SAS Hackathon - skal vi lave et IF Team?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 29/8/18.

1. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,444
    "Synes godt om" modtaget:
    26,216
    Point:
    113
    SAS leder efter teams til en Hackathon eller Hax 2018 som SAS kalder det:
    SAS LABS WELCOMES ALL HACKERS TO HAX 2018
    SAS proudly invites you to help our travel experience reach new heights in our first ever, annual Hackathon. Prizes will fly you all the way to Silicon Valley and could even land you a chance to make your high flying idea come to life together with SAS Labs.

Join us for 24 hours of fun and inspiring hacking. Enroll below right now! Roughly 15 teams will be selected and invited. Last day to enroll is September 21st

Se mere her:
    https://hax.sas.se/

Skal vi se om vi kan samle et InsideFlyer Team?

Baadsgaard, DanielBahn, obs og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,761
    8,840
    Point:
    113
    Vinde økonomi billetter? øh nej tak

Frequie, Niclas, mathiasfe og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kenneth K

Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

Beskeder:
    1,014
    3,927
    Point:
    113
    Mon ikke de skulle se efter at få styr på deres egen IT inden de begynder at kloge sig på hax.
    Derudover enig med jacobv84 ecobilletter, det sgu for fedtet.

DanielBahn, obs og Henry "Synes godt om dette"
  4. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    801
    1,857
    Point:
    93
    Præmierne er lidt flade ja.

Men det kunne være sjovt at deltage og komme lidt tættere på den del af branchen. Kkunne godt være frisk på et IF team!

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Niclas

Niclas Medlem

Beskeder:
    40
    87
    Point:
    18
    De vil have en prototype app til at løse de problemer de ikke selv kan og kvitterer med nogle fedtede billetter? Nå men så kender man jo SAS igen.

Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,444
    26,216
    Point:
    113
    Er det ikke helt normalt og grunden til at man laver Hackathons?

jespersm og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,444
    26,216
    Point:
    113
    Altså - vi skal vel være en 2-3 stykker som de skriver og primært er vel mindst 2 som kan skabe noget kode og en app/prototype

8. Niclas

Niclas Medlem

Beskeder:
    40
    87
    Point:
    18
    Tjo... Belønningen er som regel bedre, men er måske bare mig. Men økonomi billetter til SF? Hvad med bolig, forplejning, osv.? Du får ikke engang reimbursement for at dine udgifter til at deltage i HAX - hvorfor SAS gratis stjæler alle idéer. Det er peanuts for SAS at betale gildet, i forhold til hvis alle de kæmpe udfordringer de har, bliver løst af dette. No offense. Men kan kun se at studerende skulle være interesseret i denne præmie eller nogen som virkelig vil ind i den industri. Jeg tænker ikke at en fuldtidsudvikler gad bruge tid på det - jeg ville i hvert fald ikke.
    Hvis I løser problemet, tænker jeg I skal gøre det uden at deltage i HAX og så starte jeres egen virksomhed og sælge løsningen til flyselskaber. Det er der umiddelbart en del mere værdi i - plus hvis det lykkes, så kan I flyve first class resten af livet ;):cool:

Henry, Ulrik og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  9. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,444
    26,216
    Point:
    113
    Jeg er faktisk enig i dette - jeg skal også være ærlig at jeg faktisk ikke kiggede på detaljerne om 1. pladsen ud over at det var en tur til SFO. Der tog jeg det som en selvfølge at det var all inclusive.

Har I kunnet se om IP rettighederne tilfalder SAS direkte - dette kunne jeg ikke lige se? Dette er jo ganske vigtigt om en ide er så god at den kan blive til virkelighed.

Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  10. SimonFraLolland

SimonFraLolland Udkants VIP

Beskeder:
    247
    1,171
    Point:
    93
    - Det tror jeg du har helt ret i! - Jeg synes personligt jo det kunne være overdrevet fedt at kunne komme til SFO "gratis" "bare" for at lave hvad der minder om en større skole-opgave i faget Innovation og programmering.

Jeg kan se noget smart i det fra SAS side. Det billigt for SAS, de får ideer fra friske studerende, som brænder for det de laver. Studerende er jo nogle af dem der benytter apps mest. Jeg kender ihvertfald ingen studerende i min omgangskreds som fx fortrækker papir boarding pass frem for mobilen. Så jeg kan se det smarte ved at få de studerende til at bruge deres ideer og tanker til at skabe en app - som meget gerne skulle appellere til den yngre del af SASes passager.

11. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,299
    12,909
    Point:
    113

Del denne side