SAS i fremtiden

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Benjamin12345, 13/5/20.

  1. Benjamin12345

    Benjamin12345 Skribent

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    59
    Point:
    13
    Hej hvor mange tror at sas siger på både deres indenrigs flyvninger og udenrigs flyvninger at man skal bære maske ombord lad mig høre hvad i tænker.
    Tænker SAS snart må melde noget ud om deres forholds regler både for ansatte og passagerer.
     
    PENSIONISTEN, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  2. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Det håber jeg principielt ikke at de gør.
    Sundhedsstyrelsen anbefaler generelt ikke raske at bære maske:
    https://www.sst.dk/da/corona/faq: "Sundhedsstyrelsen anbefaler ikke, at raske, som bevæger sig rundt i samfundet i al almindelighed anvender mundbind.
    Dette skyldes dels, at det er usikkert, om det har en effekt på smittespredningen, men også at vi skal sikre, at vi ikke kommer til at mangle mundbind dér, hvor de er meget vigtige, nemlig i sundheds- og plejesektoren."

    Måske nærmere, at passagerer bliver temperaturmonitoreret inden boarding, så man ikke får personer med ombord, som har feber ?
     
    Jeblin, Offlyer, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Temperaturmåling har ingen effekt og er et rent psykologisk tiltag, der skal vise, at flyselskaberne tager situationen alvorligt: 1) man kan sagtens være smittet og ikke udvise symptomer (dvs ingen feber) 2) Mange har vekslende normaltemperaturer i løbet af den dag, herunder kvinder oplever ofte dette ifm menstruation 2) udstyr til temperaturmåling er ofte af ringe kvalitet og test udføres ofte af folk, der ikke er uddannet til at vurdere, hvorvidt temparaturmåling er korrekt eller ej. Kort sagt - det er en kæmpestor fis i en hornlygte... Jeg har ikke meget tillid til selskaber, der vælger at indføre dette som et tiltag - det viser, at selskabet ikke har interesse i at tage reel vare på passagerernes sikkerhed.
     
    Henry, Benjamin12345 og Bekgaard "Synes godt om dette"
  4. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Jamen, så har vi strøget mundbind og temperaturmonitorering.
    Hvad skal de stakkels flyselskaber så gøre ? :p
     
    Henry og Benjamin12345 "Synes godt om" dette.
  5. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Det samme som metro og busser - reelt ingenting? Men det er fint for mig at bære mundbind hvis det giver en form for mening og tryghed.
     
    Bekgaard, THammer, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Kald det symbolpolitik, men: Hvis alle bærer mundbind, også syge, så spreder de da ikke smitten i flyet. Og det er vel et spørgsmål om tid, før producenterne af mundbind kan følge med efterspørgslen.
     
    Bekgaard, THammer, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Det er desværre forkert. Mundbind har en meget begrænset effekt, da det kræver en helt korrekt håndtering af brugeren - og dette er langt de fleste ikke opmærksomme på eller trænet i. Dvs teoretisk kan et mundbind - til en hvis grad - forhindre at virus spredes FOR meget, hvis personen, der bærer det har smitten. Men det kræver en række ting, herunder at mundbindet ikke tages af (næppe realistisk på en længere flytur), at mundbindet er nyt og ikke har været i brug i for mange timer (også urealistisk, fordi passagerer ofte vil bære det fra ankomst til lufthavn til rejsen ende), at man ikke rør sig i ansigtet med fingre under mundbindet (dette er for mange meget svært at undgå) etc. Igen - det er en falsk tryghed, der skal illudere, at det er sikket at rejse. Husk at virus er ligeglad med, man er i fly eller på landjorden. Og de mest effektive virkemidler er stadig social afstand og god håndhygiejne.
     
    SophieHendriksen, SebastianBruun, Bekgaard og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Nu har SAS meldt ud at fra 18/5 er mundbind som man selv medbringer et krav.

    Hvor skal man få fat i det? Apotekerne er udsolgt og i bedste fald kan man få lov til at købe to styk.
     
    PENSIONISTEN, Bekgaard, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Benjamin12345

    Benjamin12345 Skribent

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    59
    Point:
    13
    Det kan jeg godt hjælpe dig med jeg sidder selv i den situation at skal købe mundbind nu hvis jeg booker sas til cph i år
    Du kn købe dem her:
    https://mrperfect.dk/coronamasker-v...t-vaeske-afvisende-med-oreelastik-3-lags.html
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Du kan helt sikkert købe dem i lufthavnen. Jeg er overbevist om, at forretningerne dér nok skal sælge dem. Men prisen bliver nok tilpasset markedsvilkårene (læs: Du skal bruge mundbind for at komme med flyet og sælger har monopol):eek::eek::eek: Jeg husker, de små plastikposer, man skulle lægge toiletartikler i, når man skulle gennem sikkerhedskontrollen. De kostede 2 Euro i nogle EU-lufthavne.
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og Benjamin12345 "Synes godt om dette"
  11. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Hvor ser du det henne ?
    På SAS.dk, kan jeg kun se kravet ved rejser til/fra Spanien
    508E85A0-0BFC-489B-94E3-8E0FABF7B0D0.jpeg
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Benjamin12345

    Benjamin12345 Skribent

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    59
    Point:
    13
    Hvor kan man læse om sas nye udmelding.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    upload_2020-5-13_12-48-1.png
     
    JackB, Benjamin12345 og Henry "Synes godt om dette"
  14. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
  15. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Jeg gør lige for god ordens skyld opmærksom på, at i CPH, er det kun 7/11 som har åbent i øjeblikket. Jeg tror dog, at de sælger mundbind. Apoteket har lukket.
     
    Benjamin12345, JackB, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Søgte lige på diverse sider i dk, alle melder udsolgt på mundbind.
    Kan i øvrigt nævne, at det giver et mere retvisende svar at søge på mundbind frem for ansigtsmaske. Dem har matas over 500 af, men de lever ikke op til kravene fra SAS :D
     
    Benjamin12345, Clementos, JackB og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    https://insideflyer.dk/ekspert-mundbind-under-flyvninger-er-ikke-loesningen/

    Læs evt. her hvorfor mundbindene ikke er effektive på flyveturene
     
    Benjamin12345, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  18. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg har heller ikke hørt om at maske(rings)forbud er blevet til et maskepåbud :D
     
    Benjamin12345, Bekgaard, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side