SAS aktieemission 2020

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter F., 2/10/20.

  1. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg er den 'heldige' ejer af en portion SAS aktier, 611 stk., som jeg købte for lææænge siden. Det har ikke været den heldigste investering.... :oops: - Kursen har (stort set) altid ligget lavere siden købet, og udbytte har der intet været af til almindelige aktionærer. Nuvel, der blev købt med hjertet og en aftale med mig selv om, at lige denne investering var en lotteriseddel. Der har så ikke været gevinst endnu...
    Nå, men efter 6-7 år som medejer er vi så nået til, at det kære firma skal refinansieres. Dealen er nu, at hver aktie udløser tegningsret til 9 nye aktier til en kurs, der fastlægges endeligt ved udløb af nytegningsperioden, som løber fra nu og til 15/10. Hvis jeg ikke udnytter min tegningsret, så vil min nuværende ejerandel været udvandet med op til 95%. Det hele er forklaret hér. (Hvis linket ikke virker, så giv besked - så kan jeg uploade et par screenshots).
    Så umiddelbart hælder jeg til at udnytte tegningsretten fuldt ud, hvilket vil koste mig i omegnen af 5K mere. (Var der nogen som sagde "Gode penge efter dårlige"...?):cool:.

    Så, lad os få en lille - luftfartsrelateret - finansdebat :)
    Jeg tænker, at jeg måske ikke er den eneste i dette forum, som er medejer af SAS :eek:, så hvad tænker I andre at gøre? Og med hvilket ræsonnement?
     
    Michael Wahl, asf, obs og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Har 1000 SAS aktier, og kan derfor tegne 9000 nye til ca 7000 kr.
    Det hele ligger i min pensionsopsparing, så det er en langtidsinvestering. Så tænker ikke mere over denne slags “småpenge”. Har pt mere i klemme i refunds, end de nye aktier koster.
     
    Peter F., asf, Kermit og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ja, det er vel mere eller mindre for mig, som du også opmaler billedet. Jeg har som du også mine SAS aktier (400 stk. Nåede at sælge andre 400 med et lille tab) i et pensionsdepot, og det bedste er måske nok at være med i dealen og putte lidt flere penge i SAS. Men der er lidt "flere gode penge efter dårlige" over det, og indtil videre har jeg ikke hørt noget, der får mig til ikke at til stadighed ville forbande SAS langt væk. Man har ikke fået gjort tilstrækkeligt op med fortiden endnu og repareret det, som ikke virker, selvom man har lanceret en del pakker. Omvendt har man forringet og forringet kundeservicen i ét væk, så det snart føles mere som en LCC end flagship carrier. Det er svært at blive klog på SAS, og indimellem har man bare lyst til at sætte Konkurs-Bo ind mod selskabet og få os andre sagesløse bragt endeligt ud af vores lidelser.

    Vælg selv mellem pest og kolera...

    /DSGM #2
     
    Senest redigeret: 4/10/20
    Peter F., Michael Wahl og Henry "Synes godt om dette"
  4. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Benyt dine tegningsretter og sælg samme dag de blir tildelt. Alternativt sælger du nu, før de nuværende aktier devalueres.
    Du kan selvfølgelig også benytte dine tegningsretter og håbe at SAS en dag blir den lotterikupon du håbede på.
     
    Peter F., jespersm, Michael Wahl og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side