SAS har besluttet at nedlægger yderligere tre ruter fra CPH, efter at vi allerede har sagt farvel til Budapest, Luxembourg og Milano Linate. De tre ruter som nedlægges er ruterne Moskva og Tel Aviv, samt sæsonruten til Ankara som ikke vender tilbage. Ruter til Moskva og Tel Aviv lukkes med udgangen af marts måned. http://cphtraveller.dk/nyheder/sas-nedlagger-yderligere-tre-ruter-fra-kobenhavns-lufthavn
Men Aeroflot sidder vel på Moskva ruten og landet er ikke godt kørende.. TelAviv, tjah, hvem tager dertil efterhånden? Og Ankara og konkurrere mod Turkish var vist også ret modigt... Så vel forståeligt...
Tja er i Tel Aviv lige nu, netop med SAS Et smækfyldt fly herned faktisk. Men dog var det start af efterårsferien, måske derfor.
Syntes det er fornuftige omlægninger - set fra min subjektive verden nedlægger de ruter jeg ikke får brug for, men opretter ruter jeg reelt kan bruge til både i ferie og forretning http://www.check-in.dk/sas-lukker-ni-ruter-i-2016#.ViIcu5RXerU
Når nu SAS lukker deres egen rute til Moskva, er det vel ikke utænkeligt at de (igen), kunne få etableret et codeshare samarbejde med Aeroflot? Iøvrigt står der stadig på sas.dk, hvordan man som rejsende med Eurobonus status for ekstra baggage og Business Class check-in. - Så slipper SKIT, da også for at skulle ændre det på siden...
Yderligere SAS ændringer for sommeren 2016: http://cphtraveller.dk/nyheder/sas-flyver-mere-til-sol-og-strand-fra-kobenhavn-naste-sommer Flere afgange til Birmingham og Stuttgart og så satses der tilsyneladende ekstra på de klassiske feriedestinationer i sommerferie perioden.
Er det nu ikke lidt modigt med europæiske feriedestinationer - et marked Norwegian styrer ret hårdt (på ruteflyvninger)? Eller går SAS lige i flæsket på norwegian, og kaprer de danske kunder med ekstra attraktive priser på GO-light?
Som vi siger i Jylland: Det er træls. Men da SAS nedlagde CPH-SVO, valgte jeg i stedet for at flyve Billund-Frankfurt-Moskva med Lufthansa. Fornuftige priser - og så tjener jeg stadig eurobonuspoint. Og da jeg også er med i Lufthansas virksomhedsprogram "PartnerPlus", så henter jeg også lidt point her.