SAS Eurobonus Traveler Magazine

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 1/10/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,832
    "Synes godt om" modtaget:
    8,812
    Point:
    113
    Hej med jer,

har i dag fået nummer 3 af dette blad i år og kommer til at tænke på at jeg bladrer det igennem og så ud, læser i det? - det burde da være noget man kunne sende ud digitalt og så kunne man læse det ved lejlighed, som med Scanorama... - og altså spare lidt penge på porto og bruge det på deres kunder på en anden måde!

Hvad gør og mener i?

PS, det eneste jeg læser er den der hedder "det bedste ved Eurobonus"...

2. alexanderln

alexanderln Stealth Member

Beskeder:
    1,770
    3,423
    Point:
    113
    Jeg læser det, men synes også det er lidt vildt at de sender det ud. Både min kæreste og jeg er EBS (EBG meget snart :) ) , og de har trods alt kun sendt os 1 eksemplar denne gang.
    Synes artiklerne er spændende, flotte billeder og så er det i en tilpas dejlig størrelse.
    Men inderst inde så jeg også bare at bladet var tilgængeligt online og evt i SAS Guld loungerne..

3. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Bladrer det igennem, men er egentligt ligeglad.

Men det er business for SAS, da det er lavet af et eksternt firma og det handler primært om annoncerpladser og at kunne fortælle annoncører at de "rammer" en masse frequent flyers.

Sådan et magasin har ikke meget andet formål end at skabe indtægter fra annoncører - og SAS laver det som sagt ikke selv, så de har ikke nogen særlige udgifter på det. Sendte man det digitalt ville man ikke kunne skabe de samme indtægter for så talte de folk som ikke læser det pludseligt ikke med i statistikken.

4. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,832
    8,812
    Point:
    113
    Men altså, hvis folk ikke læser det, hvad er det så værd de reklamer? - men synes da godt de kunne bruge det mere aktivt ved, at dem der får bladet får et eksklusivt tilbud i forbindelse med de artikler, de har lidt af det med deres Verdenskort og priser på destinationerne! Men da godt der er nogen der læser det jvf ovenstående!

5. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Helt enig. Når man alligevel sender det ud, så kan det bruges bedre.

Men når det gælder "gammeldags" medier som aviser og magasiner, så er der desværre rigtigt meget auto-pilot over det. Også fra de virksomheder og reklae bureauer der booker annoncerne. Jeg tror man vil blive overrasket over hvor mange annoncekroner der bliver spildt på den konto og som der ikke kan måles nogen effekt på. Det gælder i rigtig mange af de trykte medier idag. Men vanens magt er stor når der skal bestilles annoncer.

Det kan udgiverne så leve højt på lidt endnu, men der er nok ikke lang tid igen hos den type medier. Se bare på papirudgaverne af aviserne, som kæmper en febrilsk kamp. Efterhånden er det vil kun aviserne selv der tror at de har en fremtid.

6. Christian Løn

Christian Løn VIP medlem

Beskeder:
    264
    438
    Point:
    63
    I sidste nudgave annocerede min kollega med en whisky annonce, men mest fordi prisen var lav. Det virker som om de ikke kan få solgt annoncerne, så jeg tilbudt en dobbelt side for DKK 18.000, som normalt har en listepris på DKK 62.900 - normalt betaler man aldrig listepris for en annonce, men 71% i rabat er ikke helt normail:)

7. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    71% er en rigtig god rabat, men alligevel noget man godt kan se med jævne mellemrum i magasiner, som mangler at sælge reklameplads. Listeprisen tror jeg aldrig der er nogen der har betalt nogen steder ;)

Tror aldrig jeg har bestilt annoncer i magasiner med under 50% rabat ;)

Del denne side