Saigon/HCMC - erfaringer?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Kristian, 11/9/15.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    "Synes godt om" modtaget:
    8,942
    Point:
    113
    Hej med jer,

har en søndag eftermiddag/aften, som jeg kan nå, at bruge på lidt sightseeing, er der noget der er et "must"?

sidst jeg var der, så jeg Hard Rock Cafe, En kirke, postkonteret, banegaården og en lille tur i Parken tæt på. Men er der noget, som man siger, det er et "must"?

tak for gode input....

Beaglen "Synes godt om" dette.
  2. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Jeg var i SGN første gang i 2006/07, og senest her i foråret. Første gang boede jeg på Hotel Continental, der er et historisk hotel. Det er blevet moderniseret en del siden jeg boede der, bemærkede jeg, da jeg gik forbi, da jeg var der i år. I Graham Greene's "The Quiet American" er Continental et centralt sted, da det både i virkeligheden og i bogen var det sted, de udenlandske korrespondenter hang ud. Bogen er i øvrigt filmatiseret to gange (1958, 2002) med min britiske yndlingsskuespiller, Michael Caine, i hovedrollen i den seneste.
    Jeg læste bogen, mens jeg boede på hotellet, hvilket selvfølgelig gjorde det hele endnu mere spændende.

I foråret boede jeg i øvrigt på Intercontinental, der ligger lige ved Hard Rock.

Jeg synes ikke at der er helt vildt mange sights og landmarks, der er "must see", men bare det at gå rundt, og helst fare lidt vild, synes jeg er spændende i Saigon.

Ellers vil jeg måske anbefale http://grasshopperadventures.com/tours.php?country=Vietnam+-+Ho+Chi+Minh - jeg har dog ikke prøvet dem i SGN, men i Cambodia og Myanmar.

Beaglen, THammer og Kristian "Synes godt om dette"
  3. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,097
    2,815
    Point:
    113
    Bare det var mig der på søndag kunne bruge en halv dag i HCMC-SGN på
    1: krigsmuseet - midt i centrum. War remnants museum med fly og tanks udenfor. meget interessant og tankevækkende når man lige pludseligt ser hvad napalm og agent orange gjorde af skader under krigen - ting som man ellers kun har læst om.
    2: en ca phe sua da ( VN iskaffe) på ben thanh markedet i centrum. du kunne også prøve ca phe chon (weasel coffee - som har været gennem dyrets fordøjelsessystem og kaffebønnerne er derefter de rene guldkorn når de kommer ud igen og bliver til VNs dyreste kaffe
    3:En time på crazy buffalo baren hvor der dog er først gang i den fra spisetid
    4: glæde mig over de mange dejlige kolde ha noi / 333 / sai gon bia og alt det andet gode øl til VND 10k(flaske pint whatever ) eller ca 1/10 af hvad
    BF erne betaler i HK for deres microbrew på Captains bar

Senest redigeret: 24/1/16
    Beaglen, jefi99, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. jefi99

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    ...og nå ja, køb sådan en kaffe-"maskine" her. Og noget Trung Nguyen kaffe - det er vildt billigt, og smager fremragende!

vietnamese_coffee3.jpg

Beaglen, tbh, DrDreier og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    Ok, tak for råd, den kaffemaskine, er den til induktion også? How would you know @jefi99 :cool:

6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    Gode ølbarer, nogle råd der?

7. jefi99

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Er lidt i tvivl om du joker her? Men den fungerer sådan, at du hælder kaffe i kanden, så skruer du stemplet på, og lægger låget under kanden. Derefter hælder du kogt vand op i kanden, og når kaffen så pibler frem i låget, flytter du kanden henover en kop, og lægger låget over kanden, og venter på at kaffen løber igennem.
    Måske kanden er lidt mindre, end du regner med? Men den er kun lidt større end en espressokop.

Beaglen og THammer "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    ok, men det er da ok nemt så.. Lignede noget med, at hælde kaffe og så koge det op, lidt a la en italiensk fætter..

9. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,852
    3,276
    Point:
    113
    Og med lidt kondeseret mælk... Mums!

10. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,097
    2,815
    Point:
    113
    Barer
    Udover den ovennævnte Crazy buffalo som ligger som ligger på Bui Vien gaden i backpacker distriktet - er hele gaden og nabogaden De Tham fyldt med gode barer med masser af liv og glade dage. En klasse op og du skal på skybar som er 1/4 pris af BKK skybarerne. Jeg anbefaler Chill.
    www.chillsaigon.com

THammer, jefi99 og Kristian "Synes godt om dette"
  11. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    461
    395
    Point:
    63
    Hvis det stadig er relevant, så er Pasteur Street Brewing Company et fint micro bryggeri! Det ligger rimelig centralt og for 210.000 VND (lidt pebret for Vietnam, but then again 70 kr) får man et smags flight med 5 x 175ml glas af deres velsmagende øl. Ud over det ville jeg klart anbefale at drikke ca phe sua da (Vietnamesisk is-kaffe med kondenseret mælk) - vi levede på det i fem uger!

Deres War Museum er meget anbefalelsesværdigt, og så Chill Skybar hvis man vil et lidt mere livligt sted efter Pasteur. Streetfood er selvfølgelig også et stort hit i Vietnam, men der er det jo bare at vælge når man går forbi!

Apropos, så er noget af det bedste Vietnameisske mad (på trods af 5 uger igennem landet) jeg har fået stadig fra Tonkin på Gammel Kongevej, Frederiksberg, hvis nogen er på det kanter! #ShoutOut #B3BanhMi

Beaglen, jefi99, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. jefi99

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Beaglen, clager, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side