Rejse tips til Salalah

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Ali Taran, 15/1/18.

  1. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Så fik jeg købt til påskeferien

    Vi flyver med Qatar. Ankommer den 20-03 og rejser igen den 01-04. Skal selvfølgelig bo på hilton på point. Det er mig og konen samt 3 børn (10 år 5 år og 3 år. Efter været på farten i 11 timer er de nok godt trætte. Her søger jeg tips og råd til:

    -transporten mellem lufthavn og hotel. Skal det være taxi eller forudbestilt vogn eller noget helt andet
    -Ting vi skal gøre/prøve/være opmærksom på???
    -Ting vi ikke skal lave/prøve/ være opmærksom på???
    -Andet i lige har lyst til at skrive...

    På forhånd tak
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, mathiasfe og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har været der. Visum kan klares online hjemmefra... jeg synes det var nemmere, men ved ikke om det er meget hurtigere. Det handler nok også om held.

    Hotellet tilbyder en transfer der virkede fint for os. Gælder bare om at du kommer først ud og frem til receptionen og får jeres værelser der kl 4.30 om morgenen (går udfra du har booket fra dagen før!) inden resten af bussen. Så må fruen og ungerne klare bagagen. Jeg vil også anbefale SELV at tage bagagen til værelset så I kan komme i seng med det samme.

    Jeg var afsted med en på 15mdr og en på 8mdr og vi tog ½ dags tur ud i området og det gik fint. Tror bare hotellet klarede det. By og supermarked er tæt på.

    Kan ikke huske om du driker alkohol, men hvis du gør må det gerne medtages til Oman i rimelige mængder så det kan anbefales at gøre det... kan også købe på resortet men naturligvis langt billigere at have det med. Ellers kan du nok finde nogle af mine posts hvis du bruger søge funktionen.
     
    PENSIONISTEN, Daniel K, Ali Taran og 6 andre "Synes godt om" dette.
  3. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Vi ankommer faktisk kl 12,40 til Salalah. Tror de har sat ekstra fly ind. Det er førstre gang jeg også så andet end ankomme kl 04 om morgen.

    Og Tusinde tak for dine råd. Det med visum viste jeg faktisk ikke. Tjekker lige på nettet.

    Dejligt at høre med byen og supermarket er tæt. Alkohol er ikke noget problem. Drikke ikke for tiden men ellers super info. Der er sikkert andre som drikker som tar der ned på et eller andet tidspunkt. :cool::cool::cool:
     
    PENSIONISTEN, mhsalv og Henry "Synes godt om dette"
  4. mathiasfe

    mathiasfe VIP medlem

    Beskeder:
    112
    "Synes godt om" modtaget:
    513
    Point:
    93
    Vil gerne ha en rejsebeskrivelse fra Oman @Ali Taran ! Spændende rejsemål!
     
    Ali Taran, PENSIONISTEN, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Hvad skulle du slippe for billetterne? :)
     
    Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg kaprer lige tråden her. Jeg har overvejet om efterårsferien skulle gå til Salalah i år. Er der nogen som har prøvet det her:
    https://salalah.anantara.com/
     
    Ali Taran, THammer, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Soren2402

    Soren2402 Medlem

    Beskeder:
    26
    "Synes godt om" modtaget:
    83
    Point:
    13
    Vi har været på Hilton Salalah i oktober. Vi kombinerede rejsen med en tur til Dubai, ca. en uge hvert sted. Prisen for flybilletter var omkring 3K per næse. Vi har et Hilton Diamand kort og betalte 4K point per nat, hvilket absolut er det værd :)

    Du skal betale for visum i lufthavnen. Det er ikke det store problem, de foretrækker cash og ATM'en var i stykker, da vi var der. De kunne godt tage imod kreditkort.

    Mht til transport, så vil jeg bestemt anbefale en bil. Transport til og fra lufthavnen er meget dyr (også med hiltons transfer) og da hilton ligger et godt stykke udenfor byen, vil I have brug for at tage derind af og til.

    Med en bil vil I også kunne køre til de lokale attraktioner, som er oaser, kameler, frankenscense træer. Det er meget billigere end at få en lokal guide.

    Mht til at spise aftensmad, så kan man tage til Lulus supermarked (på vejen fra lufthavn til Hilton) eller shoppingcentret på den anden side af vejen. Det ser ud til, at det er, hvad de lokale gør. Der er også en god libanesisk restaurant tæt på Lulu.
     
    Ali Taran, clager, klausbm og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Kan VIRKELIG anbefale Oman, så meget mere "autentisk" end UAE, men også hovedstaden Muscat er afgjort også et besøg værd. Åhhh sidder og bliver helt nostalgisk, må sgu snart afsted der ned igen!!!!
     
    Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Helt enig! En skam Oman Air ikke flyver direkte også selvom forbindelsen via DOH er helt acceptabel. Var dernede i '15 og '17 og overvejer at tage turen igen til efteråret selvom vi egentligt havde tænkt os bare at tage DOH.
     
    Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Regner med at skrive lidt om mine erfarringer når jeg har været der
     
    mathiasfe og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    vi betalte 23 jern for 2 voksne og 3 børn
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    tbh, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  13. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Nåh så er jeg endlig vendt tilbage fra et vellykket Salalah tur. Jeg prøver at dele mine oplevelser med andre som skulle være interresset i Salalah.

    @Kristian tusinde tak for advarslen. Desværre så jeg den først da jeg kom hjem. Men heldigt for os at vi landene dagen før de inførte den regl :eek::eek::eek::eek:

    Jeg bookede en tur til Oman( Konen, 3 børn (10-5-3 år) og mig) Flyve turen blev med Qatar. På vej der ned havde vi 3 timer i Doha og på vej hjem 2 timer. Så det var ganske udemærket vente tid. Vi have en nat flyvning på vej til Doha.

    Hotellet: Meget sød personale. Virkelig hjælpsom og venlige. Ganske fint hotel. Hotellet er under større renovation. Halvdelen af hotellet var lukket af pga renovation.(lige vedsiden af Hilton Salalah kommer der et kæmpe stort, flot hotel. De er fuld igang med at bygge det. Tror hilton føler sig lidt presset. Derfor de total renovere hele hotellet) Så jeg glæder mig til at se hotellet efter renovation. Tror det bliver rigtig flot. Men er også en lille smule bange for at det kommer så til at koste mere. Sådan som det er p.t så er det super super tilbud med 5.000 pr nat. Så længe det er til den pris vil jeg nok ta forbi Salalah 1 gang om året.

    Spisning på Hotellet
    :Hotellet har en restaurant med buffet til morgenmad/frokost/aftensmad. Så har de en fin restaurant som er lidt dyrere men har så også meget bedre mad. Hotellet har en bar som laver ganske udemærket mad. Samt en cafe som igen er dyrere end baren med bedre cafe mad. Og så har hotellet en Cafe/natklub/bar agtig noget som kun har åbent fra kl 22 til 02 agtig noget.

    Pool:Så har hotellet pool med en lille vandrutsjebane samt en lille baby pool. Begge 2 ganske fine størrelse og vi som familie tilbragte mange timer ved begge pool.

    Byen Salalah: Selve byen er ikke alt for stort, samt byen er under konstant udvikling med masser nye bygge projekter. Tror måske om 7-8 år bliver det mere kendt og attraktiv by. Man kan godt se/møde turister i byen men ikke mange. Som de fleste andre mellemøstlige lande så er byen og centrene ganske døde til ca kl 18 ( det passede mig og min familie helt fint. Så kunne vi gå rundt med 3 børn og ikke være stresset over om de larmer i diverse butikker da vi nærmest var de eneste kunder i hele Centret. ) Men når klokken så rammer 18 så vælter det ned med mennesker. Så kommer der for alvor gang i butikkkerne, cafeerne og restauranterne. Det nye center de har lavet som hedder Garden mall var stort og flot. Og har alt hvad man har brug for fra et center.

    Aktiviteter:

    Dykning. Rigeligt af muligheder for dykning(tror jeg) Jeg dykker ikke men flere gange blev jeg det tilbudt.
    Hesteridning: Et enkelt gang så jeg at der kom nogle drenge på 4-5 heste og spurgte om nogen havde lyst til at ridde på deres heste på stranden.
    Aquapark: Ca 40 km fra Hilton ligger der et vandland. Ikke noget at råbe hurra for men ok sted at besøge for at prøve noget anderledes. Men andbefaler at man besøger stedet lidt tidligt. Ca kl 16 stykker kommer der mange lokale drenge(12-18 år) og når drenge er drenge og de er sammen, så bliver de lidt vilde.
    Profeten Job s grav: Ca 20 km fra hotellet er det et lille skur som angiveligt skulle være profetens Job(i biblen)/ Eyyub( i koranen) gravplads. Og lige udenfor hans grav er der et fod aftrykt som skulle være hans aftryk. Vil andbefale stedet et besøg selvom om man ikke er særlig religiøs, da turen der hen er enormt smukt, oppe i bjegene. Flere gange mødte vi caravaner af cameler som bare gik ud på vejen. Børnene var helt oppe og køre.
    Zero gravity: Ca 50 km fra hilton er der et område hvor tyngde kraften ikke rigtig er det. Biler kører op af bakke....
    Wadi: Inden for et radius af 40-70 km fra hilton er der flere steder som de kalder for x-wadi. Det er grønne områder med vandfald eller flotte vand grotter osv.

    Oman : Var meget overrasket over landet og menneskerne. Er blevet vild med Oman. Ikke sidste gang jeg besøger det land.

    PS: Hvis nogen bliver nysgerrig om noget så bare fyr løs. Hvis jeg kommer i tanke om noget mere eller finder billeder om de foskellige steder så skal jeg nok rette/skrive/tilføje
     
    Flyvefisken, mathiasfe, T4L og 12 andre "Synes godt om" dette.
  14. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Vi var forbi Anantara en dag for at spise lidt frokost. Virker som virkelig fint og flot hotel. Lige ud til stranden. Super go mad. Nok en af Salalah s flotteste hoteller. Det eneste minus er at den ligger 15-20 km fra selve byen.
     
    Henry, Ulrik og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    @Ali Taran - lækker anmeldelse, mange tak for det :) Og I var også forbi Anantara, herligt også med et par kommentarer derom!
     
    Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg kan ikke sige så meget andet end placeringen er lidt langt væk. Men ellers rigtig fin hotel. Hvis jeg skulle til Salalah og jeg ikke havde point hos Hilton ville jeg helt sikkert booke der. Specielt hvis man er til lidt luksus og man ikke er bange for at betale for det (noget siger mig at du er til lidt luksus :cool::cool::cool:) Lige ned til stranden. Flotte omgivelser. Og nok noget af det bedste mad i salalah. Vi var 2 voksne samt 3 børn. Spiste frokost. Det blev knap 1000 kr. (uden alkohol) Så det er ikke den billige ende men absolut lækkert. Som sagt vi var lige inde og spise og så ud igen så kan ikke sige så meget andet.
     
    SophieHendriksen, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  17. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Tak for en dejlig beskrivelse af din tur til Salalah @Ali Taran! Den inspirerer bestemt til et besøg. Jeg kan i øvrigt oplyse at pointprisen af Hilton hotellet allerede er gået op fra 5.000 til 10.000. Men det er da stadigvæk en god pris!
     
    Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.
  18. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja ingen hotel-point for mit vedkommende, så vi er ude i at betale menneskepenge uanset hvor vi skal bo. Dér syntes jeg Anantara bare så en del mere lækkert ud end Hilton :) og min tanke var nok, at vi alligevel ikke skulle meget rundt, så en lidt øde lokation ville være OK, men det er bare super godt at få nogle førstehåndsbetragtninger omkring det hele fra dig!
     
    Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Det viste jeg faktisk. Men tak for advarslen. Så lige at et par hoteller er vist også sat op i thailand. Men ja 10.000 pr nat er stadig rigtig fint pris men stadig dobbelt så meget som før :D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Og det er helt rigtig set. Det er meget mere lækkert end Hilton. Hvis jeg skulle betale for mit hotel ville jeg også selv vælge Anantara. Jeg tror ikke du bliver skuffet.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side