SAS Event den 29. september 2017 i Københavns Lufthavn

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 7/9/17.

Tags:
  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Så er SAS klar med den "erstatning" for det arrangment som missede til årets Meet and Greet.

    Som SAS lovede har de fyldt ekstra på således at det er mere end en snak med Lars Sandahl Sørensen.


    Programmet og tiderne ser sådan ud:

    • 12.15
      • Indskrivning af deltagere mødested havnevagten terminal 2
      • Mariam Skovfoged, Michael Hansen og Charlotte Pagels modtager
    • 13.00
      • Velkommen og rundvisning på basen ex crew check ind, briefing, crew service center, inflight
    • 13.45
      • Rundvisning hos bagagehandlingen
    • 14.30
      • Afslutning på basen møde Lars Sandahl.

    Programmet ender omkring 15:30.

    Der tages forbehold for ændringer og uforudsete hændelse, som kan ændre programmet.

    Det kan max være 12 deltagere og der er fortrinsret for de EBD'er og de andre, som deltog ved Meet og Greet. Er der flere end 12 så fordeles pladserne af mig.

    Så det er med at skrive sig på som deltager hurtigst muligt - I tilmelder jer på dette link:

    https://goo.gl/forms/kYP3vk8NElhoqxYJ3 (lukket)

    Derudover skal vi have lavet en liste over de spørgsmål vi gerne vil stille til Lars Sandahl Sørensen, så han kan være forberedt.
     
    Senest redigeret: 21/9/17
    Bekgaard, Beaglen, tbh og 13 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Lad mig starte med et spørgsmål til Lars:

    Hvordan er status med EuroBonus 3.0 og Life Time Status, Family Pooling, og pause?
     
    Henry, Ulrik og Offlyer "Synes godt om dette"
  3. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Det kan jeg godt svare på for dig.
    "Grundet uforudsete problemer med migrering til ny platform har vi måtte udskyde dette. Vi arbejder hårdt på at løse de nuværende problemer. Vi håber at kunne få de ting du nævner ud i sidste halvdel af året.".
    Bemærk at nævner ikke årsttal. :eek:

    Den var helt gratis. Andre spørgsmål? ;)
     
    Ali Taran, mhsalv, klaustroFlyer86 og 12 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Jeg tror også godt jeg kendte svaret - men derfor vil jeg gerne hører det direkte fra dem. Det kunne være de kunne uddybe det og vi kunne sige "vi mangler altså snart nogle EBD fordele og ikke at i fjerne EBG fordele"
     
    klaustroFlyer86, Michael Wahl, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Jeg tror det er bedre at spørge ind til den sidste del her.
    "Vi ved der er problemer med platformen og derfor er alt gået i stå i forhold til de lovede ting, dog mangler vi altså snart nogle EBD fordele og ikke at i fjerne EBG fordele."
    At spørge ind til de andre tror jeg bare giver dem mulighed for at "brænde" spørge tid af på at lire alt det af de har øvet sig på alle de andre gange der har været spørge timer hos SAS.

    Jeg ville gerne høre hvad deres planer er i forhold til bonus billetter. De har gjort det nemmere at samle point sammen og sammen med SEB lavet et tilbud hvor man kan bestille plus/business til god pris. Det er bare meget svært at finde billetter. Har de planer om at frigive flere bonus billetter, eller måske endda kigge på en anden nordisk konkurrent og ikke skelne om en ledig billet kan sælges som bonus eller penge. Kort sagt at hvis der er et frit sæde, så kan man enten bruge point eller cash.
    Der har heller ikke været nogen tilbud på bonus rejser som der var tidligere. Er dette relateret til den nye platform (og at vi så kan forvente at de kommer tilbage når den virker) eller er det et strategisk valg?
     
    Ali Taran, Beaglen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg kunne godt tænke mig at spørge:

    - Er der planer om at SAS tilbyder one-way fares (som ikke er eksorbitante full-fare economy fares) på samme måde som Norwegian gør det?

    Det er meget legacy-agtigt, at være tvunget til at købe en retur for at komme ned i de billigere billetklasser. Har i flere situationer helt fravalgt SAS, eksempelvis fordi hjemrejsetidspunktet passede dårligt, hvorimod udrejsetidspunktet passede perfekt. Eneste mulighed her er så at flyve på point, hvis man skal ha' det til en anstændig one-way pris.
     
    Beaglen, Henry, obs og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ja det ville være rart at vide, om de har tænkt sig at fjerne flere EBG-fordele. Jeg synes snart at det er ret så udvandet. Eller er det bare mig?
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  8. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Fuldstændig enig. Det seneste år har jeg optjent point til 4 business ture til USA/Asien, men det er jo en kamp at finde finde billetterne. Og på nogle ruter (Tokyo, SFO og LAX) virker det nærmest til, at der slet ingen bliver gjort tilgængelige.

    Der var på et tidspunkt snak om, at Diamonds skulle have tilgang til x antal garanterede bonusbilletter pr år, hvis der bare er normale pladser til salg. Er det helt droppet igen?
     
    Bekgaard, Beaglen, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Hvad er planerne for lounges i DK? SE og NO får cafelounges, fitness og virtual reality
     
    Jeblin, Nicoschon, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,980
    Point:
    93
    Spørgsmål: Hvordan i alverden kan det opfattes som EBD-fordel at forære et guldkort væk: Guldstuen, StarAlliance-loungerne og fasttrack er nu proppet op med "hr og fru Hakkebøf", som aldrig har fløjet før, og som tager 1000 år om at komme gennem security, mens andre som betaler dyrt for billetten må nøjes med mindre. Det må endvidere være dyrt for SAS, og de penge kunne evt være brugt på at give opgraderingsvouchers i stedet for.
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Beaglen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Opfølgning til lounge spørgsmål:
    I forbindelse med opsigelse af "3rd party lounges" fik vi at vide det var for at fokusere på egne lounges. Selvom det er virkelig trist som kunde med base i CPH har jeg lidt forståelse for at I venter med at renovere netop denne lounge. Jeg kan dog ikke forstå at der så skal bespares yderligere, inden renoveringen. F.eks. forsvandt Ginger Ale, Tuborg Guld & Clasic fra køleskabet. Med jeres ellers innovative Mikkeller samarbejde, så er det lidt trist kun at kunne få en Carlsberg i loungen. Og på trods af at jeg personligt er glad for at se andet end laks på menuen, så virker det heller ikke som om at madudvalget er blevet opgraderet. Det danske avisudvalg er vel også semi-relateret.
    Hvordan hænger det sammen? Kan kommunikationsstrategien ændres til at være mere ærlig, i stedet for at sælge nedskæringer som forbedringer?
     
    Peter F., mhsalv, Kenneth K og 13 andre "Synes godt om" dette.
  12. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,980
    Point:
    93
    Ang. catering: Kunne man forestille sig en mere ensretning af udvalget, så man ved, hvad man kan forvente ombord? SAS kunne hermed få en markedsføringsfordel ved at kunne annoncere det med 'altid hos SAS...' lige som med kaffe/te og aviserne (i gamle dage).

    I dag er der et forvirrende udbud, som må gøre det bøvlet at pakke vognene og forvirrende for både crew og passagerer: et koncept på indenrigs DK, et andet for Europa (rød smoothie i stedet for gul smoothie), et tredie for undtagelserne (HAM, TXL, GOT), et fjerde for charter (gul smoothie i stedet for rød smoothie), et femte for langruter (dog ikke NRT) og et sjette for NRT. Og sikkert et par stykker mere, som jeg ikke har fået med.
     
    tbh, Peter F., mhsalv og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    ...Ingen Gin Tonic på skandinaviske ruter! :(
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    :D:D:D:D:D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Sikkert en forbedring...eller noget
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Der ligger vel egentligt også et spørgsmål gemt i netop det med enhancements.....hvorfor man sælger nedskæringer i bedste fald som enhancements, og andre gange sniger det ind uden at fortælle om det.
    Naturligvis er SAS en virksomhed, der kan gøre som de vil, men hvis man virkeligt gerne vil have loyale kunder, hvorfor så ikke sige tingene som de er: for at tilpasse os til situationen i markedet, er vi nødt til at lave nogle tilpasninger for at opnå den rentabilitet, der skal til for at der (også) er et stærkt SAS i fremtiden.
    Jeg tror man kommer rigtigt langt med ærlighed også over for sine loyale kunder og jeg kan helt sikkert godt forstå, at man skærer lounges nogen steder, bl.a. Malaga og Venedig, som jo er turistdestinationer og derfor ikke overrendes hyppigt at business rejsende, som jo er dem, der hælder penge i kassen hos SAS - så hvorfor ikke sige det som det er, istedet for at snige noget ind ad bagindgangen........
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, HenrikAmby og 7 andre "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hvornår får vi at vide om vi er købt eller solgt? :)
     
    Kenneth K, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    I morgen onsdag er det afklaret.
     
    Kenneth K, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  19. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Det vil være interessant at høre fra Sandahl, hvornår problemerne med bookings på travelpass er løst. For 2 uger siden forsøgte jeg at booke CPH-LHR-CPH men måtte splitte den i 2 bookings, da LHR-CPH fremstod som helt udsolgt. I dag skulle jeg ændre en hjemrejse på BRU-CPH men kunne ikke få lov til det online med mindre jeg ville ombooke hele rejsen og så blev udrejse ca 1.000kr dyrere. Igen var det nødvendigt at bruge tid på at ringe til hotline for en simpel ændring.
     
    Henrik Olsen, Henry, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Et fremskridt ville være at kunne vælge multileg rejser på SAS´s hjemmeside.

    1) Jeg checkede prisen for en retur Plus CPH-HNL-CPH med SK/UA via SFO
    Systemet vælger en Plus med SK og en Biz med UA, pris dkr 17.500 !!!! Jeg ønskede blot en Plus på første leg og en eco på andet leg.

    2) Hos f.eks. LH tilbyder systemet *CPH-FRA på eco, *FRA-SFO på Premium eco, *SFO-HNL på eco og tilsvarende retur til dkr 11.400.

    SAS mister mange kunder på deres indskrænkede booking system.
     
    Henrik Olsen, SebastianBruun, Kenneth K og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side