SAS fyrer 560 piloter grundet Corona krisen

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 26/6/20.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Daniel K, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  2. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Av :(
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er ærgerligt at SAS ikke melder noget ud om det. Men informationen kommer fra pilotforeningen.... Jeg frygter at SAS kommer med flere fyringer af de ansatte senere i dag eller starten af næste uge
     
    Daniel K, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er et blodbad uden lige :(:(

    Vi mærker det virkelig også i Dubai lige nu at Emirates fyrede 300 piloter (og en masse kabinepersonale). Piloterne har typisk deres familier med her (modsat kabinepersonalet), så det er mange familier der rykkes op og skal ud af landet og dermed også mange børn der forsvinder fra skolerne. Lorten glider nedaf som man siger...
     
    Ulrik, Daniel K, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    ... Og dyre, kostbare uddannelser går tabt.
     
    Henry, Henrik Olsen og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja helt vildt!!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Hørte at de kun fik 29 dage til at rejse hjem. Det lyder vildt....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jamen det er helt normale vilkår. Om du er pilot, rengøringsdame eller kontormedarbejder. Så ryger dit visum og så er det ud og farvel og tak. Der er ikke noget som "permanent opholdstilladelse" og andre ordninger her. Visum er udelukkende tilknyttet arbejde. Så det tilføjer selvfølgelig en del mere kompleksitet og stress end "blot" at blive fyret og gå hjem på dagpenge. Skolerne mister elever (fyrer lærere), en masse maids, barnepiger, havemænd og chauffører mister deres arbejde når familierne flytter. Og lidt længere ude mister restauranter og butikker også kunder fordi folk jo simpelthen flytter helt væk og ikke bare sparer penge.
     
    T4L, PENSIONISTEN, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Så glider lorten ikke bare nedad.
    Så er det: When shit hits the fan...
     
    Flyvefisken, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  10. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja. Jeg glemte lige alle de familier på Filippinerne, Sri Lanka osv. som nu ikke kan brødfødes længere når deres mor/far/tante eller hvad det er mister sit arbejde som maid eller chauffør. Folk ender med at dø af sult og elendighed og ikke Corona derude.
     
    PENSIONISTEN, Henry og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ubarmhjertigt med så enormt store tal, for uanset at der oprettes en jobbank for hver enkel fag gruppe, så er det pludselig slut lige her og nu på mandag, ikke for 10-15 medarbejdere, men for et antal medarbejdere så langt øjet rækker.
     
    SophieHendriksen, Henry og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  13. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det er katastrofalt, først og fremmest for den enkelte, men også for de to kommuner omkring Københavns lufthavnen, hvor arbejdsløsheden allerede er eksploderet, og enden er endnu ikke i sigte. Konsekvenser på langt sigt er helt uoverskuelige lige nu.
    Til den positive side bliver der gjort at der kan lade sig gøre fra alle sider, staten, lufthavnen, flyselskaber, kommuner, mv. Men som den kinesiske forbandelse siger: May you live in interesting times. Det gør vi sandelig.
     
    Senest redigeret: 26/6/20
    Flyvefisken, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er jo også ubarmhjertigt al den stund at man jo tænker: Hvad skal de her mennesker så lave? Realistisk set, hvis man er kabinepersonale, jamen så kan man jo noget med service af mennesker, men har nok ikke en længerevarende uddannelse. Måske man ellers kunne finde på at arbejde på hotel, restaurant eller lignende. Men hov - de brancher har man jo OGSÅ slagtet. En pilot? Jeg er måske ikke så kreativ, men jeg ser ikke lige en hel masse oplagte omskolingsmuligheder fra dag til dag. Håndterer man bagage? Ja så er man nok en af de bedst betalte ufaglærte i landet. Og ufaglært arbejde hænger jo på træerne, det ved vi alle.

    Personligt opfatter jeg det her som en kæmpe kæmpe katastrofe, både for de enkelte personer og deres familier men også for samfundet. For i sidste ende så bliver det en skatteyder-udgift i form af understøttelse, fripladser i daginstitutioner osv. osv. Kun fantasien rækker.
     
    Erwin Lansing, THammer og Ulrik "Synes godt om dette"
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Vi bevæger os lidt væk fra emnet om SAS, men Danmark Radio har ringet lidt rundt og forsøgt at sætte tal på de forskellige selskaber i Københavns Lufthavn. Det er særdeles nedslående læsning og jeg er glad for at kunne komme ud af flyve i næste uge. Selvfølgelig for at kunne se min familie, men i høj grad også for at kunne bidrage bare en bette 10 ører til at få gang i luftfarten igen. Trods hjælpepakker, der det mange arbejdspladser, og mange familier bag de rå tal, som ser deres liv vendt på hovedet, hvis ikke værre. Og artiklen er ikke engang ind på alle butikker, lounger, restauranter, og deres underleverandører, mv.

    https://www.dr.dk/nyheder/penge/maa...fyres-der-i-koebenhavns-lufthavn-og-saa-mange
     
    SophieHendriksen, Daniel K, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Jeg tror at baggageportører i forvejen er de bedst betalte ufaglærte, men jeg forstår hvad du mener :)

    Set i bagklogskabens lys, burde SAS måske have gjort dette fra starten. Jeg ved ikke hvor meget hjælpepakker(ne) har reddet, men med de lønninger der generelt er i luftfart, så tror jeg at det, set på den lange bane, havde været bedre at massefyre hele banden, og så kalde dem tilbage, når ting bliver mere normalt. Mange har opsigelser, der ligger flere måneder ud i fremtiden, og dem skal SAS jo betale løn til, indtil deres opsigelsesperiode er udløbet. Jeg tror ikke vinterperioden er det tidspunkt, hvor der er flest job at hente. Med mindre man vil pakke julegaver for kunder i butikkerne til december :)
     
    Senest redigeret: 28/6/20
    SophieHendriksen, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  17. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Min dybeste sympati med alle dem hos SAS der får en opsigelse i dag. På alle måder ufortjent. Ikke voldsomt overraskende - men alligevel. Og så må jeg bare konstatere at regeringens enorme slingrekurs på rejsevejledningerne både ind og ud af landet bare har hældt benzin på bålet for rejsebranchen.
     
    SophieHendriksen, Kenneth K, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. NicklasAnthony

    NicklasAnthony Aktivt medlem

    Beskeder:
    59
    "Synes godt om" modtaget:
    130
    Point:
    33
    Jeg modtog desværre min opsigelse idag.. Jeg er ikke sur på SAS, da jeg ved det er en hård situation de står i, men stadig rimelig øv over det.
     
    SophieHendriksen, T4L, klausbm og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Kunne desværre ikke klikke "synes IKKE godt om" :-(
     
    NicklasAnthony, Henry og Erwin Lansing "Synes godt om dette"

Del denne side