Så kom SAS endelig med Go Light på USA

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 5/12/17.

Tags:
  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    Det bliver vel det samme som Europa-Go Light. Den alm. Go pris stiger en smule, og Go Light falder en smule.

    Tror ikke på SAS går helt ned i Lufthansas priser, de har stadig fordelen af direkte fly—men de skal selvfølgelig nærme sig.

    I øvrigt siger artiklen "Bagage Only" hvilket lyder lidt sært, måske "Hand Baggage Only" i stedet?
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Enig i det direkte aspekt, men hvad så med de direkte Norwegian priser. Nu er der reelt kun sædevalg og sædevalg til forskel (for alle uden status).

    Hand Bagage Only klaret.
     
    Henry og asf "Synes godt om" dette.
  4. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    God pointe, havde ikke lige tænkt på Norwegian. Så kan det da godt være de skal ned omkring de 2000kr. Bliver spændende at se :)
     
    Nielspg, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Kunne man håbe på, at der sammen med disse go-light billetter også kommer billige one-way fares??
     
    Nicki Lolk Sørensen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    - og så melder der store spørgsmål sig: Hvad med EBG/EBD fordele (bagage, upgrades, etc)?
     
    MaleneChristensen, Michael Wahl og Henry "Synes godt om dette"
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Nu er der bare en verden til forskel på Norwegian og SAS. Iøvrigt er Norwegians svsr på komiske Ali - Daniel Kirchofg - på vej til Scandic. Stakkels Scandic
     
    Ekeren, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Man kunne håbe på det, men jeg ville nok ikke holde vejret i forventning om det. Det er jo gamle tante SAS vi taler om ;)

    Men det ville da være et kærkomment nybrud.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Det er i forvejen umuligt at søge på LH billetter MED bagage i eco - og ens guldfordele virker ikke hos LH Light.
    Så hvis guld fordelene i ekstra bagage også ryger på SAS go Light så bliver det da helt umuligt at finde fly til USA...
    Men kan man fortsat få to kufferter med til USA i Go Light som guld - ja så er det en helt ok nyhed :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Kan du ikke komme med forskellen på selve flyvningen mellem SAS og Norwegian set fra din side. Med udgangspunkt i økonomi vel at mærke.

    Og med hensyn til Scandic, så har de vel selv ansat ham, så noget må han jo gøre rigtigt :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Jeg vil da gerne give mit besyv på, hvorfor jeg endnu ikke har kastet mig ud i D8 oversøisk. Jeg orker simpelthen ikke drage afsted med risiko for forsinkelse eller aflyste fly når man ved, at information er ikke-eksisterende og man ikke bliver ombooket til første ledige afgang hjem. Jeg har har rigelig erfaring med D8 i Europa ved forsinkelser.
    Desuden synes jeg ikke de er specielt billige når man tænker på, at man ikke får noget udover et sæde i en 788 (som btw. ikke er mit yndlingsfly - alt for smalle sæder). Hvis man skal have baggage og mad - hvilket man ofte foretrækker på en 10+ timers flyvning, så er forskellen ikke særlig stor.
     
    PeterA, Michael Wahl, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    I følge check-in.dk gælder baggagepolitikken også for EBG/EBD - ligesom hos LH-gruppen. Så det er vist den nye standard...
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Så kommer Insideflyer sponsored by Norwegian kommentaren her fra Henrik, eller hvad? :cool::cool::cool:
     
    Henrik Olsen, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Vi har talt med SAS og de siger at EBG/EBD fordelene forsat gælder for bagage. Dertil gælder det også med points upgrade at en SAS Go Light kan opgraderes.
     
    Baadsgaard, Michael Wahl, Jeblin og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Egentlig ikke - jeg er helt enig i den risiko der er ved at strande med Norwegian og det med at der ikke er status etc.
    Det var mere om at selve flyvningen nu er meget ens og der ikke er den store forskel i produkterne. Så hvad får man mere for prisen.

    Jo mere man "skraller af" produktet, så bliver det mere synligt at der ikke er den store forskel for hvad du betaler for.

    Men rejser du med status ved SAS, så er der en fordel forsat og det betyder at det lige nu giver en klar fordel at flyve med SAS og sikre status - selv sølvstatus giver fordele.
     
    Frequie, Flyvefisken, Michael Wahl og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Får man stadig et styk gratis bagage med et sølvkort?
     
    MortenS, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det er korrekt :) Forsat samme fordel.
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Meget enig mef Jeblin. Jeg har simpelthen ikke tillid til at Norwegian kan få mig frem og tilbage bare nogenlunde på tidsplan. Og når det går galt så behandler Norwegian dig som det værste skidt.

    Angående Daniel Kirchofff så har han helt beviseligt og bevidst talt usandt ved flere lejligheder = løgn. Så hvad er det Scandic vil skjule?
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hmm - 3.000 til NY... 300 ekstra per ben med baggage. Det kan godt være det er lidt billigere end før uden kampagner, men ikke meget. Og prisen med baggage er helt sikkert dyrere end før.
    Klart en forringelse for normale rejsenede, men for os med status gør det vel sjældent den store forskel. Vi må håbe på gode priser (som LH) med kampagner... :)
     
    Henry, SophieHendriksen og clager "Synes godt om dette"
  20. Convict

    Convict Aktivt medlem

    Beskeder:
    48
    "Synes godt om" modtaget:
    107
    Point:
    33
    Jeg kan godt lige give mit besyv med her, da jeg var på en tur med Norwegian til St. Croix sidste år (primært fordi SU finansen ikke tillader ekstravagante flyvninger :eek:). Prisen var lav, tror jeg gav i omegn af 2.000 kr. for en retur billet, da jeg ikke ønskede valg af flysæde, men tilkøbte dog mad, så tror det endte på ca. 2.500 kr.

    Nå men til flyvningen. Selve sæderne var smalle, som @Jeblin også nævnte, desuden var underholdningssystemet (som jeg er svært glad for at benytte) rimelig skrabet. Maden, som jeg havde tilkøbt, var ikke noget at råbe hurra for. Intetsigende portion uden særlig meget smag, hvor jeg faktisk tror, jeg ville være bedre tjent med at købe nogle sandwich eller lignende om bord, hvilket nok også have været billigere. Personalet var ok i min optik.

    Selvom prisen var lav, ville jeg nok stadig ikke vælge Norwegian til langdistancer igen, også grundet aflysninger og fare for at blive "stuck" som de andre nævnte, såfremt der er andre alternativer.
     
    Henry, SophieHendriksen og clager "Synes godt om dette"

Del denne side