Qatar Airways tilbyder nu låne PC til deres rejsende til USA

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 30/3/17.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Qatar Airways tager nu næste skridt i kampen om at bibeholde deres kunder på ruterne til USA. Der tilbydes nu låne PC’er til alle rejsende i Business Class med ubegrænset Internet forbindelse. Qatar Airways har som det første flyselskab annonceret at de vil tilbyde låne PC’er til deres rejsende i Business Class. Dette gør de… Læs mere
    Read the whole post here.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg tænker virkelig at det er "vand finder vej" problematikken. Der kan komme nok så mange hindringer, men der vil komme (kreative) løsninger som gør det næsten lige så godt.

    Og jeg ville til enhver en tid hellere flyve med Qatar i deres bye Qsuites end med Delfa, United eller American, hvis mit rejsemønster var ud af Mellemøsten.

    Hvad tænker I?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Privat? Sure. Jeg ville ikke være OK med at tjekke min arbejdsbærbare ind på et fly af både sikkerhedsgrunde og hvis den blev væk ville turen være komplet ødelagt. Tror der er mange hvis sikkerheds afdeling ikke ville se pænt på at man ikke har styr på sin bærbare. Så hellere flyve via AMS/CDG/FRA og kunne arbejde undervejs og vide ens laptop kom med frem.
     
    PENSIONISTEN, Henry og Schwert "Synes godt om dette"
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Ja - situationen er ikke optimal og deler helt sikkert vandene.

    Det bliver interessant at se om det rent faktisk bliver skrevet ind i virksomhedernes rejsepolitik at man ikke må rejse på ruter, hvor ens PC ikke er i håndbagagen.

    Personligt er jeg ikke så nervøs for den del. Mere den del med at mine eller mit firmas data er på en anden PC. Derfor ville jeg nok heller ikke lige bruge låne PC'en "lokalt", men mere online via Office365 eller Google Doc.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Nu er jeg sikkerhedsafdelingen her i huset og vores politik er meget nemt: hvis data er så vigtig at de ikke må blive væk på en bærbar, må de slet ikke gemmes på en bærbar. Virkeligheden er selvfølgelig en hel anden, caching og om medarbejderne reelt tænker på det :oops:

    At bruge en låne PC til arbejde er helt og aldeles fy fy. Den vil være fint som tidsfordriv og læse lidt nyheder, men intet arbejdsmæssig. Det vil altså være en fin undskyldning ikke at lave noget arbejde ombord ;)
     
    PENSIONISTEN, Henry, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Så enkelt kan det ikke stilles op hos os; dataene bliver jo ikke "væk", spørgsmålet er om de falder i de forkerte hænder. Med mængden af e-mails man har med powerpoint slides tilføjet og konfidentielle ting diskuteret tror jeg de færreste (ihvertfald på direktør niveau og op efter) kan sige sig fri for at have ting på deres bærbar som man nødigt så faldt i konkurrenters hænder...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det er derfor direktøren ikke må forlade sit kontor ;)
    Men jo, som sagt er virkeligheden noget helt andet end de fine ting man kan skrive på papir.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Ja, men desværre begrænset lige nu lige pt. er det da kun PHL :cool:

    Fordelen ved at arbejde i international selskab, der er allerede kommet politikker om hvad man skal gøre med sin laptop - ikke overraskende check grisen ind :p.

    Er det ikke spm. om at håndhæve politikken - tillid er godt kontrol er bedre ;)
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.

Del denne side