SAS "Now or Tomorrow ?"

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af john christensen, 8/2/19.

1. john christensen

john christensen TripFlyer

Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Nej, jeg har ikke skrevet forkert i overskriften på tråden.

Men jeg synes den passer ret godt som supplement til SAS' Now or Newer-koncept, der kører hver torsdag fra 18.00 til midnat. :)

Nu har jeg nogle gange holdt lidt øje med priserne, og flere gange er jeg faldet over, at priserne rent faktisk er billigere dagen efter.

Nuvel, det afhænger selvfølgelig af, hvornår man tager et kig på siden, fordi der ikke er ubegrænset med de billige billetter, men selv på trods af at de billigste bliver solgt i løbet af den første times tid, burde man ikke kunne finde billigere priser dagen efter? I hvert fald ikke i så mange tilfælde, som jeg lige er faldet over fra i går torsdag d. 7 feb.

Jeg har sammenlignet priser i februar, marts og april fra AAL, og her er der i syv tilfælde billigere billetter at finde i dag fredag kontra i går aftes 21.45. I visse tilfælde (AAL-CDG) er priserne 500-600 kr. billigere (for både feb. marts og april) i dag fredag i forhold til i går aftes. Det er ret meget synes jeg.

Kun i to tilfælde er priserne dyrere i dag, end i går: AMS er 90 kr. dyrere og Rekjavik ca. 30 kr. Resten er identisk prismæssigt.

Jeg er helt med på, at man kan bestille billetter og cancel dem inden for 24 timer, men i så fald har mange gjort det?

Jeg skylder også at sige, at jeg ikke har tjekket de enkelte dage for hver måned. Jeg har kun kigget lavpriskalenderen sammen med Now or Newer-tilbudene på månedsbasis. Derfor kan der selvfølgelig have været flere billigere billetter set over hele måneden end bare de billigste pr. måned. Men min mavefornemmelse siger mig, at det måske ikke er tilfældet...

Konklusion?
    Tjah, med mindre du køber din Now or Newer billet i løbet af de første minutter, så hold skarpt øje med priserne i dagene derefter :O)

Nielspg, Bekgaard, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,701
    Point:
    93
    Jeg tror ikke du blot kan regne med at se på lavpriskalenderen. Et eksempel:

Har kigget på billetter til LHR til en weekend i Marts, gennem det meste af ugen. De billigste billetter var mandag til. ca 2500kr for to personer, torsdag under NON var de 1950kr, og i dag er de til 2850kr. De tre eksempler er prisen på to t/r-billetter på samme dag, de var dog alle over den min. pris der var i lavpriskalenderen.

Bekgaard, Henrik Olsen, Thorbjoern og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Flyvefisken

Flyvefisken VIP medlem

Beskeder:
    69
    289
    Point:
    53
    @Rasmus.

Historien om lavpriskalenderens upålidelighed er velkendt og beskrevet før i dette forum

Det er ingen naturgiven ting at man som dansker SKAL rejse med tanten, og jeg synes slet ikke at SAS rammer indenfor skiven hvad angår service, priser og value for money lige for øjeblikket.

Hvis du vil til London, ville jeg prøve at kigge på British Airways fly og hotel.
    Vi har lige været afsted i fire dage med fly, hotel og morgenmad til Dkr 4200,-

Vores næste tur går til Prag. Der har jeg fundet returbilletter til Dkr 1404,- for to personer, med bagage hos CSA. Ruten er Ham - Prg. Det efterlader plads i budgettet til et flot hotel denne gang.

Det er blevet min erfaring at man ved at tilmelde sig de nationale flyselskabers nyhedsbreve, så bliver man en gang imellem overfaldet med nogle rigtig gode tilbud.

Så moralen i det her er at glemme lavpriskalenderen og SAS. Livet er for kort til den slags ærgrelser.

Kenneth K, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  4. Clipper

Clipper Aktivt medlem

Beskeder:
    137
    132
    Point:
    43
    Er det ikke snart på tide, at now or never kampagnen får et nyt navn? Jeg har ingen tilbud set de sidste mange måneder, der har sagt "now or never" til mig. Siden de devaluerede Eurobonus points, så er priserne nærmest kun gået en vej...nemlig op :-(
    Slagtilbud på kr 2000,- på langruterne er vist en saga blot. Håber de læser dette og positivt overrasker mig næste torsdag :)

Henry, Ulrik og Kenneth K "Synes godt om dette"
  5. Kenneth K

Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

Beskeder:
    1,012
    3,918
    Point:
    113
    Helt enig, førhen var torsdag aften noget man glædede sig til, nu er det bare noget man lige tjekker op på hvis man skal flyve nordisk eller til europa.

Henry, Ulrik og Jeblin "Synes godt om dette"
  6. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    1,212
    4,495
    Point:
    113
    1000 DKK for en tur til Jylland er da et slagtilbud af dimensioner - det er endda retur.

Og kun ca 200 over normale tilbud og 400 over de sjældne tilbud

Henry, Ulrik, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    729
    2,098
    Point:
    93
    Det var da en imponerende sølle omgang!

Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.

Del denne side