Skal du med Ryanair skal du lige være opmærksom. Læs artiklen her: https://insideflyer.dk/breaking-news-ryanair-meddeler-aflyser-2000-flyafgange-naeste-2-maaneder/
Tja - vel en logisk og formentlig forudset konsekvens af en ressourceallokering, der kører helt til kanten. Man kan så filosofere lidt over at mr. Kiely kalder 240.000 (edit: pr. måned ) 'small number of customers', men alt er naturligvis relativt
Ud af et samlet årligt passagerantal på 131.000.000 så er det et lille antal passagerer. Men naturligvis drønirriterende for hver af de 240.000 passagerer som det rammer.
Finten er, at det rejser usikkerhed hos samtlige passagerer. FR giver først besked ganske kort tid før afgang om hvorvidt dit fly er aflyst, så alle kan gå rundt og være usikre på, om deres fly nu flyver. Prøv at få Ryanair til at smide dig på en LH/BA/AF/SK afgang fordi de har aflyst en afgang - for slet ikke at tale om hotel m.m. som du har booket, og som du nu mister muligheden for at benytte... Det er bare ikke godt nok. Jeg kunne være hellig og sige at man får hvad man betaler for - meeeen man skal jo som minimum overholde lovgivningen.
https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/travel-updates/flight-cancellations7 Så skulle Ryanair have opdateret listen med alle afgange. Kilde: https://www.b.dk/nationalt/ferien-er-i-fare-10.000-danskere-bliver-ramt-af-aflysninger-se-listen-her
Det kom jeg så ikke til at se, i hvert fald hvis man tror på Forbruger Europas fortolkning af EC261: http://politiken.dk/rejser/art61191...r-på-deres-aflyste-fly-til-andre-flyselskaber
Selv for Ryan kan presset blive for stort.. http://www.dr.dk/nyheder/indland/ryanair-til-piloter-drop-ferien-og-faa-100000-kroner
Er det sikker på det er presset og ikke en kold økonomisk afvejning? I forhold til hvor mange flyvninger en pilot kan gennemføre på de korte afstande på to uger, gange antallet af passagerer, så er det jo småpenge. Men i sidste ende er det vel en kombination, omtalen de sidste par dage må gøre nas, selv på O'Leary
Alle elsker at hade Tanten, men jeg flyver med Tanten fordi jeg VED jeg kommer hjem. SASED IF YOU DO, SASED IF YOU DONT
Det er åbenbart ikke overstået endnu. Nye aflysninger truer http://jyllands-posten.dk/?device=mobil#ia9888672;finans
Hvis det er korrekt, at det er fordi piloterne bliver behandlet dårligt, og derfor forlader Ryanair - så står de godt over for nogle store problemer. Ifølge den irske pilotforening har over 700 piloter, forladt Ryanair over det sidste år. Her er en beretning fra en tidligere FR-pilot: https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/sep/20/ryanair-treat-pilots-better-crisis-long-haul
Hvis man kan tjene penge på dette så er den jo god nok.... men det væreste er nok at Ryanair forsætter med at tjene penge... for om 6 måneder har alle folk glemt dette her og jagter forsat billige billetter.
Ja ja. Men der gælder formentlig kun nogle kunder - og i al fald et meget lille udvalg af flyselskaber. De er rigtig smarte - på den rigtig usmarte måde. Enhver der booker Ryanair efter dette må være fuldt vidende om at der er at betragte som en lottokupon - og har fortabt retten til at klynke når noget går galt (men jo ikke retten til at klage).