Rejsekortet..

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 31/5/15.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    "Synes godt om" modtaget:
    8,941
    Point:
    113
    Nå, nu er det vel ved, at være på det sidste med klippekortet og man skal over og bruge Rejsekortet og fået en fin mail om, at det er gratis til og med i dag. Laver en kop kaffe og tænker, jeg må nok hellere til det, men selvfølgelig kommer der denne op:

Capture.JPG

Typisk... - nå, men så må jeg jo hellere betale de 50kr i morgen, når så rejsekortet virker... - må vist også, når jeg er i gang lave et for min gamle mor, for det kommer hun da ikke til, at finde ud alene... :(:eek::oops:

Men spiller det ellers det Rejsekort?

Henrik Olsen og Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  2. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    513
    1,181
    Point:
    93
    Det lykkedes at komme igennem nu - de tager kun dankort....! Det offentlige når det er bedst....

3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    8,941
    Point:
    113
    Nå, men @Baadsgaard - ingen problemos, jeg kunne da bruge MasterCard, så nu tjener jeg også point i metroen ud til lufthavnen, tog så også mange retries før jeg fik det til, at spille og brug af 2x NemId...

4. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,582
    4,199
    Point:
    113
    Jeg fik lavet et inde på Nørreport. Gik rimeligt tjept, var gratis for et personligt kort. Mest det at huske at tjekke ud der kniber for mig

5. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    513
    1,181
    Point:
    93
    Ahh - så har du valgt uden automatisk optankning? hvis ja, må det være noget med at de kører abonnement, men kun på dankort.....

6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    8,941
    Point:
    113
    Nå for helvede, det har jeg ikke tænkt på, men nu har jeg købt for 100kr, så må vi se om jeg kommer til, at huske det.. og ja @Baadsgaard uden tank op aftale, det var måske dumt? - fik også fikset et til min gamle moder, gosh.. søndag eftermiddag i offentlig IT helvedes vold..

Anyway, nu skrider jeg til vinsmagning et par timer og FCK er foran... o_O

7. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,837
    3,250
    Point:
    113
    Jeg er ikke stor fan af rejsekortet, for at sige det mildt.

Jeg har nu 5 gange fået medhold i klager (ud af 78 rejser) og synes stadig ikke systemet er særlig intuitivt. Tænk engang hvis vi bare kunne have beholdt klippekortet eller købt os til et eksisterende virkende system, hvor billigt offentlig transport så kunne have været. Der er jo tydeligvis stadig ikke styr på biksen og deres fremtreden i medier har i mine øjne ofte været arrogant. Derudover har jeg også ofte sparet penge ved at bruge klippekort og bruge klippet igen med sidste påstigning inden for samme klip, hvilket ikke går mere.
    Jeg tror ofte de bruger flere ressourcer på at behandle klager end de tilbagebetaler og af samme grund har jeg hørt om mange der ikke klager over fejl fordi 'det er jo bare 5 kr'. Det gør mig sur, fordi jeg synes det er forfærdeligt at de får lov at snyde på den måde, så sker der jo ingen ændringer og man tæller jo så med i deres statistikker som en tilfreds bruger.

Alle mine 5 fejl er rettet, men der er ofte gået over en måned og længere end de lover før jeg hat fået mine penge (oftest 4-5 kr) igen. Min sidste rejse endte med at blive billig efter at have fået pengene tilbage. Jeg skulle til besøg på hospitalet og var lidt stresset lige efter en eksamen, så på vej ud af metroen efter 4 zoner (20 kr) glemte jeg at tjekke ud. Da jeg endelig kom i tanke om det tænkte jeg at det nok går, det er jo bare en 5'er og jeg havde travlt. På vej hjem kom jeg til først at tjekke ud før jeg tjekkede ind igen, men check ud sagde at der var trukket 36.50 kr på mit kort... Det var meget, men det hænger jo sammen med deres tidsbegrænsning for rejser udover zoner. Jeg måtte videre alligevel og da jeg kom hjem 3 zoner (20 kr) senere 'glemte' jeg at tjekke ud. Hovsa, så var det jo kun 1 rejse der var glemt at tjekke ud. Sådan skulle det dog ikke gå, og på trods af at jeg i følge rejsekortet har tjekket ud og ind med 3 sekunder i mellem var det registreret som 2 rejser, og der var trukket 61.50 kr. Det blev for engangskyld rettet hurtigt (jeg e-mailede i stedet for deres kontakt formular), jeg havde regnet med at de ville tage for 2 glemte tjek ud da det jo var hvad der var sket, men efter deres regler burde det jo være 1 og det gjorde de så også kun.

Det var også smart da de efter lang tid begyndte at skilte på busdørende med at man skulle huske og tjekke ud. Ærgerligt jeg endnu ikke har set det på den bagerste dør i en bus.

Det eneste positive ved det er online betaling med mastercard er gratis (jaja ikke med automatisk optankning, men så meget tiltro har jeg sku heller ikke til dem). Men så er det altså også besværligt at der skal gå 24 timer fra tankning til du kan bruge kortet i en bus.

asf og Kristian "Synes godt om" dette.
  8. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,837
    3,250
    Point:
    113
    Fristen er forlænget til tirsdag hvis der er nogen der ikke skulle have fået det, som ikke kan undgå offentlig transport!

Del denne side