SAS CPH --> Miami på Economey i 10 timer Kan byde på følgende upgrades og er kun Eurobonus member: Go --> Plus fra 1300kr til 4400kr Go --> Business 4200kr til 9400kr Business ville helt sikkert være at fortrække, men chancen er nok ikke så stor hvis jeg kun byder 4200kr som member. Er Economey Plus så meget bedre end Economey, så jeg "bare" burde byde 4000kr på den? Håber der er nogen der kan give lidt input til economey Plus, det er hovedsagligt benplads og komfort jeg går efter. Maden overlever jeg nok i 10 timer
Hejsa Personligt ville jeg aldrig byde 4000kr for one Way plus upgrade. Jeg ville nok byde omkring 1600 kr men det er jo smag og behag. Du kan jo ligge både bud ind på biz og plus. Her kan du så lave minimum på biz og håbe den går igennem, og alternativt så byde lidt mere på plus, men igen, jeg ville aldrig byde 4000kr. Alternativt, så tjek om første række på eco er ledig, og så betal de 399kr det koster for den plads. Det er mere benplads end på plus, dog er servicen ikkenoget Wow, men du kan købe mange drinks og snacks for besparelsen.
Kommer lidt an på, hvad Go-billetten har kostet. Hvis opgraderingen er - lad os sige 20% ekstra er det måske en bedre deal, end hvis vi snakker en fordobling af prisen.. Merprisen skal også opvejes mod, at du måske tjener en feriedag, fordi du ellers skulle bruge den første dag på at 'komme dig' efter rejsen, inden du kan begynde at nyde det. Jeg kunne godt være fristet til at prøve at få Business, hvis det var mig.
Jeg synes Plus giver ret meget; ordentlig plads i bredden, ordentlig benplads, ingen kamp om armlæn, point og derudover den meal service der måske burde være standard... Jeg har selv givet 2200 for en upgrade CPH-MIA, det var nok lige i overkanten, alt under 1500 ville jeg ikke tøve med, måske også 2000. Og smid da også et minimumsbud på Biz, det er jo gratis at byde Ift. overvejelserne om "hvad din oprindelige billet har kostet", synes jeg ikke dette er relevant, overhovedet. Du står i en situation hvor du overvejer om en upgrade kan betale sig. Overvej om fordelene (benefits) overstiger prisen på upgraden (cost). Gør de det, så gør det, ellers lad være. I den overvejelsen er det jo egentlig fuldstændig ligegyldigt hvad din oprindelige Go billet har kostet, den pris påvirker jo ikke din overvejelse af Benefits Vs. Costs (Inden for den økonomiske litteratur betegnes dette som at man ikke skal medtage en "allerede afholdt/sunk cost" omkostning med i fremtidige beslutninger)
Lige i det her tilfælde er det arbejdsgiveren der betaler GO flybilletten men de vil desværre ikke forkæle medarbejderne med plus/Biz (Rejsepolitik) Så det er heldigvis kun upgrade offer jeg evt. skal betale. Var bare ikke sikker på om plus var en upgrade værd, da mange skriver der ikke er den store forskel. Men efter jeres gode input så smider jeg et bud på både Plus og Biz. Smider 5000 efter en Biz upgrade, men kommer jo nok bag i køen i forhold til guld og diamond kunderne.
Og du kan ikke overbevise chefen om, at en behageligere flybillet betyder, at det er en mere udhvilet, arbejdsparat og effektiv medarbejder, der lander? - ren Cost/Benefit, som @MatthiasWagner ville kalde det . Nu er det ikke aktuelt her, men: Jeg kan godt se C/B argumentet, men man skal heller ikke underkende den psykologiske betydning: Hvis upgrade koster mere end den oprindelige billet, kan fornøjelsen ved den behageligere rejse måske blive ødelagt af en nagende 'var-det-nu-også-nødvendigt-at bruge-så-mange-flere-penge?' følelse. Og det vil jo være synd.
Jeg havde aldrig selv brugt 5000,- beskattede danske kroner på at opgraderer en flybillet som er betalt og udstedt til arbejdsbrug. At man gør det med point som typisk også er optjent ifm. rejser i arbejdsregi det er en anden sag. Men at afholde udgifter privat for arbejdspladsen syntes jeg principielt man skal holde sig fra.
Det er desværre sjældent at logik & sund fornuft vinder over politik, når det er en stor arbejdsplads, som har en dikteret rejsepolitik fra direktionen. Så nogle kampe er bare ikke det værd. Men tilbage på sporet, da det ellers kan blive en lang snak om "Give and take" i forhold til arbejdsgiver og ansatte Tråden gik blot på om SAS Plus var benefits værd i forhold til cost. Syntes den er svært at sætte benefits/cost op i forhold til Biz, da jeg personligt syntes at Biz gør er verden til forskel i forhold til Eco,. Det er jo desværre ikke alle der kan sidde oprejst og sove i 10 timer.
Det giver som regel ikke mening at byde meget mere end minimum. Det ser ikke helt ud til, at det er her, det giver en forskel. Det har mere med belægning på maskinen at gøre. Jeg synes Plus er klart bedre end Eco på de oversøiske ture, særligt de lange som til MIA. Jeg ville ikke betænke mig et øjeblik over at lægge et bud. Jeg ville ikke lægge mere end 1500 for det (dejligt rundt tal haha). Jeg har også været på SAS biz en del gange nu, og er det komforten du går efter, så ville jeg helt sikkert lægge 4500 for biz. Det er en helt anden følelse at komme ud efter 10 timer deroppe. Så er det ikke en plage men egentlig en lækker alene-tid til film, bog, sove - eller måske du er uheldig og skulle arbejde. Personligt er jeg selv lidt ligeglad med f.eks. lounge fordi den er alligevel ikke så spændende i CPH. Fast track, den får du også med Plus, men igen, ikke en kæmpe benefit heller, køerne er som regel ganske korte i den normale security nu om dage. Så, sædet er rigtig godt på SAS biz, god følelse af luft og privacy omkring en og maden er også udmærket.
@HenrikA Du skriver at du er EB medlem, jeg vil ikke kommentere på hvad der allerede er diskuteret, men blot gøre dig opmærksom på, at hvis du satser på at optjene yderligere status i EB programmet, er en Plus eller Biz upgrade for penge lig med væsentlig flere basispoint. Det kan også være en parameter at tage med i betragningen af om det kan svare sig / om upgrade er dét værd.
Jeg skrev netop upgrade for cash, og her optjener man stadig ekstra basispoint (på cash billet). Det er upgrade for points, der ikke længere optjener ekstra basispoint.
Forventes det at "cutoff" datoen er for hvornår man senest skal udføre flyvningen eller hvornår man senest skal have smidt sit bud ind i Plusgrade? Hvis man f.eks. har en flyvning i marts, men ligger et bud allerede nu - vil det så være de gamle eller nye regler som gælder?