SAS devaluerer nu Star Alliance bonusbiletter væsentligt

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 31/10/18.

1. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    8,793
    "Synes godt om" modtaget:
    18,797
    Point:
    113
    Kenneth K, Henry og Frequie "Synes godt om dette"
  2. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    334
    955
    Point:
    93
    Måske jeg ikke forstår tabellerne, men er der ikke en del der er blevet meget billigere?

Feks First nord Amerika - fra 160k til 70k..

Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

Beskeder:
    8,793
    18,797
    Point:
    113
    Som jeg læser det så stiger en F fra 150K til 175K

Henry "Synes godt om" dette.
  4. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    335
    951
    Point:
    93
    Der er vist en fejl i tabellen i artiklen. Prisen for Nordamerika er rigtig nok sat op til 175k for F.

Jeg bliver godt nok lidt træt af SAS nu igen. Ikke nok med at jeg må se frem til mindre point fremadrettet - mine 190k er nu også blevet mindre værd. Igår havde jeg nok til min plan om en F tur til Asien - det har jeg så ikke mere.... :(

Kenneth K, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. Henrik Olsen

Beskeder:
    8,793
    18,797
    Point:
    113
    Artiklen er opdateret - der var en gammel tabel i den fra starten af.

DanielBahn "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

Beskeder:
    8,793
    18,797
    Point:
    113
    Det er faktisk dette som er det væsentlige.... At det sker uden varsel for kunderne.

Det er naturligt at der sker en tilpasning og EuroBonus point er løbende blevet mindre værd og tilpasset efter optjeningen etc.

Jeg er bare så ked at det faktum at SAS ændre det uden varsel og dermed viser at de er ligeglade med loyale kunder som har forsøgt at spare op til en fin billet....

Kenneth K og Jeblin "Synes godt om" dette.
  7. OIB

OIB Aktivt medlem

Beskeder:
    70
    217
    Point:
    33
    Henrik, du har vel ikke et billede af den tidligere Europa til resten af verden? Den som du har lagt op er fra Nordamerika til resten af verden, som jeg ser det.

Jeg bliver en smule træt af alle SAS' forringelser af EuroBonus. Især fordi det slet ikke hænger sammen med lavere antal point optjent på flyvninger, samtidig som awardpriserne stiger ret meget.

Ny optjeningstabel nedenfor.
    Skærmbillede 2018-10-31 kl. 07.27.57.png

Henrik Olsen og MortenS "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

Beskeder:
    8,793
    18,797
    Point:
    113
    Her er den gamle (den viser samme forskel så vidt jeg kan se)

upload_2018-10-31_7-37-4.png

Kenneth K og OIB "Synes godt om" dette.
  9. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    1,222
    2,250
    Point:
    113
    Det er dæleme godt nok nogle saftige prisstigninger. Omkring 15% på i hvert fald nogle af destinationer.

Ja, jeg ved snart ikke, hvad jeg skal sige... Jeg er rystet!

/DSGM #2

Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

Beskeder:
    8,793
    18,797
    Point:
    113
  11. Henrik Olsen

Beskeder:
    8,793
    18,797
    Point:
    113
    Når dagen er omme så er det muligt at booke Star Alliance bonusbilletter helt uden at ringe til kundeservice (så det er da positivt):

SAS skriver følgende:

upload_2018-10-31_7-41-28.png

Dog er det forsat ikke muligt at booke F billetter og et par andre ting, som virkeligt ville være rart at have.

12. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    439
    878
    Point:
    93
    Den seneste ændring fra SAS med færre statuspoint ved flyvning rørte mig ikke synderligt. Da jeg optjener lagt de fleste point uden a**-in-seat betød de ikke det store for mig.

Men denne gør ondt. I øvrigt er det overraskende at SAS gør det uden varsel, efter der både på dette og andre fora samt artiklen i Politiken har været sat fokus på den manglende udmelding vedr ændringen.

Nogle af priserne ser ikke ud til at være påvirket. Fx internt i nord og central Amerika på economy og business. Eller læser jeg forkert?

Jeg føler med dem der primært optjener point via flyvninger. Deres optjening blev slagtet. Nu bliver deres indløsning også forringet.

Hvad er målet for SAS og eurobonus her?

Redg.: er det en tretrinsraket hvor finalen er stigende priser på eurobonus billetter?

Senest redigeret: 31/10/18
    Frequie "Synes godt om" dette.
  13. AaB_CPH

AaB_CPH VIP medlem

Beskeder:
    545
    1,501
    Point:
    93
    Endnu en forringelse. Venter spændt på hvornår SAS i ly af nattens mulm og mørke implementerer følgende “enhancements”:

- Reducering af statuspoint på Premium MC
    - Light-billetter afskæres fra bud gennem Plusgrade
    - Indgørelse af “servicegebyr” på tilbagebetaling af skatter og afgifter på annullering af ikke-flex awardbilletter

Henry, DanielBahn, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    334
    955
    Point:
    93
    Det er virkelig dumt købmandskab, konstant at forvrænge, uden at give noget den anden vej...

Vi snakkede igår om at hoppe på premium MC, men jeg frygter også at det inden for en overskuelig fremtid begynder at blive forvrænget der også.. de skal dog så melde det ud i god tid for eksisterende kunder.. men lige nu er fordelene jo ret så gode, set i forhold til, at der ingen reelle konkurrenter er på kreditkortmarkedet endnu..

Henry "Synes godt om" dette.
  15. jtraveler

jtraveler VIP medlem

Beskeder:
    247
    515
    Point:
    93
    Sidder der en juridisk haj på dette forum, som kan fortælle om det er lovligt at lave sådanne ændringer uden forudgående varsel?

Henry, Henrik Olsen og MortenS "Synes godt om dette"
  16. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    673
    2,020
    Point:
    93
    Lidt af en charmeoffensiv SAS er ude io_O

Niclas, Flyvefisken, Baadsgaard og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. Grisefod

Grisefod VIP medlem

Beskeder:
    313
    960
    Point:
    93
    Har meget svært ved at se det skulle være ulovligt. Det er jo "bare" en ændring i pris. Kan ikke se den store forskel på at de ændre priser på penge billetter.

Tror ikke de ændre på hvad du får fra MC i grund point. SEB betaler sikkert godt for disse. Tror dog godt vi kan forvente en ændring i antal point der skal til for guld.
    Light billetter der ikke kan opgraderes ligger lige til højrebenet, men nu må du godt stoppe med at give dem gode ideer...

Kenneth K, Schwert, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    1,222
    2,250
    Point:
    113
    Jeg læste det som at SAS godt var klar over at de havde dummet sig, da de glemte at melde ud om nedslagtningen af pointoptjeningen. Vi må så tolke dette som at de har lært noget som helst!

Faktisk synes jeg faktisk at det her er endnu værre, da det har en direkte påvirkning på værdien af allerede opsparede point. En ting er at forringe optjeningen af fremtidige point. Noget andet er at nedskrive værdien af de point, man allerede har optjent. Tænk om I åbnede jeres netbank og så at banken havde nedskrevet værdien af jeres opsparing med 15%!

Jeg har lyst til at komme med en masse eder og forbandelser, men som det civiliserede menneske jeg normalt er, skal jeg spare jer for disse. Men jeg ville sætte meget pris på, hvis redaktøren af denne side vil afkræve nogen i SAS et svar på dette.

/DSGM #2

Kenneth K, DanielBahn, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  19. SebastianBruun

SebastianBruun .

Beskeder:
    1,394
    3,148
    Point:
    113
    Det kunne være interessant at se, hvad SAS selv har vurderet optjente point til i deres regnskab, hvor de jo skal fremgå som et passiv.
    Og en ændring af værdien i forbindelse med brugen af point bør så fremgå som en solvensforbedring i regnskabet.:cool:

Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    335
    951
    Point:
    93
    Jeg har siden forrige udmelding overvejet om det er nu jeg skal skifte til A3, hvor guld er væsentligt lettere at optjene. Med denne udmelding er jeg et skridt tættere på - specielt når jeg så samtidig ser optjeningstabellen hos A3 vs den nye hos SAS. Såvidt jeg kan se kræver samtlige destinationer væsentligt færre point hos A3 sammenlignet med SAS. Eneste store ulempe er vel manglende fast track i CPH med A3 guldkort - og så får man heller ikke point på billige LH billetter hos A3 (f.eks. bookingklasse K). Overser jeg noget?

https://en.aegeanair.com/milesandbonus/how-to-spend/all-airlines/

Henrik Olsen, Henry og DanielBahn "Synes godt om dette"

Del denne side