RANT: LØBER SAS for løfte? Hjælp mig med at forstå om jeg er urimelig.

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af forcemajeureairlines, 28/10/21.

1. forcemajeureairlines

forcemajeureairlines VT

Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    D. 30 September modtager jeg følgende mail fra SAS. På dette tidspunkt er jeg EBG med udløbsperiode 28. februar 2022.

DU FÅR 4X HØJERE STATUSOPTJENING
    Hej Victor

Vi ved, at det i det seneste år ikke har været let at rejse så meget, som du har ønsket. Derfor vil vi gerne hjælpe dig med at opnå Guld-medlemskab i endnu et år. Du, med en kvalificeringsperiode som slutter den 31. januar 2021 eller 28. februar 2022, får derfor halvdelen af de kvalificerende flyvninger/Statuspoint, der kræves for et Guld-medlemskab! 23 kvalificerende flyvninger og 22 500 Statuspoint registreres på din konto i oktober måned (vises øverst på Min EuroBonus-siden).

Derudover får du 4x højere statusoptjening for hver rejse med os i perioden 1. oktober 2021 – 31. januar 2022. Vi håber, at vi snart ser dig ombord, nu hvor rejserestriktionerne bliver færre.

Eksempel: En rejse, der normalt giver 625 Basispoint, vil give 625 Basispoint + yderligere 1 875 Statuspoint. I alt 2 500 point, der hjælper dig med at beholde dit høje medlemsniveau i EuroBonus.

Statusoptjening inkluderer, at du både får 4x flere kvalificerende flyvninger samt 4x flere niveaubestemmende point (1x Basispoint + 3x Statuspoint) for hver rejse med SAS i perioden oktober 2021 – januar 2022. Statuspoint kan ikke – i modsætning til Basispoint – anvendes til shopping og kan ikke ses i din pointoversigt.

Og som en ekstra bonus, får du af os halvdelen af de kvalificerende flyvninger/Statuspoint, der kræves for et Guld-medlemskab. 23 kvalificerende flyvninger og 22 500 Statuspoint registreres på din konto i oktober måned (log ind på Min EuroBonus og se øverst på siden).

Vi ser frem til at byde dig velkommen ombord!

Hilsner fra SAS EuroBonus
    TRAVELERS GET MORE

--
    Nu her i dag kontakter jeg SAS for at spørge, hvor de 23 kvalificerende flyvninger og 22 500 Statuspoint bliver af. Jeg får følgende svar smidt i hovedet.

--

"Hej Victor,

Tak for din E-mail

De point du henviser til vil ikke komme ind på din konto.

Ser du de bliver givet ud fra hvilken EuroBonus status du havde i sidste periode. Og hjælp til at opretholde denne. Da du var basic medlem i sidste periode vil der derfor ikke være en status at opretholde i denne periode. Hvor du allerede er guld medlem.

Jeg ønsker dig en god dag

Med venlig hilsen/Best Regards,
    Linda
    Traveler Consultant
    SAS Customer Service
    SAS
    Scandinavian Airlines System

DK - 2770 Kastrup, Denmark
    Visit: Amager Strandvej 392
    Company Reg. No. 35421041

--
    Jeg counter Linda fra SAS med følgende mail:

"Vi ved, at det i det seneste år ikke har været let at rejse så meget, som du har ønsket. Derfor vil vi gerne hjælpe dig med at opnå Guld-medlemskab i endnu et år. Du, med en kvalificeringsperiode som slutter den 31. januar 2021 eller 28. februar 2022, får derfor halvdelen af de kvalificerende flyvninger/Statuspoint, der kræves for et Guld-medlemskab! 23 kvalificerende flyvninger og 22 500 Statuspoint registreres på din konto i oktober måned (vises øverst på Min EuroBonus-siden). “

“I endnu et år” altså, implicit at jeg allerede er det…
    --
    Hun svare:

Hej Victor,

Tak for din E-mail

Du er allerede guld medlem i indeværende periode og derfor kan vi ikke hjælpe dig med at beholde dit guldkort i endnu et år (til 2023) Da det du har allerede er gyldigt til 2023. Vi kan ikke give dig noget du allerede har.

Jeg ønsker dig en god dag

--
    Er det mig der er helt væk eller SAS her? Jeg ville jo mene at jeg selvfølgelig bare skal have de ekstra flyvninger og point, så jeg kan flyve et diamant kort det lettere. Selvfølgelig kan hun give mig det, så bliver det jo bare lagt oven i. Det ændre jo ikke noget for dem?

- Der er ingen steder i mailen refereret til noget af det hun snakker om? Tvært i mod, "I endnu et år" altså implicit at kampagnen er gældende for eksisterende guld medlemmer.

- Hvis det var tilfældet, hvorfor har jeg så fået mailen? Jeg var guld på afsendelses tidspunktet.

- Mailen er adresseret direkte til mig, med flere identifikations punkter, navn, EBG nr, m.m.

- Jeg har ikke modtaget en mail om at der var tale om en fejl eller lign.

Senest redigeret: 28/10/21
    Henrik Olsen, NielsC og Henry "Synes godt om dette"
  2. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    5,512
    10,554
    Point:
    113
    Blot for at være helt sikker:
    • Du var basis medlem i perioden marts 2020 - februar 2021
    • I optjeningsperioden marts 2021 - februar 2022 rejser du så meget, at du kommer op på guldstatus.
    • Denne status beholder du også i perioden marts 2022 - februar 2023
    • Nu vil du gerne have 22.500 statuspoint og godskrevet 23 rejser, så du kan nå at komme op på diamant niveau inden udløbet af optjeningsperioden.
    Det ser ud til, at SAS har været meget uklar med, hvem de sender mailen ud til (de kunne jo sagtens have sorteret dig fra, hvis du ikke var i målgruppen). Ud fra det materiale, du har givet os, ser det desuden har SAS slet ikke været klare i teksten, om hvem dette tilbud gjaldt.

Jeg synes bestemt du har ret til at være skuffet. Du er blevet vildledt af en uklar tekst fra SAS (men det er de jo kendt for).

Jeg ville nok ikke bruge så megen mere energi på den sag - med mindre diamantkortet er vigtigt for dig. Også fordi du allerede har optjent guldkortet (som SAS refererer til). Der er ikke noget i teksten, der indikerer, at du skulle have mulighed for at komme lettere til et diamantkort.

Henrik Olsen, NielsC, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. forcemajeureairlines

forcemajeureairlines VT

Beskeder:
    2
    10
    Point:
    3
    Korrekt! og tak for en god opsummering.

Jeg er meget enig i at det du skriver og det er simpelthen for sløset af dem ikke at gennemgå deres mailinglister, altså forstå mig ret, det er jo ikke et tilbud, det er en deklaration om noget de vil give mig som kunde.

Du har nok ret i, at det er klogest at lade vær med at bruge mere tid på det, men nu hvor tråden ovenfor er første uddrag af en samtale der har levet videre efterfølgende, hvor Linda fra SAS desværre er ekstremt flabet og uprofessionel er det er nu derfor blevet principelt for mig at få ret...

Men tak, jeg skulle bare lige sikre mig at jeg ikke var urimelig eller grådig.

Jeg er ikke advokat, men jeg ville jo mene at der er masser eksempler på lign sager hvor virksomheder lover kunder noget, og så lige glemmer det igen, hvor kunden får medhold når de så beder om det, slet ikke fordi det er mit mål at tage den så langt, jeg synes bare det er helt ramt...

Bonus info jagter jeg gold for life, et lille hobby projekt jeg kan koordinere med arbejde.. Så diamant statussen ville udelukkende være for at kunne drikke lidt mere i luften... igen hvordan dette ikke benefitter dem er jeg i tvivl om.

HenrikM, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side