SAS Kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Henrik Olsen, 7/1/14.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Og i de nye betingelser står der:
    For hver hele DKK 10,00 opspares 1 point, svarende til 10 point pr. DKK 100,00. I særlige kampagneperioder kan antallet af point, der optjenes pr. DKK 10,00 forhøjes. På tilsvarende vis kan der i kampagneperioder ydes point på omsætning, der normalt ikke berettiger til point samt på finansielle services m.m. hos Diners Club.
     
  3. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Og også følgende:
    Ved downgrade fra SAS EB Diamant til Guld er kortudsteder berettiget til at opkræve normalt årsgebyr.

    Hvilket jo så må betyde, at kortet ikke er gebyrbelagt for diamanter
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og tbh "Synes godt om dette"
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,403
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Sikke noget... et dansk og et svensk Diners Club kort er på vej ud i vinterkulden! :mad:

    Hvis de skal til at kræve 2% i tillæg på SAS MasterCard, for europæiske valutaer (SEB står jo også bag det kort), skal jeg til at have lommeregneren frem. Jeg vil nødigt ende i en situation, hvor jeg betaler mere i overpris for vekselkursen, end jeg får tilbage i bonuspoint.
     
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    det er lige før at BNs kort bliver at foretrække i udlandet. Særligt da gebyret for Danske Bank dankort også hæves til 1.5 % pr. 1. januar.
     
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,403
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Min bank har flere gange forsøgt at "sælge" et af deres mastercards til mig. Jeg har altid afvist - for jeg har jo mine gratis SAS-kort + Visa-dankort. Og det var jo nok til mine behov. Men nu skal jeg da nok til at undersøge markedet:mad::mad::mad:
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det bliver lidt spændende på sigt. Hvis det holder med gratis for EBD og 10 pt / 100 kr så beholder jeg det indtil november 17, hvor jeg forestiller mig at min EBD status udløber.
    Jeg forestiller mig at der er 2 andre i min nærmeste familie der vil opsige kortet lige så snart gebyret indtræder.

    Derudover vil jeg til den tid også overvejer at opsige mit EuroCard Platinum, da der skal betales med et SEB udstedt kort for at forsikringen dækker, og det kan ikke altid lade sig gøre med mit EB MC grundet kredit grænsen, og det er svært at forudsige hvor når der skal indbetales.
    Jeg har ingen intentioner om at betale 500 kr (?) for at få forøget kreditgrænsen. EuroCardet kunne jeg selvfølgelig betale med, men da der ingen fordele er når jeg betaler med det ville jeg hellere betale med f.eks. et norwegian kort eller et VisaDK såfremt det skulle være billigere. Jeg kan da finde mine forsikringer andre steder..
    Det er da lidt trist og potentielt meget forretning SEB mister på det. Er det virkeligt så dyrt for dem med de nye EU regler?
     
    Henry, alexanderln, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Har samme holdning som @tbh
    Meget trist tendens særligt da Danmark i forvejen er kreditkortudland. For mig har Diner's Club været det foretrækkende kort, særligt pga optjening af ekstra points og ubegrænset kredit - at SEB vil have 500 kr for at ændre kreditten på MC er jo helt i skoven. Håber på at de
    stadig giver nogle gratis loungeadgange som jeg forhåbentligt når at brænde af mens jeg stadig er EBD.
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,403
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Ja, jeg glemte da lige adgang til lounge på Diners kortet. Men det har jeg ikke brugt meget, da jeg har status i *A og Sky Team.
     
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,403
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Ja, jeg glemte da lige adgang til lounge på Diners kortet. Men det har jeg ikke brugt meget, da jeg har status i *A og Sky Team.
     
    tbh og Ulrik "Synes godt om" dette.
  12. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hvornår modtog I andre brevet fra SEB Danmark? Jeg har endnu ikke modtaget noget.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ikke noget brev endnu, kun på hjemmesiden jeg har set noget
     
  14. Leo Winther Plougmann

    Leo Winther Plougmann Medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    26
    Point:
    13
    Klart en "pæn" måde at smide folk ud af butikken på. Det er også godt tænkt af SEB, at gebyret er fra nytår, sådan de loungebesøg, der er sparet op i år mistes. Dette skriver SEB mærkeligt nok intet om i deres FAQ... Har ikke fået brevet endnu, står det noget i det om denne problemstilling.

    Jeg forstår ikke, at de ikke laver en overgang på et år for at undgå dårlig omtale... Så kunne kunden kunne vælge at flyve mere for at bibeholde rabatten, og udnytte allerede optjente fordele.

    Kortets markedsværdi er efter min opfattelse ikke 695 kr. - og slet ikke med devalueringen.

    Jeg synes, at det er interessant at Norwegian går i den modsatte retning. Deres kort kan bruges mange flere steder, er gratis og 1% i rabat er nok sådan ca. værdien af bonuspointene hos SAS, - det er dog meget nemmere at bruge cashpoint.
     
    Ulrik, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Ja, man skulle tro at det betød øget konkurrence på markedet. Det har dog været positivt at SAS MC har givet 2 x points de seneste uger.. men hvis dette fortsætter er vi nok mange der bare går over og anvender BNs kort i stedet for.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ikke så relevant for mig personligt (endnu i hvert fald), men forestiller mig at nogle godt kunne blive ramt:

    Dvs. maks 20.000 EB point/1.400-2.000DKK værdi ved 7-10 øre/pt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Hov ja, den er også ny. Tidligere var det 500.000 pr år
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,403
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    SEB bank har vel lavet nogle analyser af, hvor de tjener penge (og hvilke kundetyper, de taber penge på) - og så har de vurderet, at det ikke er på os. Derefter har SEB-bank valgt at justere deres priser.

    Det er jo helt op til enhver forretningsdrivende at fastlægge priserne for deres produkter - og så er det op til os forbrugere at afgøre, om vi vil købe på de vilkår.

    Men, det er da en meget klar forringelse. Ikke alene af diners kortet, men også af EuroBonus - i hvert fald for os, hvor kreditkortene var en væsentlig del af EB-pakken.
     
    Ulrik og obs "Synes godt om" dette.
  19. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det må vel blive 30.000 EB point, eftersom at det er 15 point per 100 kroner ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    <ironi>Smukt, at man kan læse om det i det offentlige rum før der kommer personligt brev... </ironi>
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  21. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Den sænkes til 10 point pr 100 kroner
    Eneste fordel frem for mastercardet fremover bliver vel den med, at der ikke er noget max, hvis man bruger modellen med at betale alt pr den 1. - og at max i udlandet er højere på Diners frem for øvrige
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  22. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    og så at der fortsat optjenes gratis loungeadgange + følger rejseforsikring med køb med Diner's Club, men når størstedelen af kundesegmentet skal til at betale for kortet er disse perks ret begrænsede.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  23. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ups, det havde jeg lige glemt. Du har ret.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side