Her er lidt billeder fra gårsdagens besøg i CPH, hvor SAS endelig har fået mere gang i deres cargo operation og bruger deres egne passagerfly. Det er en full charteraftale med Blue Water Shipping om indtil videre 8 fly.
Eller bekymrende med en redaktør, der ikke engang kan finde ud af at holde på et kamera.. (hurtigt ud til højre.. )
@Henrik Olsen Artiklen handler ganske vidst om SAS Cargo, men ved siden af, holder en 777 fra Qatar, som ligeledes fløj ren cargo. Du fik 2 for én pris, hvis man kan sige det sådan
Fik faktisk 3-for-1 For SAS flyet var “pakket ind” mellem SQ A350 og QR B777 - så alle 3 er passagerfly, der lige nu kun flyver fragt
Ja, endelig, især fordi SAS har stor erfaring med at fragte cargo til/fra fjernøsten, men det kræver en opbakning fra myndighederne. . - Man må desværre nok erkende, at sundhedsmyndighederne (læs Sundhedsstyrelsens øverste ledelse) ikke har magtet opgaven. Styrelsens øverste chef påstod i et interview, at sandsynligheden for at DK ville blive ramt af den frygtede og eksplosive epidemi var ekstremt lille. Man behøvede ikke at foretage sig noget, samt at WHO´s anbefalinger ikke gjaldt DK !! Good grief. Med sin store erfaring med epidemier, ja, så havde han flere skuffer fyldt med løsningsmodeller !! Godmorgen, lagre af værnemidler manglede i en sådan grad, at det skreg til himlen. Ingen aktion sat i værk på et tidligt tidspunkt - hvorfor ville Sundhedsstyrelsens ledelse ikke skele til andre landes styrelser og dermed egne flyselskaber, hvor man opbyggede givtige fragt operationer. Først nu sker der rigtigt noget her, som batter for SAS. Lad dog SAS få den livsvigtige indkomst. - Skandaløst, Sundhedsstyrelse.
Jeg har hørt lidt sladder om, at Thai flyver cargo til København den 10.maj med ankomst 11.25 og afgang til sædvanlig tid 14.25
Undskyld for spam. Antonov ser ud til at lande i CPH mandag klokken 11. Flytypen er A4F, så det ligner den samme som var her for en måneds tid siden. Med forbehold for aflysning