SAS CPH --> Miami på Economey i 10 timer, er en upgrade til economey plus værdien værd?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af HenrikA, 21/9/19.

  1. HenrikA

    HenrikA Medlem

    Beskeder:
    17
    "Synes godt om" modtaget:
    34
    Point:
    13
    SAS CPH --> Miami på Economey i 10 timer :(

    Kan byde på følgende upgrades og er kun Eurobonus member:

    Go --> Plus fra 1300kr til 4400kr
    Go --> Business 4200kr til 9400kr

    Business ville helt sikkert være at fortrække, men chancen er nok ikke så stor hvis jeg kun byder 4200kr som member.
    Er Economey Plus så meget bedre end Economey, så jeg "bare" burde byde 4000kr på den?

    Håber der er nogen der kan give lidt input til economey Plus, det er hovedsagligt benplads og komfort jeg går efter. Maden overlever jeg nok i 10 timer :)
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Hejsa

    Personligt ville jeg aldrig byde 4000kr for one Way plus upgrade. Jeg ville nok byde omkring 1600 kr men det er jo smag og behag.
    Du kan jo ligge både bud ind på biz og plus. Her kan du så lave minimum på biz og håbe den går igennem, og alternativt så byde lidt mere på plus, men igen, jeg ville aldrig byde 4000kr.
    Alternativt, så tjek om første række på eco er ledig, og så betal de 399kr det koster for den plads. Det er mere benplads end på plus, dog er servicen ikkenoget Wow, men du kan købe mange drinks og snacks for besparelsen.
     
    Henry, Henrik Olsen, HenrikA og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Kommer lidt an på, hvad Go-billetten har kostet. Hvis opgraderingen er - lad os sige 20% ekstra er det måske en bedre deal, end hvis vi snakker en fordobling af prisen..

    Merprisen skal også opvejes mod, at du måske tjener en feriedag, fordi du ellers skulle bruge den første dag på at 'komme dig' efter rejsen, inden du kan begynde at nyde det.:(

    Jeg kunne godt være fristet til at prøve at få Business, hvis det var mig.
     
    Henry, Henrik Olsen, HenrikA og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg synes Plus giver ret meget; ordentlig plads i bredden, ordentlig benplads, ingen kamp om armlæn, point og derudover den meal service der måske burde være standard...

    Jeg har selv givet 2200 for en upgrade CPH-MIA, det var nok lige i overkanten, alt under 1500 ville jeg ikke tøve med, måske også 2000. Og smid da også et minimumsbud på Biz, det er jo gratis at byde ;)

    Ift. overvejelserne om "hvad din oprindelige billet har kostet", synes jeg ikke dette er relevant, overhovedet. Du står i en situation hvor du overvejer om en upgrade kan betale sig. Overvej om fordelene (benefits) overstiger prisen på upgraden (cost). Gør de det, så gør det, ellers lad være. I den overvejelsen er det jo egentlig fuldstændig ligegyldigt hvad din oprindelige Go billet har kostet, den pris påvirker jo ikke din overvejelse af Benefits Vs. Costs :) (Inden for den økonomiske litteratur betegnes dette som at man ikke skal medtage en "allerede afholdt/sunk cost" omkostning med i fremtidige beslutninger)
     
    Henry, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. HenrikA

    HenrikA Medlem

    Beskeder:
    17
    "Synes godt om" modtaget:
    34
    Point:
    13
    Lige i det her tilfælde er det arbejdsgiveren der betaler GO flybilletten :) men de vil desværre ikke forkæle medarbejderne med plus/Biz :mad: (Rejsepolitik)

    Så det er heldigvis kun upgrade offer jeg evt. skal betale. Var bare ikke sikker på om plus var en upgrade værd, da mange skriver der ikke er den store forskel. Men efter jeres gode input så smider jeg et bud på både Plus og Biz. Smider 5000 efter en Biz upgrade, men kommer jo nok bag i køen i forhold til guld og diamond kunderne.
     
    Henry, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Og du kan ikke overbevise chefen om, at en behageligere flybillet betyder, at det er en mere udhvilet, arbejdsparat og effektiv medarbejder, der lander?
    - ren Cost/Benefit, som @MatthiasWagner ville kalde det ;):).

    Nu er det ikke aktuelt her, men: Jeg kan godt se C/B argumentet, men man skal heller ikke underkende den psykologiske betydning: Hvis upgrade koster mere end den oprindelige billet, kan fornøjelsen ved den behageligere rejse måske blive ødelagt af en nagende 'var-det-nu-også-nødvendigt-at bruge-så-mange-flere-penge?' følelse. Og det vil jo være synd. :(
     
    Henry, Henrik Olsen, HenrikA og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg havde aldrig selv brugt 5000,- beskattede danske kroner på at opgraderer en flybillet som er betalt og udstedt til arbejdsbrug.

    At man gør det med point som typisk også er optjent ifm. rejser i arbejdsregi det er en anden sag. Men at afholde udgifter privat for arbejdspladsen syntes jeg principielt man skal holde sig fra.
     
    Henry, Henrik Olsen og jtraveler "Synes godt om dette"
  8. HenrikA

    HenrikA Medlem

    Beskeder:
    17
    "Synes godt om" modtaget:
    34
    Point:
    13
    Det er desværre sjældent at logik & sund fornuft vinder over politik, når det er en stor arbejdsplads, som har en dikteret rejsepolitik fra direktionen. Så nogle kampe er bare ikke det værd.

    Men tilbage på sporet, da det ellers kan blive en lang snak om "Give and take" i forhold til arbejdsgiver og ansatte :)Tråden gik blot på om SAS Plus var benefits værd i forhold til cost.
    Syntes den er svært at sætte benefits/cost op i forhold til Biz, da jeg personligt syntes at Biz gør er verden til forskel i forhold til Eco,. Det er jo desværre ikke alle der kan sidde oprejst og sove i 10 timer.
     
    Henry, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det giver som regel ikke mening at byde meget mere end minimum. Det ser ikke helt ud til, at det er her, det giver en forskel. Det har mere med belægning på maskinen at gøre.

    Jeg synes Plus er klart bedre end Eco på de oversøiske ture, særligt de lange som til MIA. Jeg ville ikke betænke mig et øjeblik over at lægge et bud. Jeg ville ikke lægge mere end 1500 for det (dejligt rundt tal haha).

    Jeg har også været på SAS biz en del gange nu, og er det komforten du går efter, så ville jeg helt sikkert lægge 4500 for biz. Det er en helt anden følelse at komme ud efter 10 timer deroppe. Så er det ikke en plage men egentlig en lækker alene-tid til film, bog, sove - eller måske du er uheldig og skulle arbejde.

    Personligt er jeg selv lidt ligeglad med f.eks. lounge fordi den er alligevel ikke så spændende i CPH. Fast track, den får du også med Plus, men igen, ikke en kæmpe benefit heller, køerne er som regel ganske korte i den normale security nu om dage. Så, sædet er rigtig godt på SAS biz, god følelse af luft og privacy omkring en og maden er også udmærket.
     
    Henry, Kenneth K, THammer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    @HenrikA Du skriver at du er EB medlem, jeg vil ikke kommentere på hvad der allerede er diskuteret, men blot gøre dig opmærksom på, at hvis du satser på at optjene yderligere status i EB programmet, er en Plus eller Biz upgrade for penge lig med væsentlig flere basispoint. Det kan også være en parameter at tage med i betragningen af om det kan svare sig / om upgrade er dét værd.
     
    Senest redigeret: 22/9/19
    Henry, Henrik Olsen, Nielspg og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    God pointe, denne perk forsvinder også smart så du skal være obs på hvornår det er.
     
    Henry, Henrik Olsen og CHIP "Synes godt om dette"
  12. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Jeg skrev netop upgrade for cash, og her optjener man stadig ekstra basispoint (på cash billet). Det er upgrade for points, der ikke længere optjener ekstra basispoint.
     
    Henry, Henrik Olsen og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja jeg skal lige kære og læse :rolleyes: oops.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  14. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det var dog en kær bemærkning.:):):)
    (undskyld, men det var for fristende..:oops:)
     
    Henry, Henrik Olsen og Nielspg "Synes godt om dette"
  15. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Det er vel ikke trådt i kraft endnu? Eller har jeg overset en officiel dato?
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,641
    Point:
    113
    Datoen er ikke kommet, men meget tyder på oktober/november.
     
    miri90 og Henry "Synes godt om" dette.
  17. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Forventes det at "cutoff" datoen er for hvornår man senest skal udføre flyvningen eller hvornår man senest skal have smidt sit bud ind i Plusgrade? Hvis man f.eks. har en flyvning i marts, men ligger et bud allerede nu - vil det så være de gamle eller nye regler som gælder?
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side