Rejse tips til Salalah

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Ali Taran, 15/1/18.

1. Ali Taran

Ali Taran VIP medlem

Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,223
    Point:
    93
    Så fik jeg købt til påskeferien

Vi flyver med Qatar. Ankommer den 20-03 og rejser igen den 01-04. Skal selvfølgelig bo på hilton på point. Det er mig og konen samt 3 børn (10 år 5 år og 3 år. Efter været på farten i 11 timer er de nok godt trætte. Her søger jeg tips og råd til:

-transporten mellem lufthavn og hotel. Skal det være taxi eller forudbestilt vogn eller noget helt andet
    -Ting vi skal gøre/prøve/være opmærksom på???
    -Ting vi ikke skal lave/prøve/ være opmærksom på???
    -Andet i lige har lyst til at skrive...

På forhånd tak

PENSIONISTEN, Kenneth K, mathiasfe og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,578
    7,441
    Point:
    113
    Jeg har været der. Visum kan klares online hjemmefra... jeg synes det var nemmere, men ved ikke om det er meget hurtigere. Det handler nok også om held.

Hotellet tilbyder en transfer der virkede fint for os. Gælder bare om at du kommer først ud og frem til receptionen og får jeres værelser der kl 4.30 om morgenen (går udfra du har booket fra dagen før!) inden resten af bussen. Så må fruen og ungerne klare bagagen. Jeg vil også anbefale SELV at tage bagagen til værelset så I kan komme i seng med det samme.

Jeg var afsted med en på 15mdr og en på 8mdr og vi tog ½ dags tur ud i området og det gik fint. Tror bare hotellet klarede det. By og supermarked er tæt på.

Kan ikke huske om du driker alkohol, men hvis du gør må det gerne medtages til Oman i rimelige mængder så det kan anbefales at gøre det... kan også købe på resortet men naturligvis langt billigere at have det med. Ellers kan du nok finde nogle af mine posts hvis du bruger søge funktionen.

PENSIONISTEN, Daniel K, Ali Taran og 6 andre "Synes godt om" dette.
  3. Ali Taran

Ali Taran VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,223
    Point:
    93
    Vi ankommer faktisk kl 12,40 til Salalah. Tror de har sat ekstra fly ind. Det er førstre gang jeg også så andet end ankomme kl 04 om morgen.

Og Tusinde tak for dine råd. Det med visum viste jeg faktisk ikke. Tjekker lige på nettet.

Dejligt at høre med byen og supermarket er tæt. Alkohol er ikke noget problem. Drikke ikke for tiden men ellers super info. Der er sikkert andre som drikker som tar der ned på et eller andet tidspunkt. :cool::cool::cool:

PENSIONISTEN, mhsalv og Henry "Synes godt om dette"
  4. mathiasfe

mathiasfe VIP medlem

Beskeder:
    54
    264
    Point:
    53
    Vil gerne ha en rejsebeskrivelse fra Oman @Ali Taran ! Spændende rejsemål!

Ali Taran, PENSIONISTEN, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Daniel K

Daniel K VIP medlem

Beskeder:
    260
    467
    Point:
    63
    Hvad skulle du slippe for billetterne? :)

Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.
  6. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    1,258
    4,871
    Point:
    113
    Jeg kaprer lige tråden her. Jeg har overvejet om efterårsferien skulle gå til Salalah i år. Er der nogen som har prøvet det her:
    https://salalah.anantara.com/

Ali Taran, THammer, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Soren2402

Soren2402 Nyt medlem

Beskeder:
    1
    7
    Point:
    3
    Vi har været på Hilton Salalah i oktober. Vi kombinerede rejsen med en tur til Dubai, ca. en uge hvert sted. Prisen for flybilletter var omkring 3K per næse. Vi har et Hilton Diamand kort og betalte 4K point per nat, hvilket absolut er det værd :)

Du skal betale for visum i lufthavnen. Det er ikke det store problem, de foretrækker cash og ATM'en var i stykker, da vi var der. De kunne godt tage imod kreditkort.

Mht til transport, så vil jeg bestemt anbefale en bil. Transport til og fra lufthavnen er meget dyr (også med hiltons transfer) og da hilton ligger et godt stykke udenfor byen, vil I have brug for at tage derind af og til.

Med en bil vil I også kunne køre til de lokale attraktioner, som er oaser, kameler, frankenscense træer. Det er meget billigere end at få en lokal guide.

Mht til at spise aftensmad, så kan man tage til Lulus supermarked (på vejen fra lufthavn til Hilton) eller shoppingcentret på den anden side af vejen. Det ser ud til, at det er, hvad de lokale gør. Der er også en god libanesisk restaurant tæt på Lulu.

Ali Taran, clager, klausbm og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,867
    4,870
    Point:
    113
    Kan VIRKELIG anbefale Oman, så meget mere "autentisk" end UAE, men også hovedstaden Muscat er afgjort også et besøg værd. Åhhh sidder og bliver helt nostalgisk, må sgu snart afsted der ned igen!!!!

9. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,578
    7,441
    Point:
    113
    Helt enig! En skam Oman Air ikke flyver direkte også selvom forbindelsen via DOH er helt acceptabel. Var dernede i '15 og '17 og overvejer at tage turen igen til efteråret selvom vi egentligt havde tænkt os bare at tage DOH.

10. Ali Taran

Ali Taran VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,223
    Point:
    93
    Regner med at skrive lidt om mine erfarringer når jeg har været der

mathiasfe og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Ali Taran

Ali Taran VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,223
    Point:
    93
    vi betalte 23 jern for 2 voksne og 3 børn

Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side