SAS Diamond eller BA Silver

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Frequie, 4/2/18.

1. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    790
    Point:
    93
    Mit rejsemønster og antallet af SAS points og BA Tier points gør at jeg kan opnå en af følgende:

1. SAS Gold og BA Silver
    2. SAS Diamond og intet hos BA
    Hvilken af disse ville i satse på og hvorfor?

Henry "Synes godt om" dette.
  2. mathiasfe

mathiasfe VIP medlem

Beskeder:
    112
    513
    Point:
    93
    1.

Let valg. Mye mer fleksibilitet med status hos begge, også får man ikke så mye mer ud af et Diamond-kort hos SAS, om en har Gold.

Frequie, Michael Wahl, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,444
    26,216
    Point:
    113
    Helt enig. Det er en klar fordel med status begge alliancer så du har fleksibiliteten og kan få fordele når du rejser med enten SAS eller BA (inklusiv alliancerne). Så option 1 støtter jeg.

Var dit rejsemønster 95% SAS så var det måske ren SAS og Diamant.

Frequie og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,077
    11,943
    Point:
    113
    Det afhænger vel af, om du går efter optjeningen af point (bonusrejser) eller statusfordelene, når du rejser.

Jeg er enig med @mathiasfe og @Henrik Olsen, at hvis du går efter fleksibilitet og statusfordele, så skal du satse på SAS Gold og BA Silver.

MEN, hvis du går efter point, så er valget måske ikke så let. Hvor mange point vil du have optjent på hhv din SAS og din BA konto efter 1 - 2 år. Og hvordan vil du bruge dem? Lav et groft skøn i begge alternativer. Det hele bliver lidt mere besværligt:
    • Med at SAS guldkort, får du en bonus på statuspoint på 25%. Så hvad giver dig de flest point (og dermed måske også bedre udvalg i bonusbilletter): Udelukkende at optjene *A point hos SAS (+25% på SAS rejser) eller en kombination af point hos SAS og BA?
    • Med et SAS diamant kort, kan du give et SAS guldkort væk. Har du et ægtefælle/kæreste, der også rejser en del med SAS og kan bruge et guldkort i gave?
    • Har (eller vil du anskaffe) et SAS Mastercard Premium, så du kan få bonusrejser på Busines/Plus til economy priser?

Den lille gave til diamantmedlemmer er nærmest værdiløs, så det er bestemt ikke et argument for at bruge SAS (jeg plejer altid at vælge de 4 gratis biografbilletter, men synes ikke, det er et argument for at fravælge BA).

Offlyer, Frequie og Nielspg "Synes godt om dette"
  5. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,761
    8,840
    Point:
    113
    Jeg havde gået efter EBD, handlet guldkortet og brugt de penge på at tilkøbe statusfordelene de få gange du måtte rejse OW...

Frequie, Schwert, Henry og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    564
    1,651
    Point:
    93
    Guys, glem nu ikke, at Diamantkortet også giver en gratis cola på udvalgte ruter. Det er sandelig værd at tage med i overvejelserne.

Ali Taran, Henrik Olsen, Frequie og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Ali Taran

Ali Taran VIP medlem

Beskeder:
    581
    1,421
    Point:
    93
    :eek::eek::eek::eek:
    Tror lige jeg skal gå efter diamanter duo_O

Henry "Synes godt om" dette.
  8. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    564
    1,651
    Point:
    93
    Ja, det er jo helt overdådigt og ude af proportioner, hvad SAS tilbyder deres allerbedste kunder, så sig det endelig ikke til for mange. Men da det jo er en større udskrivning med sådan en cola, skal du være forberedt på at skulle argumentere og diskutere med kabinepersonalet, som ikke sådan uden videre giver slip på varerne.

Henry og Ali Taran "Synes godt om" dette.

Del denne side