SAS Irland starter i dag

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 20/12/17.

Tags:
  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    SAS Irland er nu en realitet når første flyvning sker i dag, onsdag den 20/12-2017, klokken 12:00.

    Jeg har skrevet lidt info om det her: https://insideflyer.dk/sas-skriver-historie-dag/

    Det er faktisk utroligt lidt "ballade", som vi har hørt omkring i forbindelse med denne opstart. Har medarbejderne i SAS bare accepteret dette nye setup?
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Hvis kun et begrænset antal - eller måske slet ingen - af medarbejderne er 'tvangsflyttet' til det nye datterselskab har de vel ikke så meget krudt at fyre af?

    Og man kan jo forestille sig, at en del personale fra en anden, Irland-baseret operatør er ret villige til at skifte job:cool:. Uanset hvilke aktuelle regler der gælder for SAS Irland, så har SAS nok qua sin skandinaviske oprindelse større reputation på emner som arbejdstidsregler, medarbejdertrivsel etc..
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    SAS gør jo egentlig ikke noget, som deres konkurrenter ikke allerede gør. SAS bliver ofte sammenlignet med Norwegian selv om deres operationelle model er vidt forskellige. Norwegian (gætter jeg) måske allerede flere ansatte på baser udenfor Norden end i Norden og det virker ikke som om at det afholder folk fra at flyve DY/D8, så det burde vel ikke give grund til ballade blot fordi at SAS nu gør som andre. Så længe produktet er det samme.

    Det ser ud til jeg får lejlighed til at prøve en CPH-LHR-CPH i uge 2 og så skal jeg da gerne give en tilbagemelding på det.
     
    PENSIONISTEN, Henry, banditten og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Så lukker de sgu snart hurtigt igen :p;):cool::D:)

    Der er desværre ikke flere af "de grinende smileys" ellers havde jeg brugt flere :eek:
    PS. Jeg ved det er taget ud af kontekst men kunne ikke dy mig :rolleyes:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Så er SK503 fra SAS Irland i luften:

    upload_2017-12-20_13-20-15.png

    En ny tid er begyndt for SAS.

    Dog er den 1h15m forsinket i forhold til planlagt afgang.
     
    PENSIONISTEN, banditten og Henry "Synes godt om dette"
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Nogen der ved noget om crewet endnu? De har vel ikke haft et UK crew stående standby, men det kommer måske bare gradvist?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Det skyldes nok mere tågen i London :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Mig bekendt er der vel nærmest ikke den ting som ikke har kunnet give anledning til faglige møder og arbejdsnedlæggelser i SAS gennem tiden. Tænk bare på #gardingate m.m. Jeg synes jo også at det var helt ufatteligt, at SAS skulle så langt ud at man stod med det ene ben helt nede i graven før der kom ændrede signaler, og balladen blev afblæst.


    /DSGM #2
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side