Rejsehjælp til CPH-Californien-Australien-CPH rundrejse med *A

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Jeblin, 19/4/18.

1. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    729
    "Synes godt om" modtaget:
    2,098
    Point:
    93
    Det ser ud til, at jeg skal en tur til San Diego midt i juli samt Brisbane ultimo juli, og er nu i gang med at finde billetter. Jeg vil selvfølgelig helst flyve *A da jeg er EBG (og det vil være en super start på næste optjeningsperiode, der starter 1/7). Jeg har dog svært ved at finde *A-billetter indenfor et rimeligt prisleje - BA/Qantas findes til ca. 14k og *A ligger i ~20k. Er der nogen der har nogle tips ift. rejserute til denne tur? Jeg er fleksibel ift. ankomst/afrejselufthavn i Californien (har selv forsøgt kombinationer af SAN/LAX/SFO), men jeg skal være i San Diego i dagene 10-13. juli samt i Brisbane 22-29. juli. Dagene i mellem havde jeg tænkt primært at bruge i Californien.

Henrik Olsen, AaB_CPH og Henry "Synes godt om dette"
  2. Virynke

Virynke Nyt medlem

Beskeder:
    5
    13
    Point:
    3
    Prøv Star Alliance around the world: se under before-you -travel

Jeblin, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  3. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,441
    26,213
    Point:
    113
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,299
    12,909
    Point:
    113
    overvejet en billet med Air New Zealand fra London til LA og så videre til NZ, må så kunne finde en Air New Zealand billet til Brisbane derfra? så får du alt på Star...

Ulrik, Offlyer, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,388
    5,818
    Point:
    113
    Nielspg, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    729
    2,098
    Point:
    93
    Godt tip, tak. Fra LHR er AC og NZ nede i 14-16k, så det kunne egentlig godt være en mulighed...

Kristian og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    729
    2,098
    Point:
    93
    Blot for lige at opdatere til andre i samme situation, så fungerer Google flights rigtig fint - og det er et godt tip at lege lidt med start- og slutbyer samt overveje alternative lufthavne ved ens destinationer. Jeg er kommet ret langt ned i pris på denne måde:

https://www.google.pt/flights/#flt=...f;tt:m;sp:0.DKK.11889*0.DKK.11921*0.DKK.11921

Den kræver positionering til LHR samt en enkelt billet BNE-AKL - men alt dette kan klares for under 3k med alt i alliancen, og ruten bliver dermed ligeså billig som BA/Qantas-ruten - dog med lidt flere ben - men det er jo bare positivt! ;):D

Men har så fundet ud af, at NZ er lidt nærige med deres point, kun 25% på de fleste segmenter... Oh well, man kan ikke få det hele... :rolleyes:

Henrik Olsen, Kristian, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,388
    5,818
    Point:
    113
    Hvis det er en billet som bliver udstedt med et Air NZ e-ticket nr. kan du jo overveje et bud på deres PLUSGRADE, OneUp kalder de det, og er som navnet antyder, en enkelt klasse op. :)

Henrik Olsen, Kristian, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,441
    26,213
    Point:
    113
    Godt du kunne bruge det - og når du blivere endnu mere nørdet, så hedder værktøjet ITA Matrix (også ejet nu af Google, men giver endnu flere nørdede muligheder):

https://matrix.itasoftware.com/

Peter F. og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side