SAS EB MasterCard - spg til ansøgning

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af SebastianBruun, 3/5/16.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Hvis man overvejer et ekstra kreditkort er SAS EB MasterCard jo en mulighed der giver en 'bonus' ved brug.

    I ansøgningsprocessen indgår at man vedlægger lønseddel m.v.

    Nogen, der har erfaring med hvordan man agerer hvis man er uden lønindkomst, men 'har penge nok'?

    Hvad skal der så til? En årsopgørelse fra skat hjælper ikke, idet den ikke angiver formueforhold - og renteindtægt er et ikke eksisterende begreb i disse år :)
     
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    En engagementsoversigt fra din bank?
     
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Årsopgørelsen er fin. På sidste side står din anslåede formue. ellers vil jeg vedhæfte en lønseddel for noget studiearbejde hvis du har det :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    På årsopgørelsen skulle dine formueforhold også meget gerne fremgå. Et eller andet sted burde der stå hvor meget du har i hhv. ind- og udlån i pengeinstitutter, værdi af bolig m.m.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Takker for svarene.

    Formue opgøres Ikke på årsopgørelsen fra SKAT - svjh forsvandt de oplysninger da formueskatten afskaffedes.

    Men ja, diverse opgørelser fra bank, pensionsordninger, ejendomsskat mv kan naturligvis give et indtryk, men det bliver en pokkers masse bilag..

    Så jeg tænkte om andre havde konkrete erfaringer med situationen. Er det et blankt no-go er der jo ingen grund til at bruge tid på det.

    Studiejob er normalt ikke aktuelt for en 60+ :)
     
    Henrik Olsen, THammer, Beaglen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Man ved jo aldrig hvor gamle medlemmer u/ job de er ;) tjek sidste side af årsopgørelsen endnu engang. Der står fin anslåede formue altså :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nu har vi ganske vist bevæget os lidt væk fra emnet, men nixen bixen. Der står alene de indberettede formueoplysninger, som absolut ikke er dækkende.
    Det omfatter f.eks. ikke pensionsordninger, hverken i pensionskasser eller i pengeinstitutter.
     
  8. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Ring til dem og spørg.
     
    alexanderln og Beaglen "Synes godt om" dette.
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ah, det er korrekt. Den slags oplysninger indgår ikke i årsopgørelsen.

    Brug eventuelt Pensionsinfo.dk til at finde en samlet oversigt/rapport over dine udbetalinger fra pensionsordninger.
     
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeg har arbejdet mere end 30 år i finanssektoren, så jeg har helt styr på, hvor alle oplysninger findes og ikke findes :)

    Det var heller ikke det mit oprindelige spørgsmål gik på. Spørgsmålet var, om andre brugere har kendskab til / erfaring med SAS' indstilling til problemstillingen.

    Som skrevet tidligere: Hvis det er kendt at være en 'no-go' er der jo ikke grund til at bruge mere krudt på at overveje SAS MasterCard..
     
    Henrik Olsen og obs "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Såvidt jeg husker, bliver kortet udstedt af SEB - og det er banken, der skal behandle ansøgningen. For en gangs skyld, kan vi ikke klage over SAS ;)
     
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg ved ikke hvor brugbart det er, men min erfaring er at SEB ikke altid er så nemme at få kredit hos hvis man ikke passer på deres profil (ikke at jeg har så meget at sammenligne med). Jeg tror dog gerne de vil tage pension med i beregningerne, men formue i banken giver de ikke meget for. De kan nok give et bedre svar hvis du ringer?

    Jeg er studerende med diverse studiejob, så jeg ved ikke hvor relevant det er, men eftersom erfaringerne er begrænset skriver jeg alligevel. Min indtægt har sjælendt været kæmpe, men opsparingen burde kunne dække mere end jeg bruger.

    Jeg har haft MC af 2 omgange, første gang søgte jeg bare om 10.000 i kredit og havde ingen problemer. Inden første år udløb aflyste jeg da jeg ikke ville betale gebyret for det. Efter et par måneder blev jeg EBG (så er det uden gebyr) og søgte denne gang om 20.000 i kredit. Så vidt jeg husker tjente jeg omkring 7.000 om måneden på daværende tidspunkt (det svingede en del!). De sendte mig et nyt kort, men stadig med en grænse på 10.000 kr. Jeg ringede og spurgte ind til det, da jeg ikke senere ville gide betale et gebyr for at skulle søge om at få hævet grænsen. De kiggede på min indkomst (årsopgørelse) og sagde at det ikke var nok til at kunne give mere, heller ikke selvom jeg med opsparingen kunne dække den kredit i mange måneder.

    Bonus historie om Diners: Jeg søgte også om Diners lidt efter at været blevet guld, men det var en blank afvisning, og jeg fik besked om at det krævede en årlig indtægt på 200.000. Det ville ikke engang være nok at have 200.000 i banken. De ville heller ikke godtage familie der tog ansvar, så kunne jeg søge om et familiekort lød det (der dækker SAS ikke gebyret). Efter ca. et år til havde jeg en månede med meget arbejde + SU kom jeg den månede næsten op på hvad der ville svare til 200.000 årligt, så jeg søgte igen. Endnu en afvisning, men jeg ringede og spurgte ind til det. Det var ikke nok at det bare var en måned med høj indkomst og så havde jeg jo samtidig et MC hos dem, så de mente ikke de kunne give mig begge. Jeg foreslog at jeg opsagde MC og fik Diners i stedet, de kunne jo også se at jeg altid havde betalt mine regninger til tiden. I sidste ende sagde hun at hun ville spørge sin supervisor og også se om jeg evt. kunne få lov til at beholde begge. Efter 15 minutter fik jeg et opkald og da de jo kunne se at jeg altid betalte fik jeg lov at få begge.

    Meningen med det hele var at som du beskriver det tror jeg du har en god chance for et MC med en lille kredit, men det kan måske blive et problem at få en større. Hvis man så skal bruge et større beløb kan man forud indbetale det. Igen, ring og tag en snak med dem. Nogle gange har de været til at snakke med. Det giver nok også mere mening at sætte præcise tal og hvordan formuen er 'opbevaret' hos dem end på et offentligt forum.

    Derudover overvejer om det i det hele taget er besværet værd, specielt efter først år når kortet ikke er gratis (med mindre du er EBG+). I mine øjne er det kun værd at bruge kortet når der betales i DKK uden gebyr eller i anden valuta hvis jeg skal bruge forsikringer der er tilknyttet mit EuroCard.
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  13. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Et SAS MasterCard og/eller et Diners kort er bestemt ikke no-go!

    Jeg har selv hjulpet bedsteforældre, som var i samme situation som du. "Penge nok, men ingen lønindkomst". Jeg mener, at vi udfyldte oplysningerne om indtægt og formueforhold samt vedhæftede seneste pensionsmeddelelse. Begge modtog godkendelse pr. SMS førstkommende hverdag.

    Så mit råd vil være bare at springe ud i det. Det er med garanti lige til :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Jeg fik oprindeligt afslag på Diners. Jeg ringede så og snakkede med dem. Det forvirrede dem, at min løn var skattefri. Da de fik styr på det var der ingen problemer.
     
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tak for svar - både dette og andres. Din erfaring tyder på,at de har mødt den 'kundetype' før.

    Så er det jo en beslutning hvilket af alternativerne man skal gå efter. Da udsteder i praksis er den samme er ansøgningskriterierne nok ikke afvigende :)

    Som gammel bankmand tænker man uvægerligt i MC, men af hensyn til 'forsyningssikkerheden' kan der være en ide at vælge noget andet, hvis man har et MC fra sin vanlige bank.
    - her vil nogle sikkert sige 'tag begge', men der er også et aspekt med fysiske begrænsninger i tegnebogen -:)
     
    Kristian og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  16. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    vær opmærksom på, at hvis du rejser i Baltikum, kan Diners ikke bruges der
     
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Jeg troede faktisk, man skulle have folkeregister adresse i Danmark for at få kortet. Men den regel er måske lavet om?
     
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Jævnfør hjemmesiden kan kortet bruges til lounge i Tallin og Vilnius. Men man skulle da gerne kunne bruge kortet til andet.
     
  19. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Ja, det er adgang til lounge, men Diners benyttes ikke som betalingsmiddel derovre - de siger, det er midlertidigt, men det har stået på et par år nu
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113

    Man kan sagtens have folkeregister adresse i Danmark og samtidig have en "skattefri" indkomst. Det kan jo tænkes man arbejder i en branche hvor man enten er tilpas meget ude af landet eller arbejder under det der kaldes DIS reglerne. Det kan jo være at skatten bliver betalt på en anden måde, end trukket direkte fra lønnen hver måned.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side