SAS får flere langruter?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 21/8/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,847
    "Synes godt om" modtaget:
    8,860
    Point:
    113
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    'Nordøstlige Asien'? Pyongyang er det nok ikke, så mit bedste bud er Seoul.

Kristian "Synes godt om" dette.
  3. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    ICN, ja. Mærsk har en del i Korea, dog er det mest i PUS og USN, men ICN er en fin gateway, og det er en Star Alliance hub (for OZ).
    Så er der jo også Japan. Der er begrænsninger i de bilaterale aftaler, så vidt jeg husker, men SAS fløj jo til KIX omkring 1996, men den rute blev jo lukket lynhurtigt. Som så mange andre, kunne SK sikkert også godt tænke sig at flyve til HND enten i stedet for eller i kombination med NRT, men om det er muligt, ved jeg ikke. Om TYO kunne være aktuelt fra ARN? Jeg tror det, hvis de kan få slots.

Og ARN-PVG? OSL-PEK? OSL-SFO? OSL-ORD?

BOS og HKG er også glimrende bud. HKG vil i givet fald helt sikkert være fra CPH. BOS er mere åben.

Jeg tror ikke rigtigt på Florida. Det er en leisuredestination, DY er stærkt inde fra alle skandiviske hovedstæder.

Og som en sidebemærkning, så hører jeg vedholdende rygter fra sædvaligvis velinformerede kilder om, at Air India melder deres ankomst meget snart i CPH. Husk hvor I hørte det først ;)

mhsalv, Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om dette"
  4. Rune

Rune VIP medlem

Beskeder:
    168
    371
    Point:
    63
    Hvis det bare bliver ud af København, skal jeg nok være glad. Og hvis jeg virkelig skulle ønske, ville det være at få CPH-BKK tilbage (med masser af ledige bonussæder uden Thais afgifter), men det virker ikke realistisk.

Seoul er nok et godt bud i Asien. Realistisk set kan det dog også "bare" være to eksisterende destinationer med en ny direkte forbindelse (f.eks. OSL-ORD, ARN-IAD, CPH-HOU etc.).

Delhi vil jeg også tro de kigger på (forsøgte at starte den op for nogle år siden), men det kan måske løses med en Air India codeshare.

Florida tror jeg de får svært ved at få nok Business/Plus kunder på. Men en "Mickey Mouse express" CPH-MCO kunne da være lækkert.

Kristian "Synes godt om" dette.
  5. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,006
    2,064
    Point:
    113
    Gættelege er altid sjovt o_Oo_O

Vi kan jo lege lidt med at dele det op i "Need to have" og "Nice to have"

Need to have:
    Som det ser ud nu tror jeg det bliver primært Nord Amerika det ser ud til, der er lige som sendt et signal om at man drosler ned i asien, og styrker USA, hvis dette er strategien vil yderligere ruter her til give god mening, samtidig er det jo også mere eller mindre meldt ud at man ønsker at fordele sol og vind lige (TÅBELIGT :rolleyes: ) mellem de nordiske hovedstæder, så jeg gætter på at vi kommer til at se ruter til USA ud af OSL og ARN.

Nice to have:
    Her er jeg meget enig i FCK tilhængerens bud på Florida, alene af den grund at SAS ville elske at udnytte det blakkede ry Kjos & Co har fået, om det så kan bære en helårsrute til Miami (eller Orlando) er mere tvivlsomt, og så alligevel, Florida var jo tidligere en relativt stor destination for "udækkede destinationer" ud af CPH. Personligt ville jeg ææææælske en direkte rute at fyre point af på til MIA.

:cool::cool::cool:

obs, Flemming Poulsen, Frequie og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    301
    441
    Point:
    63
    Enig @Schwert. CPH-Miami står også øverst på min ønskeliste. Det vil spare mig en del tid med at finde ud af hvordan points skal brændes af :)

Om det er til MIA, FLL eller MCO er mig underordnet.

obs "Synes godt om" dette.
  7. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,006
    2,064
    Point:
    113
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Nicki Lolk Sørensen

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    Senest redigeret: 6/4/16
  9. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    925
    1,753
    Point:
    93
    • Phuket er vel dybest set serviceret i vinterhalvåret med Thai's direkte one-way rute.
    • Delhi tror jeg ikke på indtil der kommer en visumlempelse.
    • Kiev er blevet befløjet før og er vel ikke urealistisk, når der kommer lidt mere ro på dernede.
    • Qatar starter op på Krabi fra DOH, så der er vel nok ikke så meget marked i at starte direkte fra CPH.
    • Der var lidt snak om SriLankan skulle komme til CPH, men rygterne er vist døet ud.
    • Resten har jeg ikke de store forhåbninger om.
    • Ville sætte pris på en direkte flyvning til Seoul.

AMJ "Synes godt om" dette.
  10. Nicki Lolk Sørensen

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    Hvad er grunden til at ingen åbenbart vil 'snuppe' Beirut? 55.000 passagerer bør da være nok til mindst et par ugentlige afgange.

11. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    [QUOTE="PeterA, post: 29018, member: 258]
    • Delhi tror jeg ikke på indtil der kommer en visumlempelse.
    [/QUOTE]
    Det er der jo netop kommet. Men har sandkasseselskaberne ædt det potentiale?

PeterA og Kristian "Synes godt om" dette.
  12. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,847
    8,860
    Point:
    113
    Krigszone og betalingsdygtighed.. - Jeg tror den rute er taget af Turkish og Egypt Air.. - engang fløj MEA også direkte..

13. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,847
    8,860
    Point:
    113
    Det er der jo netop kommet. Men har sandkasseselskaberne ædt det potentiale?[/QUOTE]

Men ja, det er underligt der ikke er en direkte rute, for SAS/AirChina har jo ruter fra Hong Kong, Shanghai og Peking til hhv ARN/CPH.. - så med det andet folkerigeste land i Verden er der ingen direkte forbindelse... Der er jo så også Finnair til Delhi...

PeterA "Synes godt om" dette.
  14. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    925
    1,753
    Point:
    93
    Det er rigtigt. Den tænkte jeg faktisk også på, og det er jo ikke længere end ruten kan flyves med et mindre fly (kun 1860 miles).....og det gør den rent faktisk.

Middle East Airlines (MEA) har jo en sommerrute til CPH med 3 ugentlige afgange med en 320. De starter igen den 2. juni

ME226 går kl. 01.10 fra CPH hver tirsdag, torsdag og lørdag. Er fremme 06.10.

Sidste flyvning 1. oktober.

Senest redigeret: 7/4/16
    mhsalv og Kristian "Synes godt om" dette.
  15. Nicki Lolk Sørensen

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    Ja, Norwegian kan da nå derned med en 737'er og konkurrere på prisen. Men det kan være det er for risikabelt i det lidt ustabile land, som @Kristian nævner.

16. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    925
    1,753
    Point:
    93
    Men ja, det er underligt der ikke er en direkte rute, for SAS/AirChina har jo ruter fra Hong Kong, Shanghai og Peking til hhv ARN/CPH.. - så med det andet folkerigeste land i Verden er der ingen direkte forbindelse... Der er jo så også Finnair til Delhi...[/QUOTE]

Fedt, det er gledet under min radar. Kan se, at Danmark er kommet på listen over e-tv eligible lande fra 26. februar 2016.
    https://indianvisaonline.gov.in/visa/images/PressNoteExtensionTo37countriesOn26thFeb2016.pdf

SAS har jo før haft rute til Delhi ad flere omgange. Spørgsmålet er om visumlempelse kunne gøre det mere interessant for enten SAS eller AI. Det er jo en af de ruter der kan flyves t/r inden for 24-timer. Der er kun 3634 miles fra CPH-DEL (160 miles mindre fra ARN). Derudover er der jo også Mumbai, som befolkningsmæssigt vel er lidt større.

Men det ville nok hjælpe lidt mere efterspørgslen, hvis visalempelsen også var rettet den anden vej :)

mhsalv og Kristian "Synes godt om" dette.
  17. Rune

Rune VIP medlem

Beskeder:
    168
    371
    Point:
    63
    Kristian og Ulrik "Synes godt om" dette.
  18. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Jeg har intet at have det i, men jeg har en stærk fornemmelse af at vi får mere at se fra SAS når det gælder langruter inden for det næste års tid.

Ville ikke blive overrasket hvis den kapacitet, som var tænkt som reservekapacitet med RKP vil blive brugt på en ny rute.

Seoul kunne være et bud.... En stærk fragtrute, som kan bidrage til økonomien.

USA er efterhånden dækket godt ind. Men på den anden side, så ser det også ud til at være en rimelig success for SAS. Synes dog umiddelbart ikke der er så mange flere oplagte destinationer.

mhsalv, obs, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,847
    8,860
    Point:
    113
    Henry, tbh, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,184
    6,198
    Point:
    113
    Jeg elsker disse spekulative rute tråde :)

Men Seoul ville bestemt være en rute som kunne give god mening. Kræver lidt god planlægning grundet rejsetiden og kan ikke klares med et fly.

Henry, tbh og Kristian "Synes godt om dette"

Del denne side