Søger tips og tricks til at nå 45 000 Basic points / Guld

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af KOCHO8SIX, 1/1/20.

  1. KOCHO8SIX

    KOCHO8SIX Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    15
    Point:
    3
    Hej!

    Jeg er lidt ny i hele det her point ræs - jeg har et SAS MC og jeg kunne godt tænke mig at finde lidt tips og tricks til hvordan jeg hurtigst opnår 'guld' fordelene.

    Jeg har læst lidt her på forumet omkring at bruge MobilePay til betaling af regninger, men synes det kunne være super fedt med en kort liste over hvordan man hurtigst (udover en masse flyvninger) kan få samlet nok point til at rykke op i Guld.

    Tak og godt nytår!
     
    Michael Wahl, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Du opnår ikke status point ved at købe ting på dit Mastercard. du får 1000point/mdr hvis du har mastercard premium.
    Status point SKAL optjenes ved at flyve, men som du kan se i nogle af se andre tråde kommer der gode tilbud op på business class billetter, som oftest skæpper 20.000 ish point i kassen.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Hejsa og godt nytår

    Tja, svaret er nok ret enkelt: flyv.
    Flyvninger er de eneste ting der giver eurobonus basispoint, som er dem der giver status.
    Alle andre ting (betaling med MC/MobilePay, hoteller, restauranter, kampagner osv) giver ekstrapoint, som ikke tæller mod sølv/guld/diamant status.

    Det eneste der kan hjælpe, er et MC premium kort, som mindsker det antal point man skal opnå til status med 1000 pr. måned, så hvis du har det i hele optjeningsperioden skal du “kun” hente
    8000 basispoint for at blive sølv
    33000 basispoint for at blive guld
    78000 basispoint for at blive diamant
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. KOCHO8SIX

    KOCHO8SIX Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    15
    Point:
    3
    Ah, allerede meget klogere! :D Hvordan finder man bedst ud af hvad forskellige billetter giver af point? Er der en smart måde at se det hurtigt?
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Du kan naturligvis også finde en ven med diamant status, som kan forære dig et guldkort.

    Du glemte lige at nævne, hvor du bor. Måske kan vi komme med nogle tips. Ellers er der kun én ting, du kan gøre: Have fokus på at optjene flest mulige point på din rejse. Jeg har tidligere skrevet om det her: https://insideflyer.dk/tips-saadan-beholder-du-din-status-hos-eurobonus/
     
    SophieHendriksen, Michael Wahl, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Jeg går ud fra, du rejser med SAS. Her kan du se det, når du bestiller billetten på www.sas.dk.

    Når du flyver med andre end SAS, så tjek optjeningen på denne side: https://www.sas.dk/eurobonus/optjen-point/

    Og så vil jeg ønske dig velkommen i vores lille eksklusive klub. Jeg er sikker på, at du får et stort udbytte.
     
    Nielspg, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Www.wheretocredit.com
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hurtigst muligt - tag et par oversøiske ture på business samtidigt med du får statuspoint på dit MC kort. Jeg flyver ikke særlig meget (med SAS), men fik alligevel EBG i år på den måde. Købte de sidste 3800 basispoint jeg manglede for ekstrapoint.
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    1. Få dig et MC Premium. Ja det koster 1.600 ? pr år, men giver dig også 12.000 basic point.
    2. Flyv. Vær opmærksom på bookingklasserne - ofte kan du for en lille merpris komme på en højere bookingklasse. Ligeledes kan du ofte få en mellemlanding ind og score flere point - og en længere rejsetid !
    3. Hvis du ikke har “normale” rejser planlagt der giver dig nok til den ønskede status - så må du ud i millage runs. De “billigste” basic point kan normalt optjenes på Europæiske ture på Plus via OSL eller ARN. Eks vil CPH-OSL-LHR-ARN-CPH give 4.500 point (uden status bonus) og vil koste dig ca. 2.300 (uden kampagner)
    4. Hvis du mod slutningen af dit optjeningsår stadig mangler lidt kan de sidste basic point købes for enten point eller kr. Som ovenfor beskrevet. Men normalt lidt en nødløsning
    5. Gør dig endeligt nogle solid overvejelser om hvad du skal bruge din status til - og hvor meget den er værd for dig. Hvis man ikke passer på kan statuskort hos fly- og hotelselskaber hurtigt blive et dyrt bekendtskab.
     

Del denne side