SAS ændringer/aflysninger i Coronatiden

Poster i 'NYANKOMNE, VELKOMMEN' oprettet af Euroatc, 11/8/20.

1. Euroatc

Euroatc VIP medlem

Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    397
    Point:
    53
    Er der andre end mig, der har lagt mærke til mønsteret hos SAS når du er i gang med at aflyse flyvninger? Når flytypen i bookningen pludselig er ændret til Boeing 737-700 ender det med aflysning og dertilhørende ombookning.

Jeg har lige talt med kundeservice ang. dette, da jeg synes det er ret utilfredsstillende at skulle ændre rejseplaner med 14 dages varsel. Men søde Mette, som jeg talte med vidste ikke noget om dette. Ifølge hende var mine bookninger gyldige og skulle flyve som planlagt. Problemet er bare, at hvis man vil flyve med at andet selskab end SAS, så er det som regel ret dyrt at booke med under 14 dage til afgang. Lige pt. har jeg 4 flyvninger med dette issue til henholdsvis DUS og BRU. Mit alternativ er KLM til AMS og så bus eller tog derfra, men som nævnt er KLM dyr at booke tæt på afgang, og det er også noget bøvlet.

Er det evt. noget IF kan spørge SAS om, når nu deres kundeservice ikke kender noget til det?

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,022
    7,871
    Point:
    113
    Det er vist ved at være på tide at få genaktiveret kompensationsdelen af EC261 så flyselskaberne får motivation til behandle deres kunder bare lidt mere retfærdigt...

Kenneth K, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  3. niceguy1001

niceguy1001 VIP medlem

Beskeder:
    152
    441
    Point:
    63
    Det har været praksis hos SAS siden april, at når de har valgt at aflyse en afgang , sætter de 737-700 ind på ruten og sætte alle klasserne i nul.
    Dvs. når du ringer til SAS vil medarbejderen kunne se at flyafgangen er i nul, hvorfor de alle tror at afgangen blot er udsolgt. At begynde at argumentere med dem, er helt ligegyldigt. De fleste ved ikke hvad forenden og bagenden er på et fly.
    Sagen blev også nævnte på check-in.dk for nogle uger siden, hvor der gik spin i det fra SAS' side.
    Faktum er, hvis ruten pludselig flyves af en 737-700 og den ikke tidligere var sat op til dette = aflysning. Selve aflysningen bliver først eksekveret overfor passageren 2-3 uger før afgang!

Henrik Olsen, Ulrik, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side