Så er den SAT'ME gal igen...........

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 1/3/19.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    ......og DSGM sidder her på SK6003 til Malaga, og prøver at få puls, hjerteslag og blodtryk under kontrol, og det er ikke nemt.

    Med det kommende indlæg in mente, vil jeg straks understrege at DSGM på ingen måder lider af alkoholisme på nogen måder, faktisk beder jeg oftest om ikke alkoholiske drikkevarer når jeg flyver, men det er ikke pointen, pointen er at SAS nu igen igen igen sniger en enhancemnent ind af bagdøren, eller nuvel, det er ihvertfald en enhancement DSGM ikke har hørt om før.

    Jeg rejser i dag "hjem" til Malaga via ARN - på Plus vel at mærket, og da der er udleveret en kube og drink vognen kommer, fortæller den ellers meget charmerende stewardesse at der på denne flyvning - fra dags dato, udelukkende serveres 3 alkoholiske drikke - WTF ??? Jo jo den er god nok, på udvalgte feriedestinationer er der en begrænsning på antal alkoholiske drikke, da der har været problemer med passagerer på disse ruter. (Men det er måske kun fra Sverige????) Det er sgu utroligt, for det første, hvis folk er piv stive ved gaten, så nægt dem at boarde og lad politiet tage sig af det, resten kan nok styres om bord, uden at lave denne enhancement, hvis jeg til min 4000,- rejse vil nyde 4 eller 5 små genstande kan jeg sgu nok stadig "styre min brandert"

    Endnu engang udhuler SAS værdien af at kalde sig et "fuld service selskab" som hyppigt rejsende fra Malaga, skal jeg altså endnu engang mærke SAS' enhancements på destinationen. Først røg fast track og lounge adgang, og nu sættes jeg under administration, i hvad der ligner en dårlig undskyldning for at spare, alle ved jo at SAS sælger plus ud af ARN som billige opgraderinger, og det kan svensken så ikke administrere - eller?????????

    En ting er sikkert, fremover rejser jeg hjem med "Rudolf" så længe de lever, der VED jeg i det mindste at jeg skal betale for mine enhancements - FARVEL til tanten!!!!!!

    /DSGM

    UPDATE: NU ER DSGM ÆGTE GAL I SKRALDEN!!!! Foran mig på række to sidder et par "svenske drukkenboldte" De har netop bestil genstand nr. 4 og 5. Ikke noget problem bare BETAL VED KASSE 1 - hvad f.... sker der lige, hvis begrundelsen er at folk drikker for meget på ferieruterne og giver farlige situationer, så er det vil 3 genstande og så slut, men man må åbenbart gerne drikke sig i hegnet, bare man betaler for det..................... Tante SAS det her er simpelthen for langt ude, bekend kulør, bliv et ÆGTE lavprisselskab hvor vi på forhånd ved at alt det ved siden af koster, det her er simpelthen til grin - FØJ!!!!!! Plus min bare r.. jeg troede simpelthen ikke tanten kunne skuffe mig mere, end hun allerede har gjort - men jeg tog fejl!!!!!!
     
    Senest redigeret: 1/3/19
    MaleneChristensen, DanielBahn, Flyvefisken og 17 andre "Synes godt om" dette.
  2. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det kan ikke være pga. Danskere, Thestrup er død.

    Men de pakker godt nok deres forringelser ind i dårlige undskyldninger, men sådan er det altid :(

    Jeg er hellere ikke alkoholikker - jeg kommer sjældent hos lægen så ingen diagnose :D, men når jeg flyver så er der fri bar så prøver jeg også at udligne prisen, ved graciøst at tage for mig af retterne og ja der ryger mere end 3 indenfor vesten.

    Men så er det godt man ikke flyver pugerne.
     
    DanielBahn, Kenneth K, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    På den anden side, så har jeg også set på ruten til AGP med SK, at vores nordiske venner er ret effektive til at få tingene hældt i tasken istedet for i halsen. Det er vel heller ikke meningen.......
     
    DanielBahn, Kenneth K, Flyvefisken og 8 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    Tillykke: du har været med på jomfrurejsen:p:p:p

    Godt at Pelle Dragsted ikke har læst dette. Så ville du være blevet beskyldt for at komme med racistiske udtalelser. :p:p:p
     
    DanielBahn, Kenneth K, Flyvefisken og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Nå ja, nogen skal vel betale for den stadigt svagere Svesetas....

    Pt. er den i 10,50 mod Euro og 9,25 mod dollaren og der er ikke mange tegn på bedring for patienten. Så det er bestemt heller ikke morsomt for DSGM #2 at rejse hjem til Danmark. Må se at finde et job med en løn i en mere Euro-fast valuta...

    /DSGM #2
     
    Henrik Olsen, THammer, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Jamen, du har så evig ret @Baadsgaard
    Oh, hvor har jeg været vidne til mange rejsetaske, der er blevet fyldt i lounger.
    - En "nydelig" lady fyldte sin taske med mini sandwiches, en herre havde en lille plasticpose, som han fyldte med slik, og en 3. gang var der en, som lagde en masse teposer i tasken ... Og jeg sad vist hver gang med åben mund og polypper.
    - Og i lounges, hvor der er lukkede vandflasker, ryger der mange ned i taskerne !!!
     
    MaleneChristensen, DanielBahn, Kenneth K og 10 andre "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg kan ikke lade være med at more mig. Hold da op det er sørgeligt!
     
    MaleneChristensen, Beaglen, Thorbjoern og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Helt enig.
    Jeg vil dog strække den så langt at drejer det sig om en flaske vand eller en cola (i dåse/flaske) så kan jeg egentlig godt forstå det. Når først man begynder at pakke forråd, ja så forstår jeg det ikke længere.

    Men det trick virker så ikke hvor man har de-central Security check (F.eks. SIN).
     
    Senest redigeret: 2/3/19
  9. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Tilbage til OP @Schwert
    Ja så er det fandme en tynd undskyldning.
    Man sætter en limit på 3 alkoholiske drikkevarer pga at folk ikke kan styre det, men samtidig gerne sælger mere til dem! Det er dobbeltmoral. Må endda være definitionen på dobbeltmoral.
     
  10. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Det har været prøvet før med "max 3 per pax" på Plus men som jeg husker det pillede SK det hurtigt af programmet og "der var tale om en misforståelse".

    Jeg har netop til AGP oplevet pax (fra det land, der ikke længere er medejere) på række 2 bag ved mig knap havde drukket færdig førend de bestilte næste runde. På et tidspunkt skred Purser ind og meddelte pænt og høfligt, at der fremadrettet ikke ville være mere alkolhol til de 2 herrer, da der også skulle være til gæsterne på hjemturen. De modtog ikke budskabet med glæde for at sige det mildt, men vi var glade for der kom en prop i.

    Det får mig til at tænke på om det måske alligevel er DSGM's fremtoning, der gør de nødvendigt at sætte en limit på :))))

    (PS - hvis Du vil til at bruge #drukmås på IG, så ved Du vist at den er taget....af mig :p )
     
    Henrik Olsen, MaleneChristensen, Schwert og 9 andre "Synes godt om" dette.
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Det er jeg helt enig i @Baadsgaard MEN det ville være så simpelt at modgå, ved simpelthen konsekvent at åbne og hælde op når der bestilles, det vil med sikkerhed give visse udfordringer for de formastelige.......
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nu vil jeg jo ikke sammenligne det at ynde en delikat gin, med føromtalte # nææææh det er simpelhen “godt helbredsforebyggende” (siger min læge selv)
     
    Henrik Olsen, Thorkild og Henry "Synes godt om dette"
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    For længe siden - mon ikke det var i 2001 - skulle vi til Vietnam og var derfor ved doktormanden for at få diverse prik hist og her.

    Undervejs i samtalen nævnte jeg noget om den lange flyrejse.. Hans første bemærkning var "Hvis du tænker på noget med sovemiddel, så er det bedre med en ekstra cognac". :):)

    Jeg kunne berolige ham med, at det var også vores hensigt - (det var dengang man også fik den slags på økonomi ).. mit spørgsmål gjaldt mere blodomløb, hjertemagnyl el.lign., hvor vi blev enige om at støttestrømper er sundere.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    Såvidt jeg husker Lufthansa, så serverer de flaskeøl, som bliver lukket op. Og vinen kommer fra store flasker, hvorfra den serveres glasvis. Ja selv cola og vand kommer fra 1½ liters flasker. Jeg tror ikke passagerene fristes til at tage drikkevarer med hjem.
     
    Schwert, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    663
    "Synes godt om" modtaget:
    1,976
    Point:
    93
    Jeg har oplevet nogenlunde det samme på Athen-ruten, hvor begrundelsen for den reducerede catering var, at det var en charterdestination.
    Så ikke nok med, at SAS har ufatteligt mange cateringkoncepter (indenrigs DK, indenrigs NO, indenrigs SE, intra-nordic, lange europæiske, korte europæiske, longhaul -dog ikke Japan, som har sit eget koncept, og charter (som får røde smoothies i stedet for gule -eller så er det omvendt!) og det hele i kombination med tidspunkt på dagen.....) så er der altså også et par interne som Malaga og Athen, som ikke er omtalt officielt nogen steder. Fatter ikke de gider at adminstrere alle disse ordninger.
     
    Henrik Olsen, obs, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Ak, ja... det har jeg da oplevet på vej hjem fra USA! Jeg ville gerne have et par mini-flasker Mackmyra whisky med hjem til sofaen (til når jeg sidder og leger flyvemaskine). Men der blev skam hældt en dobbelt op i glas med det samme - spørgsmålet var blot "med eller uden is, hr.?".

    Så kunne jeg lære det! o_O
    Er der i øvrigt nogen, der har vaskeanvisningen for sådan et SAS tæppe...? :p
     
    jtraveler, asf, Henrik Olsen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  17. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    god værkstedshumor
     
    Henrik Olsen, HenrikM, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Det er jo lidt det samme, med at flere og flere hoteller udskifter deres mini-soaps med refill-flasker på væggen.. for et par måneder siden ryddede vi op i ‘toilet-skuffen’ og fandt vidst over 30 små æsker med bath-caps.. tror aldrig vi har brugt dem, men vi har jo betalt for dem! Eller... tilgengæld løb vi tør for shampoo i lørdags, og der var det da rart at kunne hive en frem fra gemmerne - så tak til Radisson for det rene hår
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Jamen, jamen @Schwert, på Europa turene skal du jo bare gøre lige som jeg er begyndt på : Rejs med Swiss via ZRH, hvor du også selv har rost den nye Swiss Senator Lounge - og servicen ombord er superb, på biz altid et tomt seat ved siden af dig, på øko super service for crew har status listen liggende på serveringsvognen, så undgår du de voldsomme faretruende helbreds oplevelser. (Jeg er nødt til at tage hensyn til mit svagelige hjerte, så jeg har ændret rejsemønster over til LX).

    - Men du er nødt til at bruge lidt tid på at SAMMENLIGNE gode deals til dine ture både på LX´s hjemmeside, men også LX flyvninger på SAS´s hjemmeside med et SK-codeshare nr. (tid har du vel masser af under den brændende sol).

    - I går købte jeg 2 returbilletter til ZRH på SAS´s hjemmeside med LX som operating carrier, men med SK codeshare nr. På reservationerne står der, at jeg optjener 1250 EB point med påskriften "sas go smart". - Den eneste ulempe, der er ved at bruge SK hjemmesiden til LX er, at man ikke kan forudreservere et seat.

    - I langt hovedparten af turene er LX´s egen hjemmeside dog billigst.
     
    Schwert, jtraveler, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg er ked af at sige det, men de 1250 point kommer du virkelig til at kæmpe for at få. Det er en fejl på SK's hjemmeside, som de har haft med code shares on and off i mindst 6 år....
     
    Henrik Olsen, isolCBflyer, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side