Søger billige flybilletter fra Billund til Coron (USU)

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Mike, 8/11/16.

  1. Mike

    Mike Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    3
    Hej!

    Jeg skal have booket 2 flybilletter fra Billund eller Aalborg til Coron (USU) i Filippinerne.

    Udrejse omkring d. 19. juli og hjemrejse omkring d. 10. august, men kan godt rykke et par dage både frem og tilbage afhængig af billetpriser. De priser jeg selv har fundet har været forholdsvis dyre - de billigste til omkring ca. 8300,- Kan det gøres billigere - eller skal jeg forvente, at dette er niveauet?

    Vi overvejer at tage et stopover på vejen, f.eks. Singapore, men andre steder kunne også være fint. Gode ideer her? Og det at tage et stopover på vejen kunne måske være med til at reducere prisen?

    Håber at nogle herinde har et par fif? På forhånd tak!
     
    Senest redigeret: 8/11/16
  2. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Fra BLL kan jeg ved en hurtig søgning se at du kan komme til MNL for ca 6k. Derfra kan du komme til USU for ca 1k. Så 7k er hvert fald muligt. Sikkert også billigere hvis man bruger yderligere tid på at søge.
     
    klausbm, Mike, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Du kan formentlig få turen for ca 5.000 fra CPH til MNL - hvis I er til lidt ekstra besvær.

    Fra Manila booker i en billet til Coron. Kan vel fåes ned til 500kr. Husk også at det er regntid, og vejret godt kan være halvdårligt og ikke ret meget sol
     
    klausbm, Henry og Mike "Synes godt om dette"
  4. Mike

    Mike Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    3
    Tak for svar! Nogen erfaringer med, om det kan betale sig at flyve over andre byer dertil for at få en billigere billet - kunne godt være interessant, hvis det var et sted, vi alligevel gerne ville besøge.

    Mht. vejret: ja, kan godt se, at det er rainy season. Er det normalt slemt? Ikke noget problem, hvis det regner engang imellem- men vil være lidt ærgerlig, hvis det står ned i stænger i dagevis. Vi har netop været i Thailand (bl.a. både Chiang Rai, Bangkok og Koh Samui) i juli. Det skulle jo også være rainy season, men her var vejret rigtig fint.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Jeg har tidligere søgt en del på ture til Philippinerne via Hong Kong. Kiggede blandt andet på Coron pga. den fantastiske vragdykning på japanske WWII-vrag. En gang imellem kan man få billige SAS-billetter til HKG fx Now-or-never kampagner om torsdagen - måske under kr. 2500 (muligvis ikke i sommerferien?). HKG er en god indgang til Philippinerne, men jeg kan se at priser HKG-USU ligger omkring kr. 2500 og sandsynligvis indbefatter en overnatning i enten HKG eller MNL. Måske er det som kc1829 skriver bedst at finde en billet BLL-MNL og købe separat tilslutning herfra. Både PAL, Cebu Pacific og Skyjet flyver MNL-USU.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Jeg bor i Manila og synes ikke rainy season er slemt - personligt synes jeg det er rart. Der kommer vel normalt 1-2 kraftige byger om dagen, men det er meget mere overskyet så man skal ikke forvente ret meget sol. Der kan dog være perioder med typhoon's i nærheden og der kan man godt forvente 2-3 dage med halvskidt vejr.

    Vi rejser selv en del rundt i rainy season og som regel er vejret udemærket

    Jeg har selv dette sted i Coron på ønskelisten: http://www.clubparadisepalawan.com/
    og tager derhen i løbet af første halvår næste år, når det lige passer...
     
    Henrik Olsen, mhsalv, klausbm og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side