Så køber SAS nye A320NEO fly: https://www.sasgroup.net/en/sas-pla...20neo-aircraft-to-create-a-single-type-fleet/
Det er positivt at SAS vælger at forsætte med Airbus A320 familien. Det må gøre det nemmere at vedligeholde når der er en mere "ens flåde". Dertil er det for os der bruger dem en rar fornemmelse - de A320neo'er er dælme rare at rejse med.
Nej, men mon ikke ordren kan konverteres undervejs? Det synes jeg, man har set før. Uanset hvad - lyder som en fornuftig strategi, og da opløftende at gode gamle SAS endelig har luft til at være lidt offensiv. Så mangler vi bare de bevilliger et par millioner til at opdatere loungen i København
Der er undskyldningen at de venter på lufthavnen beslutter sig for hvor SAS skal have deres lounge(s) i fremtiden når udbygningen af lufthavnen er færdig for denne omgang. Det er vel en fair undskyldning hvis det passer. Der vel ingen grund til at kaste et millionbeløb i de nedslidte lokaler hvis de skal flytte i den nærmeste fremtid. Man kan vel selvfølgelig spørge -hvad er den nærmeste fremtid? Måske de skulle lave lidt upgrades oveni dem de påstår de har lavet indtil man ved hvad der skal ske for nedslidte det er dæleme. Jeg er helt tilfreds med valget a A320 neo serien, som @Henrik Olsen siger synes jeg også det er et lækkert fly at være passager i.
Fra at nørde-synspunkt, er det jo en skam at de går efter en enheds flåde. Det jo federe at kunne få flere fly i logbogen af forskællige typer. Tillgengel er det jo bedre for flyselskabs økonomi i den anden ende, hvilket er det der tæller. Den ene tur jeg har haft med SAS A320neo var yderst behaglig, godt valget er faldet på flere af dem.
Dejlig nyhed. Har desværre kun haft én tur med 320neo, men ser ud til at det bliver lettere i fremtiden Skønt fly!
Super nyhed! Er blevet ret glad for NEO'en efter de få gange jeg har prøvet den... Ift. -LR ved jeg ikke helt om jeg foretrækker den. Synes det er ret stramt at flyve langt i single aisle maskiner. Så vil jeg næsten hellere flyve med stop og tage det lange stræk i widebody. Men det kommer selvfølgelig an på konfigurationen...
Jeg tror bestemt konfigurationen bliver lige så stram som de andre neo’er. Jeg ser ikke lige at nogle af dem vil få Business Class sæder.
Vil det betyde en mindre flåde? De kommende fly skal iflg pressemeddelelse erstatte både 737 og gamle 320... mig der har misforstået noget?
Det er korrekt - det er ialt 80 ny fly som kommer ind - med option på minimum 5 mere. Så dette burde passe meget godt når der også tænkes på det andre aftaler SAS har med wet leases af fx. deres tidligere CRJ900.
Jo, præcis. Flyver primært Economy, og selvom man sidder rigtig fint i NEO'en, så foretrækker jeg wide-body til længere ture. Har prøvet SAS til Boston (PrivatAir).....
Det er rigtigt strålende, NEO er den bedste maskine "by far" jeg har fløjet med længe, når man lige tager min begejstring for CRJ'en ud af ligningen, men det er jo et andet produkt til et andet marked. (Det er jo nok også fordi jeg rejsemæssigt er opvokset med SAS MD'eren, som jeg stadig savner............) Men "tommel op" fra DSGM!