SAS med Boeing 737-700 på dansk indenrigs?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af PilgrimofScandinavia, 29/3/20.

  1. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Jeg har en booking fra CPH til AAL den 25. og 26. april. I går opdagede jeg via SAS app'en, at afgangen kl. 11.45 og retur kl. 12.00 skulle være med en Boeing 737-700. Ved lidt søgning kan jeg se, at der er flere afgange på ruten fx ultimo april med den flytype.

    Da jeg bookede var det med et indenrigs klassisk setup:

    SK1213 | Aerospatiale/Alenia ATR 72
    og
    SK1212 | Canadair Regional Jet 900

    Jeg synes ikke jeg kan finde flyvninger med Cityjets Canadair Regional Jet 900 de dage.

    Er der nogen der ved, om SAS kunne finde på at bruge Boeing 737-700 på dansk indenrigs (og droppe Cityjet?) eller er der bare rod i (IT) systemerne - i disse tider?
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det kunne vel sagtens tænkes at det er billigere med en af deres egne som står stille i stedet for at betale Cityjet for det.
     
    PilgrimofScandinavia, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  3. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Ifølge SAS siden på planespotter.net er samtlige CRJ900 parkeret.
    Det er også mit indtryk, når jeg ser tweets fra Udenrigsministeriet, at aktive SAS fly på Europa ruter går til Stockholm, hvilket igen kunne tyde på, at man fra SAS side måske søger i krisen at fokusere på driften ud fra 1 base. Hvilket leder til min pointe: At det kunne forklare B737 på Aalborg, hvis den har udgangspunkt i det svenske.
     
    Ulrik, PilgrimofScandinavia og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side