SAS Kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Henrik Olsen, 7/1/14.

  1. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Fik mail fra SAS MasterCard, hvis man har brug for kontanter er det vel ok?

    Hæv penge i hæveautomaten og få Ekstrapoint – helt automatisk
    Når du hæver kontanter med dit SAS EuroBonus World MasterCard, får du i perioden 1. juli til 31. august 2016 helt automatisk 10 point pr. 100 kr. – men kun i juli og august! Du betaler et kontanthævningsgebyr på 2% (min 50 kr.) af det hævede beløb.

    Så mange point får du ved kontanthævninger (kun i juli og august):
    • 10 Ekstrapoint pr. 100 kr. der hæves kontant på kortet
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  2. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Man skal være temmelig trængende, hvis man vil give 50 kr. eller mere i gebyr for at hæve kontanter. Brug altid dankortet herhjemme. I udlandet er kontanthævningsgebyret typisk 30 kr. for kontanthævning på visa/dankort. Tjek prislisten hos din bank. Men i dette tilfælde mener jeg, at EB-pointene er købt for dyrt.
     
    Flemming Poulsen og clager "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    Men, det er vel stadig billigere at betale med kortet i butikker, hoteller o.s.v. (her skal man jo ikke betale 2% hævegebyr). Jeg vil stadig undgå at hæve alt for mange penge i udlandet.
     
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    I Danmark burde det ikke være interessant, min 20 øre (2500kr*2%=50kr, for 250 point. 50/250=0,20) per point er alt for dyrt.

    I udlandet tvivler jeg også. Måske hvis beløbet du kan hæve over 2000 men max 3000 DKK (grænsen for SAS EB MC), da du således kan betale 50-60 DKK mod 60 DKK med VISA med den traditionelle grænse på 2000 DKK. Så kommer bonusen så også med valutakursen oven i. Hvis det kunne antages (det kan det nok ikke helt) at SAS EB MC og VISA DK brugte samme kurs ville du inden for EU (norge, island?blabla) skulle betale 1% og uden for EU 0,5% mere end du ville have betalt med VISA DK for gebyret på valutaomregneren.

    Jeg tror bare jeg holder mig til VISA DK. Når jeg har behov for at hæve kontanter, plejer jeg at hæve for 2000 DKK, så det skal virkelig være tænkte eksempler før det sparer penge eller giver gratis point.
     
  5. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Interessant tiltag. Kan måske være attraktivt hvis man skal hæve valuta?

    Hvis det bare er for pointene er 600 kr. for 3.000 ekstrapoint næppe en god deal. Særligt ikke når man tænker på, at samme mængde point kan købes i EuroBonus-Shoppen for € 75 eller ca. DKK 560.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    SEB har ændret mening mht til DC og tager ikke 2% tillæg for € og andre europæiske valutaer - men er blevet på 1,5% ligesom SAS EB MC
     
    Kristian, tbh og asf "Synes godt om dette"
  7. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Det var da en god nyhed. De 2% var ikke ligefrem konkurrencedygtigt...
     
  8. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Har bemærket at der i den nye feature hos MC står hvad man har tjent pr. transaktion, hvor der enten bliver rundet op el. ned pr. 5 kr.
    Skærmbillede 2016-06-12 11.40.48.png
    Der står også hvad hver enkelt transaktion giver i reward-points. Jeg kan forudse at det kan gøre at de kan differentiere og evt. give flere point på billetter købt hos SAS. Og formentligt også kunne give 0 pts på private MobilePay transaktioner når de begynder at kunne se forskel på dem.
     
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Måske. Men hvorfor skulle de stoppe med at give point for Mobilepay transaktioner? Det er jo en transaktion som alle andre, set fra kortudsteders side, og det tjener de jo formentlig noget på.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    asf "Synes godt om" dette.
  11. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Så det også lige i mailen. Det er vist første gang længe der er signup-bonus?! Så det bliver sikkert ikke meget bedre i nærmeste fremtid - kunne godt finde på at slå til ;)
     
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jep det er værd at slå til hvis man påtænker at få det.
     
  13. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Er der nogen der ved hvad de daglige/ugentlige/månedlige beløbsgrænser er på SAS EB MC?

    Jeg får en betaling på lidt over 3500 afvist, og når jeg ser tilbage på min historik kan jeg se at jeg ikke har nogen betalinger på over 3.000 DKK. Jeg er ikke 100 pct. sikker, men mindes at have stået i en lignende situation tidligere, så vil høre om det virkeligt kan passe at den maksimale transaktion man kan foretage er 3.000 DKK? (Lyder mærkeligt hvis man ikke kan få lov at købe flybilleter til USA og lign. på sit SAS MC..)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    Jeg har tjekket mine kontoudtog for i år, hvor jeg kan se, jeg har købt flybilletter for 6.500 kroner og betalt 5.700 kroner i en butik. Har tidligere betalt væsentligt større beløb.

    De eneste grænser, jeg har set er:
    • Kreditmax (ved ikke helt, hvordan det håndhæves)
    • Hævegrænsen i pengeautomater: 3000 DKK på 24 timer (det loft er jeg røget i nogle gange).
    Jeg har lige tjekket kortbestemmelserne, men kan ikke finde noget i dem.

    Husker en gang, jeg skulle betale en regning på et serbisk posthus. Her blev betalingen behandlet som en hævning i en bank (træls med et hævegebyr på 50 kroner, når jeg blot skulle betale et girokort på et par hundrede kroner)
     
  15. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Har også set at SAS MC nu ikke har første år gratis for EBB/EBS, men til "halv pris".
    Virker til de lider lidt i øjeblikket.
     
  16. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Tak fordi du tjekkede op på dit kontoudtog!
    SEB vendte tilbage til mig tidligere i dag. Forklaringen er at Transferwise er klassificeret som værende 'kontanter' hvorfor man maksimalt kan overfører 3.000 DKK pr. 24 timer. Jeg fik dog ikke noget svar på om TW så er at sidestille med en kontanthævning. Jeg satser stærkt på det ikke er sidestillet med en kontanthævning, ellers ryger fidusen i at spare de indgående gebyrer på en international bankoverførsel, samt få en bedre kurs (I så fald er der self. mulighed for alm. bankoverførsel til TW. )
     
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    Jeg er bange for, at du ryger ud i samme situation, som jeg havde på det serbiske posthus: Kontanthævning = gebyr på 2%, mindst 50 kroner. Tjek evt. dit kontoudtog online (du kan bruge nem ID, link til SEB Mastercard fra SAS hjemmeside)
     
  18. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Da jeg kontrollerede i går, stod der bare en pending transaktion. Nu fremgår transferwise transaktionen på min side, og der er ingen gebyr :)
     
    Henry og *flyer "Synes godt om" dette.
  19. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    generelt skal man bare vente og se til transaktionen står der.
    Havde også min tvivl under de billige AC billetter i C. Blev ringet op af Diners for at høre om jeg kunne stå inde for transaktionen (6 billetter!), og de nævnte et beløb i canadiske dollars selvom der stod DKK på hjemmesiden. Da den endelig var processed, stod der heldigvis et beløb i DKK, så ingen valutaomregning.
     
  20. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Har lige snakket med SAS og de siger at pr. 1 juni sluttede det med at tilbydes Diners/SAS kort. Dem der har, vil fremadrettet fortsat optjene bonuspoint.
     
    Baadsgaard, *flyer, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side