Vi er også mange der er Gull. Jeg er sygt træt af hvor svensk det er blevet. Kig blot på - ruteåbninger de sidste 24 måneder - loungeåbninger og upgrades - hvor kom de første nye kabiner på LH til - ARN - ditto nu på SH - redaktørerne og artiklerne på Scandinavian Traveller ... hmmm - etc Hvis der var et reelt alternativ (direkte ruter) så var jeg for længst smuttet væk fra alt det svenske
Jeg har ringet et par gange til det danske nummer for virksomhedskunder. Og hver gang kommer jeg til at tale med en svensker. Drop det danske telefonnummer, hvis alle opkald alligevel ender i Stockholm.
Fra et norsk perspektiv, så bruker jeg kun [email protected] i stede for [email protected], da den danske e-mail er meget hurtigere med å svare enn den norske(1-2 timer versus 2-3 dager). Kanskje jeg må begynne å bruke den svenske e-mail for enda hurtigere svar?
Nu hedder det jo "Scandinavian Airlines" saa at man faar en svensker i roeret naar man ringer er vel ikke saa underligt. Jeg tror altsaa heller ikke det har noget med Sverige at goere, at fx ruteaabningerne er flere i Sverige og Norge for tiden sammenlignet med DK. Det har naermere noget med CPH og deres afgiftsstruktur at goere. Og man kan vel egentlig ikke fortaenke SAS i at de satser paa de markeder, hvor de vurderer at de kan tjene (flest) penge. Der skal for mit vedkommende andre ting end svensktalende personale til for at jeg ville overveje andre flyselskaber, men saadan er vi jo saa forskellige ;o)
en del svenske og 12 norske aviser i app'en. Og kun én sølle dansk, som endda ikke engang er en rigtig avis (Børsen).
Jeg har personligt undret mig over nogle af rute lukningerne fra CPH. F.eks. flyver vi med firmaet ofte til både Hamburg og Bremen. Tidligere gik SAS direkte til Bremen - men den lukkede de sidste år - selvom flyene altid var proppede. I år har de også gået 4 gange dagligt tur/retur til Hamburg - men det er blevet reduceret til 2 daglige afgange selvom de fleste afgange var pænt fyldte Forstår det ikke helt... Hvis der er kunder til det så flyv da !
Helt enig. Bruger Cph-Dus ruten en del og der har de også skåret ind til benet. Mindre fly og færre afgange. Til gengæld er de nu tit overbooket... spændende at se hvad SAS gør når/hvis Air Berlin ikke flyver mere. Jeg tror desværre for os passagerer at SAS er begyndt at kigge meget på hvor de tjener mest. Og det gør nok desværre at en del af business ruterne bliver skåret til og kapaciteten flyttes til andre ruter. Specielt her hen over sommeren er det tydeligt at airbusserne bliver flyttet til sydligere himmelstrøg og CRJ bliver brugt på længere ruter end normalt.