SAS og klimaet

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 7/2/19.

Tags:
  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Nu er det vist ganske vist... SAS har kastet sig ud i en ren klimakamp rent PR mæssigt.

    https://www.berlingske.dk/business/sas-kaster-sig-ind-i-klimakampen-vi-erkender-at-vi-har-et-ansvar

    Med dagens artikel i Berlingske (desværre bag betalingsmur så kan ikke læse den) er selv Lars Sandalh nu med til at vise os danskere at det svenske fokus på bæredygtighed også skal fremvises i DK.

    Er det så ambitiøst at lave en sammenligning mellem CO2 forbruget i 2005 og så 2030. Det er da lidt billige point da SAS der havde væsentligt ældre fly og mindre fokus. Så de får 13 år forærende eller forstår jeg det forkert?
     
    MaleneChristensen, Jeblin, DanielBahn og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Har ikke lige ledt, men det kunne tænkes at 2005 er brugt som 'referenceår' for nogle af de internationale (pseudo-)aftaler om reduceret Co2 udledning.
    Og i så fald er det jo fair nok.

    Det er vel også fair at vise, at der allerede er sket en del. Meget omkring klimaet er noget møg, men at påstå at ingen har gjort noget er ikke retfærdigt.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Kunne det tænkes, at det var i 2005 man første gang formulerede ambition og mål for reduktioner? (For Ja, ellers synes det noget letkøbt..).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    2005 er det årstal IATA har brugt for flybranchens klimamål. Det er helt normalt at man bruger et referenceår, når man melder klimamål ud - disse er ofte det samme i hele branchen.
     
    MatthiasWagner, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  5. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    I øvrigt ikke et specielt interessant interview. Sandahl nævner dog, at en bedre regulering af luftrummet i EU, kunne hjælpe en del. Han mener SAS ville kunne spare 10-12 % i brændstof, hvis de kunne flyve mere effektiv gennem korridorerne.

    Desuden nævner han, at SAS' klimatiltag ikke vil betyde højere priser, pga. konkurrencen i flybranchen. Han siger: "Det er en kæmpe kamp for små marginer, og vi er nødt til, at levere attraktive priser og gode ruter. Men vi håber, at det giver en større kundeloyalitet" (altså SAS' indsats på klimaområdet).
     
    MatthiasWagner og Henry "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Så gættede jeg rigtigt :D.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side