SAS Kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Henrik Olsen, 7/1/14.

  1. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    har vist 23 loungebesøg fra sidste år - aner ikke hvordan jeg skal få dem brugt, når jeg har lounge-adgang med guldkortet hos SAS.
    Nå, men det var det var sjovt så længe det var sjovt ;-)
     
    Kasper, Frequie, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Det er vist en no-brainer beslutning at afbestille det kort per 1. januar...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Det afhænger jo meget af alternativet - og hvad de kan tilbyde.
     
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    og ud fra deres FAQ vil de give information om hvornår man skal betale for kortet. Vi ved for eksempel ikke om det først gælder ved fornyelse af kortet (eg. i juli hvis ens kort siger 7/17) eller om det sker prompte d. 1. januar. Det må brevet vise der tikker ind i postkassen i løbet af disse dage
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  5. TCF

    TCF Aktivt medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    115
    Point:
    28
    Det var svært overhovedet at finde ud af hvorvidt diamantmedlemmer fortsat får kortet gratis. Jeg skrev derfor til kortservice hos Diners i dag og de bekræftede at det fortsat er gratis for diamantmedlemmer så ser ingen grund til at skifte det ud med et andet. Det er stadigvæk rart at kunne optjene til nogle gratis loungebesøg når man flyver til steder hvor SAS ikke finder det lønsomt (prøv feks Berlin om morgenen før kl 10, så er det kun AirBerlin der flyver og jeg når aldrig noget der ligner status med dem med kun 5-6 flyvninger om året og så er det altså rart alligevel at kunne gå i loungen)
     
    Henrik Olsen, Baadsgaard, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Da jeg kun har sølvstatus, beholder jeg nok kortet pga af loungeadgangen. Jeg optjener normalt til 2-3 stykker gratis om året. Betaler 495 dkr om året for ikke betale renter på kortet, og så 95 kr pr loungeadgang, udover de gratis. Ærgeligt at de sætter antallet af point ned, men hvis man skal sammenligne med Prioty pass, og og er i min situation, hvor jeg ikke kan få det gratis, er det så værd at skifte.????
    Som jeg ser det er det alligevel næsten de samme lounges som benyttes.?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Nej, Priority pass er dyrere at bruge, så helt enig.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg er enig med det om Norwegian kortet. Jeg har kun brugt det i kort tid og har allerede optjent 700,- norske kroner på det. Som nævnt kan det bruges på alle billetter så har snart til en gratis one-way tur til USA.
     
    PeterA og Ulrik "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Kender ikke din økonomi, men et alternativ kunne være et MasterCard med "indbygget" Priority Pass tilknyttet, forskellige banker har forskellige modeller, dvs. Guldkort og Platinkort giver forskellige adgange...

    Jeg selv har: https://www.lsb.dk/lsb/content/produkter/kort/mastercard_platin/Artikel

    PS, i dette kort er også min primære rejseforsikring
     
    PENSIONISTEN, Henry, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Jeg har som @Kristian mit bank Mastercard hos Nykredit, et platinum som giver Priority Pass, rejse forsikring OG nok så vigtigt, Eurobonus point på køb og en sjat loyalitetspoint hvert år, ml 3000-5000 afhængigt af hvilken type kunde man er hos dem:
    http://www.nykredit.dk/#!/dit-liv/dagligdag/produkter-bank/mastercard-platinum

    Rejseforsikringen indeholder bagageforsinkelse, fremmøde forsinkelse osv, så ret brugbart for en glad rejsende.:)
     
    Henry, Kristian og Calle77 "Synes godt om dette"
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Hva' SATAN! Den "røde bank" :eek::eek::eek:

    Hvis vi SKAL reklamere, vil jeg anbefale:

    https://www.handelsbanken.dk/shb/in...nsf/Default/q1CDD16C82D412655C125698200344AE5

    EDIT: DEN VÆLGER IKKE UNDERSIDEN, VÆLG "KORT" I VENSTRE MENU, OG DEREFTER PLATIN MC

    Det kræver selvfølgelig at man er kunde i Handelsbanken. I mit skifte til dem fik jeg handlet 2 x gratis Platinkort med ind, hver kort giver 10 årlige gratis lounge besøg, så når vi rejser med alt andet end *A er vi dækket ind......... Desuden er der en hel pakke af forsikringer med. Bl.a. har jeg lige købt vaskemaskine på det, det giver de ekstra 4 års forsikring som man ellers betaler omkring "1 tusse" for i butikken. (og med vores forbrug af vaskemaskiner er det en GOD ide:confused::confused::confused:)

    /Schwert
     
    *flyer, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Men jeg er der igennem Ingeniørernes Fagforening, IDA, har en lønkonto der giver 5% op til 50.000kr og derved betaler det mit MasterCard/Priority Pass/Rejseforsikring.. så det var/er en "no brainer" for mig...
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Som jeg sagde: "DEN RØDE BANK" - det er sjovt som "små kapitalistiske tiltag" kan tilpasses fagbevægelsen....."Bare vi får noget ud af det"
    Men som man siger "Hvis moral er godt, er dobbeltmoral så dobbelt så godt??" Det ender vel med at fagbevægelsen siger god for FR bare de kan få nogle gode deals :D:D:D
     
    obs, PENSIONISTEN, *flyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tja, misundelse er en grim ting... :cool:
     
    Schwert og Henry "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg modtog mit nye EB MC i dag, det foregående løber til slut november, stadig intet DC.
    Blev dog overrasket over at jeg ikke fik nye baggage tags her, og ej heller da jeg et normalt medlemskort. Førhen fik jeg baggage tags hver gang jeg fik nyt kreditkort og medlemskort, er det nyt?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    min søster har lige fået et SAS MC guldkort (efter 1 dag som EBS ;) ) der fulgte baggagetags med.. kan være det er nyt at det ikke følger med ved genkvalificering - men du kan altid bestille nogle nye tags på hjemmesiden.
     
    tbh og Henry "Synes godt om" dette.
  17. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    I øvrigt mærkeligt at DC ikke annocerer ændringerne på kortet i deres seneste brev...
     
    tbh og Henry "Synes godt om" dette.
  18. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Jeg modtog to breve i går. Et med oktoberopkrævningen og et om ændringerne.Det sidste var meget kortfattet
     
    RasmusH og Henry "Synes godt om" dette.
  19. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Jeg fik et ekstra brev i dag, intet nyt som ikke er nævnt her:
    Nedsættelse af pointoptjeningen til 10 pr. 100 kroner, valutakursen ændret fra 1,5 til 2 % for europæiske valutaer. Ændring i pris for kortet er ikke nævnt.
    På side 2 beskrives ændringer i kortbestemmelserne som intet betyder for mig.

    Ærgeligt, men jeg beholder det indtil videre.
     
    Senest redigeret: 26/10/16
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Sådan ser brevet ud jeg fik idag. I går kom regningen så de har penge nok til 2xporto. Overveje også at opsige men har vist 9 lounge besøg til næste år - mon man får 1000kr kredit for disse ved opsigelse af kortet:)

    dc1.jpg
     
    obs, tbh, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side