SAS Credits stopper og bliver til SAS for Business - Devaluering i vente

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 23/4/18.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,627
    "Synes godt om" modtaget:
    26,747
    Point:
    113
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,503
    "Synes godt om" modtaget:
    13,007
    Point:
    113
    Også mig - men lige nu har jeg meget få rejser med SAS. Jeg tror, at omkring 20 % af de optjente basispoint fra maj 2017 til i dag er fra SAS. Resten fra andre *A.

    SAS flyver ikke dertil, hvor jeg rejser :(
     
    Kenneth K og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,627
    "Synes godt om" modtaget:
    26,747
    Point:
    113
    Så må de partner op med TK :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeps :(

    Singapore er allerede med i SAS Credits og til 'den høje sats' - i al fald har vi fået vores firmakode registreret på Australien-turen (som naturligvis ligger i juli/august; de kunne godt have udskudt omlægningen et par måneder.:oops:)

    Selvfølgelig er det træls at miste forventede goder, men vores planlægning tager som regel udgangspunkt i det reelle rejsebehov, mere end i optjening. Så det får os ikke til at ligge søvnløs..
     
    Nicoschon, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  5. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    En del af credits har også været at man skulle købe credits i portioner a værdi 50.000 DKK som jeg husker det - og at man her fik noget rabat. Det kan gøre det svært at styre for virksomheder og er mange penge for smv’er - så her får du rabat på forhånd, hvilket er en klar forbedring
     
    Henrik Olsen, Henry, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Ikke skulle - kunne købe credits.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,129
    "Synes godt om" modtaget:
    4,425
    Point:
    113
    Netop, her er der en klar forringelse, jeg har ofte købt for 50.000 DKK og fået 55.000 credits som jeg så frit har kunnet købe SAS billetter for uden skelen til billetklasse.
    Så, nu må jeg lige tanke op og så får booket for dem inden 31 dec. i år.
    En ting der nok (forhåbentligt) bliver en forbedring er at SAS Credits siden forsvinder, den kommer jeg ikke til at savne!
     
    Henrik Olsen, danielbirch og Henry "Synes godt om dette"
  8. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,129
    "Synes godt om" modtaget:
    4,425
    Point:
    113
    Update.
    Har lige snakket med SAS Credit og muligheden for at prepay Credits er fjernet nu.
    Så noget af en devaluering de har foretaget på Credits programmet.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Er sørme blevet ringet op fra SAS, der ville høre om jeg havde nogle spørgsmål i forbindelse med omlægningen! o_O
    (så de ringer åbenbart til alle Business-kunder uanset omsætning:oops:)

    Ifølge ham vil credits på rejser, booket inden men afviklet efter skæringsdagen 30.06 stadig blive optjent:):)
    - de skal så bare bruges inden nytår, og dét bør jo ikke være noget problem.:D
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,503
    "Synes godt om" modtaget:
    13,007
    Point:
    113
    Blev også ringet op - men da telefonen var på lydløs røg den over på tlf. svareren, hvor jeg måtte lytte til en meget lang besked.

    Jeg har ikke nogen spørgsmål - men her de seneste år, har jeg heller ikke rejst så meget med SAS.
     
  11. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Jeg har også fået opkald fra SAS Corporate om ændringen.

    I dag ville jeg så bruge mine sidste credits til en rejse til GVA i oktober. Booking på den nye side virkede ikke, da der kom fejl om at de ikke flyver eller det ikke var omfattet af mit firmas rejsepolitik (jeg har et enkeltmandsfirma, hvor naturligvis alt er tilladt..... hvis der er penge til det :-o ).

    Hos SAS Corporate Support fik jeg at vide, at det var nok fordi der ikke var credits nok på kontoen, så jeg betalte for de manglende 147 credits, so far so good.

    Men, det virkede stadig ikke så et opkald til alm SAS booking, som kunne fortælle at der ikke kan bruges credits på flyvninger, der er operated by partner, incl Air Nostrum og City Jet.

    Hr Lykke blev en lille smule vedholdende og bad - på en pæn måde - medarbejderen om at finde en løsning. Det mente han ikke kunne lade sig gøre, for systemet lod ham ikke modtage betaling i credits. Så blev Hr Lykke endnu mere vedholdende og medarbejderen fandt ud af det nok var en god ide, at spørge en supervisor.

    Et et par minutter var der sandelig en løsning: Han satte booking i kø, hvorefter Corporate så manuelt skulle trække credits og så ville billet blive udstedt. Tak.

    Så til andre der måtte blive mødt af at der ikke kan bruges credits på andre end rene SK-flyvningerne, så er der en løsning. Man skal bare holde fast.
     
    Henry, asf, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Jonna

    Jonna Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    15
    Point:
    3
    Det er da klart at det går skidt med alle de sammenligningssites der hele tiden dukker op. Det presser vel priserne når forbrugerne bliver bevidste om at de kan spare penge ved at vælge en anden afgang og et andet flyselskab.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,938
    Point:
    93
    God info, tak for det. Har nemlig selv en lille sjat credits der skal bruges.

    Virkede også helt tosset hvis man ikke kunne bruge credits på deres wetlease-ruter...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,818
    Point:
    113
    Det ville næsten være det samme som at sige, at man ikke kan optjene Eurobonus point på disse ruter.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,216
    "Synes godt om" modtaget:
    6,570
    Point:
    113
    Nu ikke give gode ideer til nye enhancements :eek:
     
    Flyvefisken, Henry, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,818
    Point:
    113
    Uha nej, for mine destinationer i Europa er ZRH og GVA … som fortrinsvis beflyves med City Jet og Air Nostrum i sommerperioden (i vinterperioden indsættes heldigvis ordinære slimbodies a.h.t. ski og snowboards).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nu nærmer det sig så småt, at man skal til at planlægge brugen af de sidste SAS credits; de skal bruges inden 31.12.2018.
    Hvis nu man ikke lige har en planlagt rejse hvor de kan bruges kunne det være en udvej at købe point for dem (trods alt bedre end at hælde dem i Øresund:rolleyes:)

    Er der tilfældigvis nogen, der har prøvet og ved, om det kan lade sig gøre?
     
    Henrik Olsen, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,503
    "Synes godt om" modtaget:
    13,007
    Point:
    113
    Så vidt jeg kan se, kan du ikke bruge credits til køb af point. Kun til:
    • Flybilletter
    • Gavekort til hoteller (som er gyldige i 2 år efter udstedelsen). Gavekort kan bruges til at betale for hotelophold, måltider og konferencer.
    Så jeg har 2 forslag til, hvordan du kan bruge dine credits:
    • I slutningen af december køber du en fleksibel flybillet til en destination, som du er sikker på at rejse til engang i løbet af 2019
    • I december bestiller du et gavekort til et hotel. Det kan du så bruge til at betale for ophold. middag, besøg i hotellets bar - eller hvad du kan finde på i løbet af 2019 og det meste af 2020.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  19. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er også min tolkning af reglerne, men det kunne jo være nogen havde fundet en kattelem..

    De flyvninger vi forventer i efteråret er enten med KLM - eller bestilt/betalt af arrangørerne..

    Doh - naturligvis:oops:!
    Gode ideer, som det er værd at elaborere lidt på :cool:.

    Samme teknik kan i øvrigt bruges på point, der udløber (dem har vi også lidt af..)
     
    Senest redigeret: 16/8/18
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Og så lykkedes det sørme efter tre måneder og en del ret vrisne mails at få de sidste credits ind på kontoen.

    Så nu skal der shoppes gavekort :):)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side