Rejse Deals 2020 - Hoteller

Poster i 'REJSEDEALS' oprettet af Henrik Olsen, 18/1/20.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Her poster vi gode rejse deals for hoteller.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Kenneth K, Henrik Olsen, Offlyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Så skal vi jo bare find et fly og have overtalt Mettemor til at lukke os ud
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,811
    Point:
    113
    Det er en udbredt misforståelse, at regeringen har lukket grænsen for udrejse. Alle kan rejse ud.

    Derimod har mange andre lande lukket for indrejse for danske statsborgere, der skal på ferie.
     
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    De facto Jo - idet de fleste rejseforsikringer ikke gælder ved orange og rød markering. Man kan anmode om undtagelse eller købe ekstra forsikring. Men de facto har Mettemor lukket os inde.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,811
    Point:
    113
    Ikke enig. Selvom Udenrigsministeriet ændrede deres anbefalinger for alle andre lande, kan du stadig kun rejse til Sverige. Alle andre stedet afvises danske turister eller de skal i karantæne.
     
    SebastianBruun, Nj4220, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Vi er vist kommet lidt langt fra overskriften, men helt enig med @Henry her. Uanset hvor mange gange du skriver de facto, så bestemmer Statsministeren hverken over indrejseregler i andre lande eller forsikringsvilkår. Det er helt almindelige, og fornuftige, kommercielle vilkår at en normal forsikring gælder for normale omstændigheder, og mere usædvanlige aktiviteter kan tilkøbes. Om det er et tillæg til rejseforsikringen til farlige sportsgrene (dvs. ski) eller om du må tage en lejebil med til bestemte områder/lande (f.eks. koster Northern Territories vist ekstra ved billeje i Australien). Lige nu er det større risiko når du forlader Danmark, ikke kun om du bliver syg men også om du kan rejse hjem igen, så helt fair at forsikringsselskaber kræver højre præmier for dette. Men, det er stadig ikke noget som hvert Mette, Søren eller Jeppe bestemmer. Du må gerne forlade lande, og måske også komme ind igen uden at blive sat i karantæne.
     
    SebastianBruun, Kenneth K, Nielspg og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Jeg står på mit udsagn. De facto betyder reelt (og ikke faktum) - i modsætning til de jure - som betyder juridisk. Og nej juridisk er vi ikke lukket inde (som jeg også indikerede) men de facto vil langt størstedelen af danskerne opfatte sig som værende begrænset i rejsefrihed - ikke mindst grundet UMs anbefalinger og de deraf følgende (helt rimelige) begrænsninger fra forsikringsselskabernes side.
     
    DanielBahn og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nej igen igen. Du kan frit rejse ud - du kender vilkårene.

    Myndighederne har lukket andre ude, med mindre de har et fornuftigt formål med at komme ind. Og fornuftighedsniveauet er så det der kan diskuteres - og bliver det..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Helt enig i at "langt størstedelen af danskerne opfatte(r) sig som værende begrænset i rejsefrihed", som jeg ikke kunne have formuleret bedre. Der hvor vi er uenige er hvorfor de føler sig begrænset. Jeg føler mig ikke begrænset af UMs vejledning som så. Det er trods alt en vejledning. Jeg føler mig begrænset, fordi den har ret.

    Jeg føler mig begrænset, at fordi der ikke er synderlig mange tog, busser, eller fly. Jeg føler mig begrænset af risikoen for at blive syg i udlandet (eller når jeg forlader postnumret, for den sags skyld). Jeg føler mig begrænset, fordi jeg ikke ved om jeg vil kunne komme hjem igen. Jeg føler mig begrænset af risikoen for, at der indføres obligatorisk karantæne, enten i det land jeg rejser til eller når jeg komme hjem.

    Det er allesammen overvejelser, som indgår i min personlige risikovurdering om det er en god ide at rejse lige nu. At UM bekræfter mine vurderinger spiller kun en mindre rolle i det.

    Så helt enig at mange vil opfatte sig begrænset i rejsefriheden. Ikke på grund af UM, men på grund af den virkelighed, vi lever i.
     
    Nielspg, THammer, GertrudSand og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Fedt, jeg har sendt dem en mail om tilbuddet stadig gælder og hvordan jeg booker.
     
    Convict, Ncbj, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne side