stop og klage mig her og klage mig der samt han insisteret på at snakke med lederen. Så kom lederen og var stadig kold i R... Så en gang til trudsler med klager her og der. Lige fedt. Så lagde han sit visit kort på disken og sagde: Syntes du skal vide hvem der annulere jeres samarbejds aftale. Så var der pludselig en ledig værelse med 3 enkelt senge. (firmaet min bror arbejder for booket mange værelser i løbet af året.) Det jeg vil hen med er at hotellet er ret ligeglad når man først ankommet. Ville råde dig til at få en afklaring inden du tar afsted ellers ender du med 2 børn i din seng med fruen.
Suk, ja det var kun en tusse i forskel fra at booke direkte , så pengepungen vandt, men skal nu bruge tid på at få løst det
Amoma har klokket i det! Mange af de her portaler sejler lidt når det kommer til værelsestyper. Nogen gange ligner det en gang Google Translate fra hotellernes egne sites. Svært at blive klog på. Anyway, Amoma skal fikse med hotellet, at I får de senge I skal bruge, uden beregning, eller lade købet gå tilbage. Måske det bare er hurtigere at få Mastercard til at stoppe transaktionen. Hvis du kan nå det.
Mange hoteller har samme politik: "børn under X år gammel er gratis, hvis de sover i de eksisterende senge. Ekstra senge mod gebyr." Hvis man skal være helt sikker, skal man finde et hotel der tydeligt skilter med gratis senge (og ikke kun tremmesenge) eller bestille til 3 voksne. Mit gæt i denne sag er at forsøge at annullere ordren fordi information fra Amoma ikke var godt nok. Jeg tror ikke du får meget ud af at slås med Amoma, men måske en mail direkte til hotellet kan virke. Held og lykke!
Det giver også mening i nogle tilfælde, men ikke når børnene er 8 og 5 år, der må udgangspunktet være at de sover i egen seng og uanset hvad kan der ikke være 4 personer i en king size seng.....
Jeg er helt enig i Daniels argumentation over for Amoma. Enten løser de problemet med værelset eller også må handelen annulleres. Alternativt kan Daniel måske kontakte hotellet direkte og se om de kan gøre noget. Så må hotellet og Amoma løse sagen internt efterfølgende. Det er bestemt ikke i orden at Amoma booker Studio værelset, når det ifølge hotellets egen hjemmeside ikke er egnet til en familie. Brug gerne denne argumentation over for Amoma. Jeg håber at der kommer en fornuftig løsning på sagen
Takker, jeg har skruet op for aggressiviteten og lagt en én stjerne anmeldelse på Trustpilot, da jeg kan se at de reagerer væsentligt hurtigere på disse, så jeg afventer hvad Amoma melder ud, jeg vender tilbage når jeg får svar.
En ting er at have ret, noget andet er at få det. Jeg har også oplevet et totalt f*ck up fra hotels.com, som de bare hhv. ignorerede eller nægtede at håndtere. De var bare iskolde, og hvad gør man så, når man står få dage inden afrejse Vores problem var dengang, at der havde været et rigtig godt tilbud på et bestemt hotel, og vi havde faktisk ikke råd til turen, hvis vi skulle betale den "rigtige" pris (der var nu kun VÆSENTLIG dyrere værelser tilbage). Efter at være sendt rundt i hotels.com's indiske kundeservice og derefter lidt mere amerikanske udgave hvor de ikke tilbød os andet end en beklagelse og en voucher på 100 USD, som ikke helt battede når man pludselig kiggede på en mer-pris på 40.000 DKK var gode råd bare dyre. Men vi ringede og trykkede hotellet på maven og de endte simpelthen med at give os det dyre værelse til den oprindelige pris. Min pointe - kontakt hotellet og forsøg at få en aftale. Personligt bruger jeg aldrig sådanne bookingsider til større reservationer længere, da jeg ikke orker usikkerheden derved.
Shit situation at komme i. Jeg booker næsten aldrig mere hotelværelser, med mindre det kun er for en enkelt nat, hvor man skal betale hele beløbet ved bookningen. Ofte, men ikke altid, er der ikke så meget forskel i pris om man betaler direkte til hotellet, ved ankomst eller afgang. Så har man altid mulighed for gratis at afbestille hvis man i bekræftelsen kan se, at man ikke har fået det forventede. Well, well, det er nemt at være bagklog...god tur.
Har selv også prøvet med Expedia.com at bestille hotelværelser, hvor hotellet solgte værelset til 2/3 af prisen via den officielle kanal (dog en meget forældet hjemmeside som ikke kom op på normale sider). Prøvede at kontakte mexikansk kundeservice (Trumps USA ) uden held. Skrev til hotellet og beklagede. De sørgede for at jeg fik pengene retur fra Expedia og at jeg så fik den nye rate de havde. Da de betaler ca. 25-30% til bookingselskabet så endte det sikkert med at gå lige op.. der var vi dog 8 mennesker der boede på et 4 personers suite på Waikiki Beach. Massere af plads og med en par små madrasser gik det mere end fint #studentlife
Update: Amoma kontakede mig og vil nu tilbyde en ekstra seng i værelset gratis, Trustpilot anmeldelsen var de meget ihærdige for at fjerne. Jeg spurgte så om hvor barn nr 2 skulle sove og de påstod at hotellet mente at det var fint og at begge kunne sove i den ekstra seng... Nu har jeg skrevet under et dæknavn til hotellet for at høre om en Rainforest Studio er passende for vores antal og hvis jeg får(som jeg tror ) et svar tilbage om det ikke kan lade sig gøre og de vil anbefale family room, så skruer vi lige op for retorikken, jeg er ikke så rar at være uvenner med hvis man lyver for mig....
Og så fik jeg svaret : "Thank you and kindly be informed that if you book Rainforest Studio, you have to add 1 x extra bed for your child. The second child still have to share the existing bed. The suitable option is to book Family Chalet as it is 2 connecting room which 1 will come with king size bed and the other room are 2 single bed." Jeg havde håbet en mere direkte afvisning af denne kategori, hvad mener i, især @Beaglen? skal jeg gå efter at de stadig har booket en håbløs kategori, hun påstod jo over tlf at 2 børn kunne sove i den ekstra seng?- det er ingen steder angivet i hverken værelse beskrivelse eller voucher at børn skal sove sammen med forældrene i samme seng.
Min mening er at du har fået et værelse med det antal gæster du har bestilt og det lyder ikke som om du blev garantert andet under bookingforløbet. Jeg ville nok gå efter at få det refunderet snarere end et større værelse. Eller måske høre hotellet direkte hvad en opgradering vil koste.
Dette er nok det springende punkt: I det aller første opslag, skriver du, at rejseportalen har booket et studio. Så: Har du booket et studio (og bedt om plads til 4 personer), eller har du booket et værelse med plads til 4 personer - og så fået tildelt et studio? Jeg tolker dette, som om du ikke har fået et passende værelse til jeres familie. Så spørgsmålet er naturligvis, om det er rejseportalen eller dig, der har dummet sig. Og alt må så tages derfra.
Jeg er enig med Jakob her. Det er meget normalt at man kan få "små" værelser billigt hvis man holder sig indenfor det de kalder "existing bedding". Hvilket egentlig er god service, for så kan du selv bestemme om du vil betale for bedre komfort i et større og dyrere værelse eller om I vil klemme jer sammen og spare penge. Hvis det er tilladt at være det antal mennesker på værelset I har bestilt til, så mener jeg ikke du har yderligere krav hverken juridisk eller moralsk Det er min erfaring, at rejseportaler sjældent har særlig godt styr på hvilken sammensætning man reelt må have eller hvad der er passende for et givent værelse, og derfor ikke får forklaret godt nok hvad det betyder I må bo 2+2, altså at der ikke er tale om separate senge. Det er ikke for at trykke bagklogskaben i ansigtet på dig nu, men for at forklare hvorfor jeg mener det er en usikker fornøjelse at bruge sådanne tjenester når man booker med børn. Jeg får tit helt andre tilbud på værelser når jeg forsøger på hotellets direkte site. Hvis man omvendt synes et værelse ser rigelig stort ud og hotellet som udgangspunkt mener man skal have flere værelser eller en neget dyr suite kan man til gengæld ofte få lov at få det lille værelse alligevel hvis kontakter dem.