Helt enig med Kasper - det er en
rigtig god ferieform med børn
Mine børn er i dag 8 og 11 år, og den yngste skal nu ud på sit 4. krydstogt, mens den ældste glæder sig til sit 5. krydstogt. Min kone og jeg har i alt været på 10 krydstogter sammen.
Vi har sejlet med Royal Caribean Cruiselines, Holland America Line og Celebrity Cruise, og synes godt om dem alle tre:
- RCCL henvender sig meget til familier og har (primært) store skibe med mange faciliteter, maden er i orden uden på nogen måde at være prangende og skibene er flotte og velholdte.
- HAL henvender sig til familier og til det lidt ældre publikum. De har flotte skibe, hvor udsmykningen både kan være moderne og gammeldags på samme tid. Maden er god.
- Celebrity forsøger at ramme det lidt yngre publikum, såvel par som familier, de fokuserer på design og har flotte skibe, og så synes jeg maden er bedre end hos RCCL og på niveau med HAL.
Selvom vores børn endnu kun forstår begrænset engelsk, er de rigtig glade for at komme i børneklubben, hvor der er en mængde forskellige sjove aktiviteter for dem. De plejer at være der et par timer midt på dagen, og så nuppe et par timer igen først på aftenen inden de skal i seng.
På det skib som vi skal sejle med over stillehavet, er der - ud over børneklubben - også pool, legeområde for børn med vandrutchebane, minigolf, klatrevæg, biograf, flowrider og sågar en indendørs isskøjtebane - samt et stort teater, som viser musical og andre børnevenlige opsætninger. Nå ja; og så softice maskine, naturligvis
Flowrider:
Skøjtebane:
Vi har på vores ture som familie altid valgt at betale lidt ekstra for at have to kahytter med en dør imellem - det giver meget mere albuerum og en meget bedre tur. Til gengæld har vi så sparet lidt ved at vælge kahytter uden balkon. Før vi fik børn nød vi at have balkon, men sådan ændrer prioriteringerne sig jo
Merprisen for at have to kahytter er i øvrigt ikke "dobbelt op", da 3. og 4. person i en kahyt med 4 personer oftest betaler det samme beløb i skatter, afgifter og drikkepenge, som hvis de bor i deres egen kahyt.
Click to expand...