SAS med uld i mund!

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 19/5/14.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    I bedste Poul Nyrup stil bliver det umådeligt svært at få et fornuftigt ord ud af SAS når talen falder på Cimber, jeg ved ikke hvorfor SAS har berørings angst i forhold til at melde klart ud, måske er det fordi jeg har skullet trækkes så mange år med Cimber i AAR, at jeg mener de skulle have klar besked.

    http://www.check-in.dk/SAStavsom-fortsat-Cimber-samarbejde

    Vi kan ikke bruge jer som operationel operatør fordi:

    :confused: Jeres fly er noget gammelt skrammel, der ikke lever op til den standard vores kunder forventer
    :confused: En underleverandør der i den grad er afhængig af en enkelt kunde, er alt alt for sårbar

    Jeg har tidligere beskrevet forskellen mellem at flyve med Jet Time og Cimber, og det er simpelthen to ikke sammenlignelige produkter, på trods af at der er sammenfald i modelbetegnelsen, så STOP med at holde kunstigt liv i Cimber, og lad falde hvad ikke kan stå, i AAR kommer vi ikke til at savne Cimber, deres eneste berettigelse de sidste mange år, var før deres konkurs i 2012, hvor de var med til at skærpe konkurencen i AAR, så vi havde et bredt udvalg af afgange at vælge imellem.

    Som underleverandør/operatør har de under ingen omstændighed nogen berettigelse, i forhold til hvad der ellers findes på markedet..... (IMHO o_Oo_Oo_O )

    Bh
    Schwert
     
    jefi99 og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Du har ret, men af "humanitære" grunde, og fordi jeg godt kan li' Jørgen Nielsen, så ønsker jeg dem en bedre skæbne. Men jeg ville anyday foretrække at flyve med nærmest alt andet end deres gamle ATR og CRJ200-skrammel.

    Og mht det med "uld-i-mund", så kunne det tænkes at SAS endnu ikke har truffet en beslutning? Eller at de er bange for at en opsigelse ville trække tæppet væk under Cimber før SAS-kontrakterne udløber?
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  3. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg er overbevist om at dit sidste skud rammer meget nær "Bulls Eye"
     
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Hvis SAS slutter samarbejdet med Cimber, så vil det have katastrofale følger for Jørgen Nielsen & Co. Derfor tror jeg SAS er meget varsomme med at komme med en "dødsdom" over dem. Hvis det ender sådan, så er det nok bedst at lade Cimber selv komme med den - eller ihvertfald give dem tid til at finde andre opgaver i mellemtiden. Hvis SAS lægger dem i graven med det samme, så bliver det nok yderst svært for Cimber at få nye kontrakter i hus - og ihvertfald mere end svært at få en rimelig pris for de opgaver.

    Desuden kan det jo tænkes at det endnu ikke er besluttet om de skal bruges andre steder eller ej. Så længe SAS søger for at have operatører til de ruter de selv sælger, så ser jeg egentligt ikke at det er deres opgave at melde det ud, men derimod Cimbers.
     
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    @Flemming Poulsen lige der er jeg DYBT uenig med dig ;)

    Jeg mener i høj grad det er SAS' opgave at melde ud hvem man entrerer med som underleverandør, da det er SAS der skal stå på mål for produktet! Kald mig bare kynisk, men jeg har ingen præferencer for Jørgen Nielsen & Co, og jeg fastholder fortsat at man skal lade falde hvad ikke kan stå. Nu har de fået "start hjælp" i 2 år siden de søsatte Cimber A/S, og ethvert firma med en BÆREDYGTIG forretningsplan ville i de 2 år sørge for at have flere ben at stå på, desværre viser historien at bæredygtige forretningsplaner ikke er en spidskompetence i Sønderborg. Hvis man havde vist rettidig omhu, havde man "været tilfreds med" at være et super godt regionalt selskab, der havde formået at opbygge en sund forretning via organisk vækst i et hjørne af Danmark (populært kaldet udkants danmark) i stedet fik nogen den "FREMRAGENDE" ide at bygge videre på et projekt der allerede havde bevist at det ikke kunne bære, og dermed koste det gamle hæderkronede Cimber livet, behjøver jeg at sige:

    "Skomager bliv ved din læst....."?

    Så nej - jeg fatter ikke denne berøringsangst for at trække stikket på noget der ikke er bæredygtigt - kynisk? - ja - welcome to the real world! o_Oo_O
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side