SAS flytter LAX ruten fra Stockholm til Copenhagen

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Kenneth K, 3/9/19.

Tags:
  1. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    September 3, 2019 10:00


    SAS is opening a year-round route to Los Angeles from Copenhagen. The first flight will be in January 2020. Big demand from leisure travelers in Denmark and a more attractive timetable with daily flights mean that the route will be part of the flight program from the new year.

    Big demand from customers in Denmark and North Europe, and a timetable from six to seven departures a week were some of the deciding factors behind opening the route from Copenhagen. There will be daily departures from Copenhagen Airport starting in March.

    “By opening a year-round route to Los Angeles from Copenhagen we are increasing availability and enabling growth. The timetable is attractive, and thanks to the economies of scale we can achieve in fully utilizing our fleet, we are in a position to provide a daily service from Copenhagen Airport,” says Karl Sandlund EVP Commercial, SAS.

    To date, SAS has operated the route from Stockholm to Los Angeles, but has now decided to relocate flights departing from the Swedish capital to the Danish capital in the new year.

    “Los Angeles is one of the most in-demand intercontinental routes from Copenhagen, and an important route for our leisure customers in particular, who are keen to visit the American West Coast. We continuously assess our offering in order to optimize our network for our travelers,” says Karl Sandlund.

    Flights from Copenhagen to Los Angeles can be booked from 3 September 2019. The first flight departs 13 January 2020.
    Passengers with already purchased tickets from Stockholm to Los Angeles, will be rebooked via Copenhagen.

    The new time schedule for the route starting January 13th:

    Flight SK931 departs from CPH 09:35 and arrives in Los Angeles 12:15 the same day.
    Flight SK932 departs from Los Angeles 14:00 and arrives in CPH 10:10 the day after.

    Starting on March 31st there will be daily departures from Copenhagen.
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, oermen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Så flyttede endnu en langrute fra Stockholm til København, måske desværre da det nok kommer til at påvirke prisen i opadgående retning.
    Og, mon ikke den en af de nye A350 bliver indsat på den rute.
     
    Henrik Olsen, Thorbjoern, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Sådan går det, når man har travlt med at (fly)skamme sig over de muligheder der er, for at rejse ud og se verden :rolleyes:
     
    Henrik Olsen, Flyvefisken, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Jeg har 4 billetter på Plus booket via ARN til LAX i Juli 2020 så det er da godt nyt :) Hvis vi så samtidig kan ryge i den nye A350 skal i ikke høre brok herfra ;)
     
    Henrik Olsen, MaleneChristensen, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Jeg har aldrig været en stor fan af at SAS brugte to hubs på de lange ruter. Det værende sagt så er det lidt en bet for Arlanda at miste både HKG og LAX indenfor relativt kort tid. Og SAS lange ruteåbninger ud af Stockholm har ikke en været en succes siden ARN-ORD åbnede (tilbage i ?). PEK, BKK, HKG og nu LAX har åbnet og er enten nedlagt eller flyttet til CPH.

    Det næste store spørgsmål bliver hvad med Tokyo. Der er lige blevet givet nye landingslicenser i HND - heraf en til DK/NO/SE. Regner ikke med at DY kan rumme dette lige nu - så den går nok til SAS. Bliver NRT så nedlagt? Eller flytter den til ARN - svært at se med dette seneste træk?
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Mathias

    Mathias Medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    93
    Point:
    18
    Nogen der ved hvornår det er muligt at booke? står og skal til at booke i februar men vil gerne vente til det er muligt at booke den fra CPH
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Du kan bare booke i dag for at sikre dig en specifik pris. Din billet bliver alligevel blot omskrevet når de aflyser ARN-LAX og de bliver ombooket til CPH-LAX. Eneste ting at være opmærksom på, er seating changes. Hvis du eksempelvis har 30AB i dag, skal du holde øje med, om du får disse efter ombookingen.
     
    Henrik Olsen, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    6 ugentlige afgange indtil 31.3.
    Hvilken ugedag opererer man ikke, monstro?
    (jeg har en homebound på biz efter ruteændringen).
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,516
    Point:
    113
    Er det længe siden, du har fløjet? Det er ikke tilladt at ryge!
     
    Nielspg, Henrik Olsen, MaleneChristensen og 12 andre "Synes godt om" dette.
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    I visse informationer står, at man kan booke fra i dag 03sep ….. men man må sandelig håbe, at de aller-, allerførst overfører de oprindeligt bookede psgrs med oprindelige seats fra ARN-LAX-ARN rutenumrene, førend de åbner for salg af CPH-LAX-CPH …. ellers bliver det er makværk uden lige seating wise med masser af utilfredsstillende reseatings, men ak, ak, man kan aldrig vide, hvis det er SKIT, der skal håndtere tillysningen af det nye rutenr. (Jeg har selv seat 1H på en afgang).
     
    Henrik Olsen, Henry, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    472
    "Synes godt om" modtaget:
    1,029
    Point:
    93
    Dagen er selvfølgelig ikke slut endnu, men der er godt nok ikke mange direkte forbindelser at finde i søgemaskinen...
     
    Henrik Olsen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Jeg har ikke fundet en eneste ...
    Jeg vil bare gerne vide om den kører på fredage ... indtil 31.3 kører den 6 gange om ugen, men hvilke ugedage ?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg kiggede lige nu, de er lagt ind, og ret gode priser! Kan finde Go til ca. 2500 retur og Plus ca. 7000.
     
    Senest redigeret: 4/9/19
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Oh, oh, SAS, A M A T Ø R E R
    så åbnede I for salg før de oprindelige seats fra sk940 LAX-ARN blev overført til sk932 LAX-CPH, og dermed har I flyttet mig og mit oprindelige seat ER taget.
     
    Henrik Olsen, CHIP, Kenneth K og 6 andre "Synes godt om" dette.
  15. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Mine billetter er flyttet men vi har beholdt de oprindelige pladser fra AAL-CPH og CPH-LAX og retur!
     
    Henrik Olsen, Henry og CHIP "Synes godt om dette"
  16. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Mine billetter er også flyttet, men der står at booking stadig er under behandling og der ikke er udstedt e-ticket endnu. Derfor kan jeg ikke vælge sæder.
    Skal man vente og give dem en chance eller på guld-telefonen med det samme ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Mathias

    Mathias Medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    93
    Point:
    18
    Har samme problem, har forsøgt at ringe til dem, de sagde det skulle gå i orden snart, tror det er noget med at de skal tilbagebetale nogle skatter som altså er lavere fra CPH.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det kan tage nogle dage. Sådan var det i hvert fald for mig, da jeg blev ombooket på en rejse til HKG i fjord, hvor ruten blev flyttet fra ARN til CPH.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Skrev til diamond-mailen i dag, da der ikke var sket noget.
    Cirka 1 time senere var etickets udstedt og jeg kunne vælge sæder osv. Umiddelbart var alle pladser på flyet ledige. Jeg kunne i hvert fald vælge imellem alle pladser på business/plus.
     
    Henry og CHIP "Synes godt om" dette.

Del denne side