Søgemaskiner? Momondo vs. Google?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Fribytter, 19/1/19.

1. Fribytter

Fribytter VIP medlem

Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Hej alle,

jeg vil lige høre hvilke søgemaskiner (om nogen) i bruger til at finde/bestille rejser. Selv foretrækker jeg Momondo (som i mine øjne dog har nogle mangler), men er også begyndt at bruge flights.google.com, dog har jeg svært ved at finde de samme priser de to steder. Så mit spørgsmål er, hvad foretrækker i? Og hvorfor er der forskel på søgemaskiners resultater?

God weekend...

Beaglen, Henrik Olsen, Michael Wahl og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    531
    1,494
    Point:
    93
    Jeg benytter primært Google til at danne mig et overblik da den er meget hurtigere. Til private ture er jeg ofte fleksibel ift tid (og nogen gange sted), så der er det rart at kunne få nogle hurtige priser. Men jeg checker sltid med momondo fordi den, som du nævner, ofte har flere resultater med og derved ofte er billigere. Det er dog ofte via diverse obskure OTA'er, som jeg er relativt forsigtig med at booke gennem.

Beaglen, Henrik Olsen, T4L og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. Flyvefisken

Flyvefisken VIP medlem

Beskeder:
    68
    287
    Point:
    53
    Både Momondo og Goggle flights er gode til at danne sig et overblik. Især hvis man surfer rundt efter et godt tilbud. Her er dog en ting man skal være opmærksom på. Køber man sin flybillet gennem en online billetportal, så er det dem man hænger på hvis noget går galt. Modsat hvis du køber din billet direkte hos flyselskabet, så er det dem der hænger på dig.

Noget andet jeg godt lige vil nævne her, er at være medlem af flyselskabernes statusprogrammer. Det kan godt være at du aldrig opnår nogen status, men de vil frygtelig gerne sende dig nogle gode tilbud. Således har jeg lige booket en 4 dages tur til London med BA. Fly og hotel med morgenmad = Dkr 4200,- for to personer. Det kan sagtens gøres billigere hvis man har lyst til at flyve med Rottenair og sove i sovesal på et hostel, men det er jeg for gammel og mavesur til.

Beaglen, MaleneChristensen, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

Offlyer VIP medlem

Beskeder:
    758
    2,511
    Point:
    93
    Bruger begge dele til at danne mig et overblik - Google har dog den ulempe at den ikke nødvendigvis er "neutral" - du kan betale dig for at komme højere op i resultatet (og dermed kan de billigste alternativer være at find på side 2 eller 3. Det er jo Googles forretningsmodel. Momondo har dog den i min bog store ulempe at de på eks. en tur til NYC uden blusel foreslår to mellemlandinger og en samlet rejsetid på 20+ timer. Så skal du ned i filtrene for at begrænse det - blot unødig besværligt.

Jeg ender dog som regel med at købe direkte hos flyselskaberne, det koster nogle gange en lille slat mere, men noget jeg gerne vil betale skulle jeg have behov for en eller anden form for service/kontakt..

Beaglen, Flyvefisken og Henry "Synes godt om dette"
  5. danielstrandby

danielstrandby VIP medlem

Beskeder:
    168
    606
    Point:
    93
    Jeg bruger som udgangspunkt Google Flights, da det er nemt til at danne sig et overblik og finde de bedste datoer. Samtidig bruger jeg ITA Matrix, hvis jeg prøver at finde skæve og/eller specifikke itineraries. Når jeg skal finde de absolut billigste billetter bruger jeg Momondo/Skyscanner.
    Derudvoer har jeg et abonnement på Scott's Cheap Flights, som jeg har indstillet til at sende mig mails, når der er gode tilbud på rejser fra Europa.

Beaglen, Nielspg, Flyvefisken og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side