Rejse Deals 2017 - Krydstogter

Poster i 'REJSEDEALS' oprettet af Henrik Olsen, 18/8/17.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    14 dages krydstogt fra København til Miami for kun 2.900,- kroner all inclusive.

    Link: https://insideflyer.dk/rejse-deal-f...-krydstogt-koebenhavn-miami-kun-2-900-kroner/

    Vinterpositionering af skibene giver hvert år disse priser og det var sådan et @jefi99 tog sidste år og kom med hans fine beretning med Diego :)

    Jeg venter bare på at MiniO bliver ældre og så skal fruen og jeg på en sådanne tur. Ren afslapningen efter en hård sommer(ferie) :)
     
    PENSIONISTEN, asf, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Fantastisk tur, som jeg ville elske at tage på med min familie, men vi kan desværre ikke, da vi skal på ... krydstogt over Stillehavet til oktober :p

    Vær dog OBS på at der til prisen skal tillægges skatter og afgifter, så billigste indvendige kahyt kommer til at koste 539 + 158,76 = 697,76 US$ = 4.421 kr.

    Dertil kommer yderligere (obligatoriske) drikkepenge på 13,99 US$ pr person i kahytten pr nat = 195,86 US$.

    Samlet pris pr person i billigste kahyt dermed 893,62 US$ eller ca. 5.660 kr.

    Men selvom slutprisen er højere end artiklen omtaler, er det med 400 kr pr døgn stadig en utrolig god deal - der er overnatning, mad, transport og underholdning med i den pris! ;)
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Det er også svært med to på samme tid :)

    Men glæder mig til at høre lidt om jeres tur over Stillehavet. Hvad laver man og hvad med børnene osv. Håber du vil dele det med os?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    @Henrik Olsen Har været på nogle krydstogter nu, og det er en god ferie form uanset barnets alder. Har både prøvet 1 uges tur i Caribien, og 14 dages tur over Atlanterhavet, Southampton til Miami med stop i Boston, New York 2 dage og Fort Lauderdale. Hvis det er første gang i skal afsted, vil jeg anbefale én uges tur, feks Middelhavet eller Caribien. Der er flere stop, mere vejr sikkert og kan feks kombineres med nogle feriedage i Florida. Har kun erfaring med Royal Caribbean cruise line, og masser at lave for både børn og voksne, og pool dæk hvor der er plads til de voksne imens ungerne hygger sig i børne pool området, og kan ses fra jeres pladser.
    Hvis du og fruen så vil have et par timer for jer selv, feks til et show eller romantisk middag :), så er der barnepige ordning der koster lidt, eller børne klubber, hvor de er i en slags børnehave der er tilpasset alder, hvor der er leg og opsyn og underholdning. I bliver kontaktet hvis der er det mindste.
    Og hos Royal Caribbean får børnene armbånd på allerede når i går ombord, hvor der står deres navn, jeres navn, kahyt nr og kontakt oplysninger. Og er mini O faret vild på sin vej hen til den lækre gratis softice maskine der er ved pool, ja så er besætning hurtige til at hjælpe og finde jer.
    Så god feriefond, masser at lave og man kan vælge intet at lave.
    Ulempen ved krydstogt over Atlanterhavet, er jo at man så skal have one way fly billet der koster kassen. Et fif kunne være at booke feks MIA-CPH-MIA, men kun bruge turen til DK. Ja det er faktisk billigere end one WAY. Eller at booke en one way med point, der giver de faktisk ganske stor værdi.
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Helt enig med Kasper - det er en rigtig god ferieform med børn :)

    Mine børn er i dag 8 og 11 år, og den yngste skal nu ud på sit 4. krydstogt, mens den ældste glæder sig til sit 5. krydstogt. Min kone og jeg har i alt været på 10 krydstogter sammen.

    Vi har sejlet med Royal Caribean Cruiselines, Holland America Line og Celebrity Cruise, og synes godt om dem alle tre:
    • RCCL henvender sig meget til familier og har (primært) store skibe med mange faciliteter, maden er i orden uden på nogen måde at være prangende og skibene er flotte og velholdte.
    • HAL henvender sig til familier og til det lidt ældre publikum. De har flotte skibe, hvor udsmykningen både kan være moderne og gammeldags på samme tid. Maden er god.
    • Celebrity forsøger at ramme det lidt yngre publikum, såvel par som familier, de fokuserer på design og har flotte skibe, og så synes jeg maden er bedre end hos RCCL og på niveau med HAL.
    Selvom vores børn endnu kun forstår begrænset engelsk, er de rigtig glade for at komme i børneklubben, hvor der er en mængde forskellige sjove aktiviteter for dem. De plejer at være der et par timer midt på dagen, og så nuppe et par timer igen først på aftenen inden de skal i seng.

    På det skib som vi skal sejle med over stillehavet, er der - ud over børneklubben - også pool, legeområde for børn med vandrutchebane, minigolf, klatrevæg, biograf, flowrider og sågar en indendørs isskøjtebane - samt et stort teater, som viser musical og andre børnevenlige opsætninger. Nå ja; og så softice maskine, naturligvis ;)

    Flowrider:
    [​IMG]

    Skøjtebane:
    [​IMG]

    Vi har på vores ture som familie altid valgt at betale lidt ekstra for at have to kahytter med en dør imellem - det giver meget mere albuerum og en meget bedre tur. Til gengæld har vi så sparet lidt ved at vælge kahytter uden balkon. Før vi fik børn nød vi at have balkon, men sådan ændrer prioriteringerne sig jo :rolleyes:

    Merprisen for at have to kahytter er i øvrigt ikke "dobbelt op", da 3. og 4. person i en kahyt med 4 personer oftest betaler det samme beløb i skatter, afgifter og drikkepenge, som hvis de bor i deres egen kahyt.
     
    Senest redigeret: 19/8/17
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Henry og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ønsker man en lavpris billet på returrejsen, må en ow med Norwegian FLL-CPH være en rimelig løsning (og så hellere bruge godt med penge på selve krydstogtsdelen).
     
    Senest redigeret: 19/8/17
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    @Nielspg og @Kasper - super spændende at høre om jeres erfaringer med cruise. Jeg har altid været lidt skeptisk - det ligner charter til søs :eek: føler man det er crowded?
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Det ville være løgn at sige at 3000 - 5000 mennesker ikke fylder, for det gør de naturligvis - så hvis man er mest til vildmarksferie i det nordligste Norge, er dette nok ikke den optimale ferieform :)

    Alligevel er der faktisk altid mulighed for at finde sig et næsten øde og stille sted på dækket, hvor man kan læse, kigge ud over havet og føle sig "alene" ;)

    Samtidigt er krydstogter også meget forskellige, både i forhold til størrelse på skibet, publikum som det tiltrækker, områder og ruter som der sejles, kvalitet, eksklusivitet, om man henvender sig til familier eller par, unge og gamle osv osv

    Men krydstogt er - for mig ihvertfald - en rigtig god ferieform hvor jeg pakker ud en gang, men alligevel flytter mig fra sted til sted, på et skib som har så mange tilbud, at det bare er at vælge til hvad man har lyst til, samlet i en pakke som rent prismæssigt giver utroligt meget værdi for pengene - og så kan man flytte sig fra USA til Australien uden at få jetlag! :p
     
    Ali Taran, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    @Nielspg og @Kasper - tak for de fine og gode råd. Om I har flere så giv los :)

    Info: Flytter det over i en ny Rejse Deal tråd om krydstogter for at holde det samlet :)
     
    Kasper, Peter F., SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Vi tog et "flytte" krydstogt for et par år siden fra København til Middelhavet. Det var med Costa og kort tid efter at en af deres både var sejlet lidt for tæt på en ø. Det stunt havde vist gjort det svært for dem at sælge billetter. Vi fik en frygtelig billig tur når alle afgifter (opgradering af kahy, tips, fri drikke etc.) var lagt til.
    Det var ren italiensk fest og charter rejse var ikke helt ved siden af. Vi nød dog at komme til en ny by hver dag og ellers sidde og nyde udsigten fra vores altan og kun komme ud blandt alle de gale "romere" når vi skulle hente mere at drikke.

    Jeg ville nok ikke tage et Costa cruise igen, med mindre prisen var så billig som sidst.
     
    SophieHendriksen, Nielspg, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93

    Nu er vi kommet hjem efter et fantastisk kryds over Stillehavet med Royal Caribbean, og jeg er nødt til at komme med en berigtigelse - maden var væsentligt bedre og mere alsidig end forventet ... ved ikke om det var skibet vi var med, eller RCCL har skruet lidt op for madbudgettet ;)
     
    SophieHendriksen, RasmusH, Kasper og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Er også lige kommet hjem fra et 6 kilo Cruise med Royal .. - Hov mener 13 dages cruise. :) Havde absolut heller ikke noget af klage over mad eller vejr mæssigt.
    Og dagen efter hjemkomst, vinder jeg et gavekort på 2000 kr, på Royal Caribbean Danmarks Facebook julekalender. :p Vel, så må jeg jo på den igen...
     
    MaleneChristensen, Nielspg, Erwin Lansing og 6 andre "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Der må da være et fitnessrum på sådan et skib :D
     
    Nielspg, Kasper, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tortur strider mod folkeretten :eek::eek::eek:
     
    Nielspg, Nj4220 og Henry "Synes godt om dette"
  16. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    My ænglis is not gut, så troede det betød adgang forbudt. :p:D
    Er store gode fitness faciliteter ombord, men fortrækker at gå/løbe nogle omgange på den udendørs løbe bane, skibet rundt. Er nu flot om morgenen og ved solnedgang, så er det jo en nydelse,at sjoske rundt.
     
    Henry, SophieHendriksen og Nielspg "Synes godt om dette"
  17. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Jojo, men det er heldigvis kun et tilbud! :p
     
    Senest redigeret: 4/12/17
    SebastianBruun, Nj4220, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Vigtigt at have gps løbe tur når man løber et par omgange på skibet. Husker at jeg slog op til personlige rekorder...
     
    Jeblin, Henry og MaleneChristensen "Synes godt om dette"
  19. Steen Madsen

    Steen Madsen Medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    13
    Hej der.

    Er der nogen her der kender til dette firma CruiseDirect ?
    Der ser ud til at man kan spare en del ved at bestille hos dem.

    Steen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Alle rederier har tier pricing.
    En for US/Canadian citizens, en anden og højere for all other citizens så som europeans, asians og latinos.

    Et firma som CruiseDirect sælger ligesom andre netudbydere som Expedia.com mest til lokalmarkedet
    I US&Canada og de priser er til brug på hjemmemarkedet.

    De sælger også til Europa men så til meget højere priser.

    Danske udbydere så som Nyhavn og Profil kan sagtens være med prismæssigt.
     
    Kristian, Henry og tbh "Synes godt om dette"
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne side